Nekromanti TMNT - Runda 2

Vimes

Sillkung
Re: Deadline är nådd

LJSLarsson said:
Spider Jerusalem said:
Jag måste fråga... vad i helvete vill du att jag outar?
Jag har gått ut med hela min roll redan.
*tittar på Basses spreadsheet*

Just det ja, det stämmer. Men jag bara sammanförde folks drevlistor i egenskap av ordförande. Det lättaste är väl att du bara erkänner att du är varulv rakt upp och ner. ;-)

Vi har Anth, Brynolf och Lukaash vi väntar på. Fast Spider är starkt misstänkt. Har folk förslag vad vi kan få ut mot honom?
*tittar i Stora Varulvsspelsboken, beginner's edition*

Spider:
Vilka misstänker du? Vad tror du om Tyr? Det misstänktes ju att en av er var ulv, tror du Tyr var ulv? Vad innebär det att han mördades? Vad tror du om DTF? Några som helst idéer på hur vi vinner spelet?

Något åt det hållet kanske? Jag vetefasen, jag har inte Spider bland mina misstänkta.

Skärp er nu.

Basenanji

Postd20modernist
Brynolf!

Brynolf,

Vimes frågar... said:
Har du använt förmågan? På vem? Har du brödsmulat den? Vad är det du inte vill berätta? Hur mycket har du utelämnat? Varför?
Det här vill jag att du svarar på.

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
Du är misstänkt Brynolf
Jag har frågat mig blå över vad det är som gör mig så misstänkt men inte fått nåt svar. Just nu känns det mest som "apan ser apan gör" här i teknodromen. Varför tycker du, Vimes, att jag är skum?

LJSLarsson

Hero

Spider Jerusalem said:
Jag bli trött på den typen av skit sarkasm...
Jag är bybo och miller inget annat.

LJSLarsson har då något mer att gå ut med... du verkar kaska anklagelser runt dig men inte ha jätte bra koll.
Tar du illa av min sarkasm så ber jag självklart om ursäkt. Detta är ju i slutändan ett spel, så vi försöker bara ha roligt.

Jag kastar inga anklagelser nu. Jag har tagit på mig att styra upp spelet eftersom det är vad byn behöver för att överleva. Men det är ingen hemlighet att jag ser dig som röd av flera skäl, glöm inte det.

Xyas

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
Jag måste fråga... vad i helvete vill du att jag outar?
Jag har gått ut med hela min roll redan.
Jag kan bara prata för mig själv, men för min del är det miller-statusen som stör. Men du är inte en kandidat för mig att rösta ut denna rundan. Jag vill nog mest ha mer aktivitet att gå på när beslut ska tas i kommande rundor (och det gäller ett par andra spelare också).

Basenanji

Postd20modernist

Brynolf said:
Vimes said:
Du är misstänkt Brynolf
Jag har frågat mig blå över vad det är som gör mig så misstänkt men inte fått nåt svar. Just nu känns det mest som "apan ser apan gör" här i teknodromen. Varför tycker du, Vimes, att jag är skum?
Jag ska inte svara åt Vimes, men visst jag ser en delfraktion i gruppen med aktiva förmågor. Kanske är det så enkelt att det inte finns några aktiva förmågor, utan att det bara existerar passiva förmågor. och så har någon/några ulvar klantat sig och gissat på att spelet MÅSTE innehålla aktiva förmågor eftersom det finns passiva.

Eller nåt.

Så Brynolf, har du använt din förmåga? På vem? etc.

Vimes

Sillkung

Brynolf said:
Vimes said:
Du är misstänkt Brynolf
Det spelar ingen roll Brynolf. Seriöst. Varulvsspel funkar inte så. Dynamiken i varulvsspel är mobb-mentalitet. Vi drevar. Vi lynchar folk. Misstänker byn dig, då är du misstänkt, oavsett vad du tycker om misstankarna.

Så sluta bromsklossa, och slösa inlägg. Jag har skrivit varför jag misstänker dig. Ganska nyligen också. Det är på intet sätt ett fantastiskt case, but then again har vi inga fantastiska cases över huvud taget.

