anth, xyas, Korpa, Basse, KK, BDG, Vico, !Paxen
Grönare
Vico, !Paxen, LJSLarsson
Det här är framförallt baserat på listan, informationen som Vico och !Paxen har gett har låtit oss i princip hitta två ulvar, dom skulle förstås kunna vara ulvar ändå men det är inte troligt. Om informationen stämmer, vilket jag tror så är LJSLarsson grön på grund av sin extremt låga slutsumma.
Lite så där gulgröna
Basenanji, Korpa här är också några som hänger ihop, visserligen så säger inte korpas information att det är två bybor som har samma förmåga utan två personer, vilket gör att vi mycket väl kan ha en tracker som är skum, men om Basenanji är grön så tror jag också att Korpa är grön, eftersom det är en ganska märklig information att bluffa om det ser ut som att vi genom den kan cleara två bybor. Ska man bluffa information så ligger det mer till hands att bluffa något helt meningslöst (xyas), eller något komplicerat och antagligen meningslöst (KK), inte bluffa vettig information för byn. Om det däremot finns en ulv-tracker så är det ju väldigt vettigt att gå ut med en sådan information eftersom man kan gissa att byn tidigt kommer gå hårt åt dom två som claimar samma förmåga annars.
anth Jag kan fortfarande inte helt släppa att förmågan han har lika gärna skulle kunna vara en ulvförmåga, men jag har lyckats övertyga mig själv av hans spel om att han faktiskt 1) har förmågan, 2) tillhör den grönare halvan av laget.
Rödare
xyas Jag får erkänna att jag inte har någon koll på xyas, ska se om jag hinner skaffa mig det, men informationen hen ska ha fått är som nämnts helt oanvändbar och kom ut i läget där hen visste att den var korrekt och oanvändbar, och jag kan inte minnas att xyas gjort något vettigt, inte så mycket ovettigt heller kanske men det är ju en ganska klassisk ulvtaktik att flyga under radarn.
KK
Saker som talar för att han är röd. Hans fixering vid att få ut väktare. Hans märkliga relation till anth, där han länge (alldeles för länge för att det ska vara vettigt) obstinat fortsätter tjata om hur anth tänkt kring ulvarnas eventuella ickesiffror för att sen helt plötsligt hålla honom som grön. Saker som talar mot att han är röd, att han var väldigt snabb på att hoppa på mitt tåg mot Recca (trea tom efter bara !Paxen), det som också talar emot att han är röd är att om anth är grön och vi inte har någon annan info som hjälper oss att få reda på lägsta/högsta siffror så känns det mer troligt att hans spexiga info faktiskt är sann. Det där med röstningen kom jag inte ihåg och blir lite sur över nu då det talar emot min tes om att han är röd och jag trodde jag hittat en ulv till. Men men, det finns en hel del skumt i hans spel, fast jag måste nog kika igenom xyas innan jag håller KK som rödast.
Röd
Brynolf goes without saying...