LJSLarsson
Hero
Re: Ingen utröstning
Kan någon göra en röstsammanställning?
Kan någon göra en röstsammanställning?
Det här får mig att verkligen hoppas att jag inte har fel angående att det skulle finnas en väktare. Vi väntade med att rösta ut någon igår och den lyxen har vi inte idag. Vi behöver få veta, svart på vitt, om det finns en nattmördarförmåga eller inte. Om ulvarna inte kan nattmörda så har vi stora tidsproblem!anth said:Antingen har vi en väktare - om så borde vi göra vårt yttersta för att hjälpa till att dölja väktaren.
Eller så kan inte ulvarna nattmörda - och det ger oss ett oväntat problem.
Alla våra uträkningar har gått ut på att två personer försvinner varje natt. Försvinner INTE två personer har vi EXTREM tidsbristen.
Det känns som om Basse inte riktigt har läst sitt pm ordentligt. Vad får mig att reagera på det är att Basse säger att han lura sig själv då han läste sitt pm samt att han tidigare har rättat sin total summa från 19 till 18.Basenanji said:Jag tror att jag lurade mig själv när jag läste mitt roll-pm där det står att jag kan sia förmåga. Slött tänkte jag då att jag hade något viktigt att bidra med i spelet.
"Åh, jag är TRACKER, se en sån ära!"
Vilket för mig känns som om Basse och Konrad tidigare har kommit överens om att hitta väktare.Basenanji said:Så KK vi skiter i att tvinga fram Väktaren va?!
Igår hade vi en mycket trevlig forumsöl, när "någon" tyckte att varulvsspelare är alldeles för seriösa - ingen humor alls.Vimes said:
Trollad av fyllon på BA.
Nån måste dingla.Basenanji said:Uppdaterad rösträkning:
xyas (4): LSJLarsson, Korpa, Vicotnik, Basenanji
Brynolf (1): K.K
K.K (1): anth
Ingen röst: BDG, Brynolf, xyas, !Paxen
(Jag är dock lite orolig för att xyas kan vara vår Väktare, men jag utgår från att han säger till under dagen i så fall)
Du och SJ kanske skall ta anth båda två. Då är vi garanterad info om exvis SJ skulle trilla av pinn. Vi behöver info.Basenanji said:Sedan, min förmåga:
Har ni något uppenbart tips til mig? Jag ändrade precis till en person jag vill vara säker på inte har (nattmords-)förmåga.
Men jag kanske borde ta någon annan?
Vad är det här för skitsnack? Alltså du verkar ju helt ha missat vad det här handlar om och bara verkar ha velat göra ett långt inlägg utan att tänka efter. För det första, att gissa rätt på min högsta siffra är inte alls 10%, uppenbarligen med lägsta siffra 1 och summa 17 så kunde den inte vara något annat än 6,7,8,9. Sen är det inte samma sannolikhet att gissa på dessa heller, eftersom de ger olika många kombinationer men det är överkurs och inte något vi kanske behöver gå in på. Men rätt långt från 10% är det allt.Brynolf said:Anth och BDG har jag fortfarande på listan. Om en av dem är ulv, är den andre troligen det också. Det jag inte gillar är att de två har börjat pola lite väl mycket på sistone, även innan Anths sieri.
Hänger vi Anth och han är ulv, är BDG rimligen nästa (Anth hade liksom bara 10% chans att gissa rätt på siffran). Är Anth bybo, vet vi tyvärr inte så mycket om BDG. Eftersom Anth drog fram siffran först, kan ju BDG ha anpassat sig efter det. Men lite grönare blir han allt.
Att hänga en grön BDG innebär som sagt att Anth är 90% bybo. Att hänga en bepälsad BDG gör Anth rödare, men inte helt eftersom BDG ju hade ett bra läge att ljuga om det korrekta siandet.
Det är lite hugget som stucket vem man skulle hänga av de här två. Deras förhållande är proportionellt, eller vad man ska kalla det. Jag hänger hellre Anth pga gamla synder, men samtidigt bör vi låta honom få sia vidare. Tyvärr har ju alla outat sina siffror, annars hade det varit ett fint sätt att gröna honom 100% på då det ju inte gärna finns någon mer ulv kvar om BDG var den siste.
Så...
Anth = BDG
Anth = BDG
BDG = Anth
BDG = Anth