Jag misstänker dig för att du har varit jävligt blek och mellanmjölkig. DU var byns bäste spelare i Klassikern, här är du anonym som fasen. Jag identifierar inget "grönt beteende" i ditt agerande (som jag kan göra med andra).

Börja snacka. Är det så att du bedömer att det vore väldigt dåligt för byn att du outar din förmåga helt och hållet så resonera kring det. Skriv något, istället för korta två-meningars-inlägg där du ställer dig vid sidan om den gemensamma diskussion som vi måste ha för att vinna spelet.

LJSLarsson

Hero

Hm... Spiddes reaktion pingade även den starkt för mig. Och som Vimes tog upp fanns det flera saker Spidde kunde komma fram med.

En avancerad up-lista, eller åtminstone en lista med gröningar och rödingar, hade varit intressant från Spider Jerusalem. Dessa är svårare att skriva för en ulv än för en bybo eftersom en ulv måste fejka för att skriva och motivera realistiskt.

Spidde gick passande offline nu när vi började pressa honom. Han outade miller först utan att ha brödsmulat. För mig är Tyr grön. Spidde överreagerar på ett sätt som tyder på stressad ulv.

Jag är nyfiken på vad Anth skall komma med, men jag lägger tillbaka min röst på Spidde där jag hade den första rundan.

Röst Spider Jerusalem

Brynolf

Dum fan

Basenanji said:
Brynolf said:
Vimes said:
Du är misstänkt Brynolf
Jag ska inte svara åt Vimes, men visst jag ser en delfraktion i gruppen med aktiva förmågor. Kanske är det så enkelt att det inte finns några aktiva förmågor, utan att det bara existerar passiva förmågor. och så har någon/några ulvar klantat sig och gissat på att spelet MÅSTE innehålla aktiva förmågor eftersom det finns passiva.
Jaha, det där var ju nåt nytt. Inte direkt nåt att bygga en misstanke på, eller vad säger du?

Larsson said:
Hur skulle ens en sådan förmåga praktiskt fungera? Det låter väldigt skumt, luddigt och svårt att checka för byn.
Jag väljer med min aktiva förmåga ut en spelare. Om den har en aktiv förmåga får jag den och kan använda den precis som om jag hade fått den i mitt PM. Svårt att checka... tja, Hade vi haft någon helgrön så kunde jag kopiera dennes förmåga och därmed bevisa mig grön. Eller ja, visst är det möjligt att en ulv kunde ha denna förmåga så helt grön blir man väl inte.

Vimes said:
Har du använt förmågan?
Nej
Har du brödsmulat den?
Lite. Jag har ju inte verkat jätteintresserad av att massouta just förmågor. Tanken var att låta dem komma fram organiskt så kunde jag knipa en som verkade bra när tillfälle gavs.
Vad är det du inte vill berätta? Hur mycket har du utelämnat? Varför?
Jag har inte utelämnat mycket. Men anledningen är att jag föreställer mig att min förmåga kan ge oss en runda powerrollande extra, när/om vi outar mustiga roller och ulvarna börjar avliva dem.

Men visst, whatever. Korten på bordet. Jag kan bara försöka sno en förmåga, sedan försvinner min och ersätts med den nya. Därför har jag inte använt den än eftersom vi inte vet vilka förmågor som finns därute.

--------

Nu får ni fan redogöra för varför jag är misstänkt. Att Anth ligger pyrt till är ju självklart, men att så många hoppar på mig utan synbar anledning ser jag som ytterst suspekt.

Följande fem (vafan fick du 8 ifrån, Larsson?) tycker jag är ninja:
Basse
Larsson
Tjavva
Vimes
Recca

Förklara er nu. För byns skull, om inte för min.

LJSLarsson

Hero

Brynolf said:
Följande fem (vafan fick du 8 ifrån, Larsson?) tycker jag är ninja:
Basse
Larsson
Tjavva
Vimes
Recca

Förklara er nu. För byns skull, om inte för min.
Vad vill du man skall förklara? Varför man är "ninja"? Eller varför man är på dig? Om du tycker jag är på dig, så ta först ett snack med Spider Jerusalem - han tycker nog jag är mer på honom.

