DTF som fimpar millers? Det gör mig kallsvettig.Konrad Konvalj said:DTF´s vinstvillkor: Fimpa alla millers 1,2 eller flera. Överlev tills spelet är slut.
Vad skulle det annars vara? Stilistiskt självmord? Eller talar vi om en skillnad mellan dtf och vigilante? Har vi någon definitionsskillnad här på forumet. Är det det du menar?Xyas said:Men alltså kontentan av mitt resonemang blir ju att jag inte tror att det var DTF som hade ihjæl Tyr.
Skall vi vänta på Vimes godkännande, eller tror du att du och jag kan få byn att gå med på detta?Recca said:Jättebra idé.LJSLarsson said:Fick en idé. Jag är som sagt för namnoutande istället för förmågeoutabde, men det finns folk i byn med andra åsikter. Herr ordförande Vimes, kanske man kan ha en omröstning (med deadline) om vad som skall outas? Då får vi igång något, inläggen rinner inte ut i sanden och man kan sedan analysera vad folk valde.
Godkänner du mitt förslag, Vimes?
Mitt exempel var ett svar på KK svamlande om insta-win.Brynolf said:Ok... det här är ju inte heller samma sak som det du sa tidigare om insta-mord. Hur ska du ha det egentligen? Kan du förtydliga ditt rykte på nåt mer lättförståeligt vis? Och oavsett, går det att tolka ditt rykte som att turtlarna har fått fasta alias?anth said:Jag tolkar det mer som att någon har ett rykte i stil med: "Bakom namnet Shredder döljer sig i själva verket hjälten Donatello".
Fördel: Fånga ulvar.Tjavva said:Men jag vill veta vad vi har att vinna på det? Vilka fördelar finns för byn att outa på sikt? Vilka nackdelar?
Fast jag tror inte på insta-win.anth said:Mitt exempel var ett svar på KK svamlande om insta-win.
Är det ens nån som sagt att det finns DTF? Varför tror vi att det finns DTF? Finns det andra förklaringar till vad som skett?LJSLarsson said:DTF som fimpar millers? Det gör mig kallsvettig.Konrad Konvalj said:DTF´s vinstvillkor: Fimpa alla millers 1,2 eller flera. Överlev tills spelet är slut.
Vi får se vad som händer med Spidde (om vi inte röstar ut honom förstås). Fast jag tror inte innerst inne att han är miller utan bluffande ulv-
Vad skulle det annars vara? Stilistiskt självmord? Eller talar vi om en skillnad mellan dtf och vigilante? Har vi någon definitionsskillnad här på forumet. Är det det du menar?Xyas said:Men alltså kontentan av mitt resonemang blir ju att jag inte tror att det var DTF som hade ihjæl Tyr.
Absolut. Som ett första steg.Konrad Konvalj said:Förmåga: passiv/aktiv är ju också en väg att gå om vi snaskar outning.
Låter som en najs kompromiss. Jag kan börja bums eftersom ingen gillar mig (om ingen opponerar sig och föredrar Vimes variant med namn. Jag föredrar aktiv/passiv).Konrad Konvalj said:Förmåga: passiv/aktiv är ju också en väg att gå om vi snaskar outning.
Im all for it. Min röst ligger redan på Brunolf oxo. ^^Vimes said:Det finns inget som indikerar att outa passiv/aktiv förmåga är farligt. Vad jag vet. Jag är med på det.
Namnen tycker jag däremot bör outas enbart av sådana som är misstänkta. (Det finns några: anth, Brynolf... !paxen?).
Men herregud. Lyckas spendera två inlägg på outningen. Hur gör du det egentligen?Brynolf said:Låter som en najs kompromiss. Jag kan börja bums eftersom ingen gillar mig (om ingen opponerar sig och föredrar Vimes variant med namn. Jag föredrar aktiv/passiv).Konrad Konvalj said:Förmåga: passiv/aktiv är ju också en väg att gå om vi snaskar outning.
Jag gjorde det bara för att jag visste att du skulle dryga dig och framstå som en pajas med det där inlägget. Du får outa efter mig, så det så.Recca said:Men herregud. Lyckas spendera två inlägg på outningen. Hur gör du det egentligen?Brynolf said:Låter som en najs kompromiss. Jag kan börja bums eftersom ingen gillar mig (om ingen opponerar sig och föredrar Vimes variant med namn. Jag föredrar aktiv/passiv).Konrad Konvalj said:Förmåga: passiv/aktiv är ju också en väg att gå om vi snaskar outning.
Inget, hurså?LJSLarsson said:Skall vi vänta på Vimes godkännande, eller tror du att du och jag kan få byn att gå med på detta?Recca said:Jättebra idé.LJSLarsson said:Fick en idé. Jag är som sagt för namnoutande istället för förmågeoutabde, men det finns folk i byn med andra åsikter. Herr ordförande Vimes, kanske man kan ha en omröstning (med deadline) om vad som skall outas? Då får vi igång något, inläggen rinner inte ut i sanden och man kan sedan analysera vad folk valde.
Sen vill jag testa en sak:
Paxen - Om jag säger att jag tycker du var spammig i förra rundan och bör tänka dig för när du skriver, vad gör du då?
Det är galet liten aktivitet. Bara ett gäng personer som skriver alls i tråden...Konrad Konvalj said:Jag kikar in titt som tätt. Är det purgatorisk ordningsföljd eller? Ser ut som det på Brynolf.
Hojta så kastar jag in min förmåga vid tillfälle.
Inget, hurså?LJSLarsson said:Skall vi vänta på Vimes godkännande, eller tror du att du och jag kan få byn att gå med på detta?Recca said:Jättebra idé.LJSLarsson said:Fick en idé. Jag är som sagt för namnoutande istället för förmågeoutabde, men det finns folk i byn med andra åsikter. Herr ordförande Vimes, kanske man kan ha en omröstning (med deadline) om vad som skall outas? Då får vi igång något, inläggen rinner inte ut i sanden och man kan sedan analysera vad folk valde.
Paxen - Om jag säger att jag tycker du var spammig i förra rundan och bör tänka dig för när du skriver, vad gör du då?