Rösta ut Brynolf!
Och nu får ju byn ta och skärpa sig. Jag håller med om att vi måste rösta ut någon ikväll men var kom xyas ifrån. Titta nu på den här listan över möjliga ulvkombinationer, förutsatt att Vicotnik och !Paxens information stämmer:
Recca, Brynolf, anth
Recca, anth, Vico
Recca, Brynolf, Vico
Recca, anth, xyas
Recca, Brynolf, xyas
Recca, anth, Korpa
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, anth, Basse
Recca, anth, K.K
Recca, anth, !Paxen
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, Brynolf, !Paxen
Recca, anth, BDG
Recca, Brynolf, BDG
Recca, Vico, xyas
Recca, Vico, Korpa
Räknar vi sedan bort Vicotnik och !Paxen eftersom det inte är så troligt att deras information stämmer om de är ulvar så får vi ett ännu tydligare mönster, möjliga ulvar:
Recca, Brynolf, anth
Recca, anth, xyas
Recca, Brynolf, xyas
Recca, anth, Korpa
Recca, Brynolf, Korpa
Recca, anth, Basse
Recca, anth, K.K
Recca, Brynolf, Basse
Recca, Brynolf, K.K
Recca, anth, BDG
Recca, Brynolf, BDG
Är det bara jag som kan se ett mönster här? Vi måste ju förstås rösta ut anth eller Brynolf. Jag har fått en bra känsla av anth (även om jag är helt med på möjligheten att han sitter och skrattar åt mig just nu), jag är övertygad om att han har den förmågan han säger sig ha, och hittils så finns det lite som tyder på att det skulle vara en ulvförmåga men det mesta inte, förutom då att Recca var väldigt sugen på att få ut högsta siffran från folk, och KK's information där byn har nytta av lägsta siffran ser så märklig ut. Men! När jag tittar på folks siffor så kan jag verkligen inte se något klart mönster, av folk med högsta siffran 9 så finns det tillexempel både folk som outat information och folk som outat förmågor.
Men invänder någon nu, tänk om Vicotnik eller !Paxen ljuger, då stämmer ju inte listan alls och det är jättefarligt att snöa in på den. Jag håller med. Men! För det första så tror jag inte att dom ljuger, och för det andra så är enklaste sättet att avslöja dom är att genom dödande visa att listan inte kan stämma, och det kan vi visa ganska fort ändå.
Så skärpning nu och följ färg:
Röst: Brynolf