Men jag skall vara lite på dig nu.
Är detta ditt brödsmulande du länkar till?
Pirat-Brynolf said:
Får någon ut nånting av det här aktiv/passiv? Recca, tex? (Kan säga att jag får det iaf.)

Bara Konrad kvar nu, va?
Det där är knappast en brödsmula. Det hade varit bättre om du bara sagt "nej, jag har inte brödsmulat". Det där känns efterkonstruerat.

LJSLarsson

Hero

Och var är Anth någonstans? Jag tycker mig ha sett hans status som online till och från, men kan inte svära på det.

Vimes

Sillkung

Tack Brynolf!

Kompletterande frågor:
Om jag fattat rätt funkar din förmåga såhär:
R1: du skcikar ett PM till Vico om att du vill använda NNs förmåga, om vi föreställer oss att NN har en siarförmåga, får du PM av Vico när R2 startar i stil med det här: "NN2 är skurk/hjälte". Och därefter har du en siarförmåga resten av spelet? Riktigt?

Nån tanke varför det bara är aktiva förmågor du kan sno? Tror du du kan sno ulvarnas nattmordsförmåga? Skulle du vilja göra det?

Brynolf

Dum fan

LJSLarsson said:
Pirat-Brynolf said:
Får någon ut nånting av det här aktiv/passiv? Recca, tex? (Kan säga att jag får det iaf.)

Bara Konrad kvar nu, va?
Det där är knappast en brödsmula. Det hade varit bättre om du bara sagt "nej, jag har inte brödsmulat". Det där känns efterkonstruerat.
"Pirat"?

Det är ju ganska uppenbart att det hänger ihop med min förmåga, tycker du inte? Däremot var det ju ingen tidig runda ett-smula vilket ju hade varit bättre.

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
Tack Brynolf!

Kompletterande frågor:
Om jag fattat rätt funkar din förmåga såhär:
R1: du skcikar ett PM till Vico om att du vill använda NNs förmåga, om vi föreställer oss att NN har en siarförmåga, får du PM av Vico när R2 startar i stil med det här: "NN2 är skurk/hjälte". Och därefter har du en siarförmåga resten av spelet? Riktigt?
Nja, jag kan inte använda den förrän i slutet av R2 i det där fallet. Men i övrigt riktigt.

Nån tanke varför det bara är aktiva förmågor du kan sno?
Nej, svårt att säga utan att veta vilka förmågor det finns. Men "se fraktion på döda"-förmågan är rimligen passiv så Vic kanske inte tyckte att min förmåga och mitt rykte skulle hänga ihop alltför mycket. Annars hade jag nog försökt leta upp den personen i första hand.

Tror du du kan sno ulvarnas nattmordsförmåga? Skulle du vilja göra det?
Vad får dig att tro att det är en förmåga? Normalt är det ju inte det. OM det nu skulle vara det, så ser jag inget hinder till att jag skulle kunna göra det. Men nej, jag skulle föredra en annan förmåga i dagsläget. För få misstänkta att ninja ihjäl.

Basenanji

Postd20modernist

Okej, hur resonerade du när du inte använde förmågan?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Vimes said:
*tittar i Stora Varulvsspelsboken, beginner's edition*

Spider:
Vilka misstänker du? Vad tror du om Tyr? Det misstänktes ju att en av er var ulv, tror du Tyr var ulv? Vad innebär det att han mördades? Vad tror du om DTF? Några som helst idéer på hur vi vinner spelet?

Något åt det hållet kanske? Jag vetefasen, jag har inte Spider bland mina misstänkta.

Skärp er nu.
Vilka jag misstänker...
LJ, Recca, Tjavva.
Varför... mest för hur dom har spelat, jag gillar inte hur Recca har spelat rent allmänt. LJ slänger ur sig saker utan att titta är mycket agressiv och såfort man säger till så går han på defensiven och gör det mycket klart att han misstänker en.
Tjavva... vet inte riktigt varför det är mer min magkänsla som säger mig att det är brunt där.

Vad jag tror om Tyr, jag hade mina misstankar mot honom förra rundan men jag tror inte han var ulv, kanske DTF. Vad det innebär att han mördades... kan vara att någon vet att han hade en viss förmåga eller liknande som någon kunde koppla till hans namn, kan vara det är med Shredder's rouges. Men jag tror att mördaren chansade och hoppades att Tyr var den som var tvungen att dö för att den inte skulle bli avslöjad.

DTF, jag tror att det finns en. Vi är nog många för det, jag är lite orolig för den då deras mål kan vara att ta ut vissa av byborna för att vinna. Det kan bli lite farligt för oss.

Hur vi vinner spelet... jag vet inte riktigt, vi har mycket mindre information än vanligt, mass outning tror jag kan skada byn då vi inte vet vad ulvarna har för namn eller förågor. Och då röstning är dold och det var för många röster sist så kan nog någon rösta flera gånger och inte säker på om det är en fördel för byn.

Men lite mer konkret, jag tror det viktiga i det här spelet är att titta på hur folk reagerar på ny information, rykten och påstående. Drev ger ju alltid ungefär samma information. Jag tycker att vi ska vara vaksamma på de som pushar hårt för att vissa specifika personer ska outa en specifik sak tex Namn.

Vimes

Sillkung

Alright, Brynolf. Tycker du redogör bra för din förmåga, det är en solid outning. Och brödsmulan är, tycker jag, bra. Vad skulle du annars syfta på med att du får ut något av "passiva/aktiva"?

Brynolf said:
Vad får dig att tro att det är en förmåga? Normalt är det ju inte det. OM det nu skulle vara det, så ser jag inget hinder till att jag skulle kunna göra det. Men nej, jag skulle föredra en annan förmåga i dagsläget. För få misstänkta att ninja ihjäl.
Jag förstår. En not här är att jag tycker att metaspelet har ändrats mot att nattmord är en förmåga. Men det kanske mest är jag som arrar spel på det viset, så jag ska inte förutsätta något kanske.

En annan not:
Snart är det färre än 100 inlägg kvar av rundan. Brynolfs outning tycker jag är solid. Nu vill vi höra mer från andra (KK och anth). Spamma gärna inte ihjäl rundan utan försök hålla lite nivå i inläggen. Jag är för att hänga anth den här rundan, men jag vill att båda ovan nämnda outar sig först. Sen efterfrågar jag fortfarande en analys av Nässe-drevet.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

LJSLarsson said:
Hm... Spiddes reaktion pingade även den starkt för mig. Och som Vimes tog upp fanns det flera saker Spidde kunde komma fram med.

En avancerad up-lista, eller åtminstone en lista med gröningar och rödingar, hade varit intressant från Spider Jerusalem. Dessa är svårare att skriva för en ulv än för en bybo eftersom en ulv måste fejka för att skriva och motivera realistiskt.

Spidde gick passande offline nu när vi började pressa honom. Han outade miller först utan att ha brödsmulat. För mig är Tyr grön. Spidde överreagerar på ett sätt som tyder på stressad ulv.

Jag är nyfiken på vad Anth skall komma med, men jag lägger tillbaka min röst på Spidde där jag hade den första rundan.

Röst Spider Jerusalem
Finner det interestant att LJ som sagt att han tycker jag är röd inte röstade på mig förens någon annan sa att min reaktion var konstig. Har lite svårt att se varför han måste vänta tills dess samt så svarar han på ett inlägg från Basse som inte är relaterat till hans åsikter här.

LJSLarsson är den som är brunast för mig just nu.

Vimes

Sillkung

Basenanji said:
Okej, hur resonerade du när du inte använde förmågan?
HERREGUD!!! Du svarar på inlägget där Brynolf skriver att han inte kan använda den förrens i slutet av den här rundan när du skriver ovanstående.

Vafan liksom. :gremmad: