Jag hade kunnat köpa detta om de någonstans i boken använde sina svärd till något annat än att vifta i luften med.[…] och inte för att de inte hade kunnat.
Jag hade kunnat köpa detta om de någonstans i boken använde sina svärd till något annat än att vifta i luften med.[…] och inte för att de inte hade kunnat.
Fast jag vill minnas att de senare kräver att han ska överlämna ringen till dem, eller åtminstone antyder det.Sauron har kanske förbehåll mot att hans mäktigaste tjänare tar hans ring och hellre ser att den lilla hobbiten bär den till honom, villigt eller motvilligt.
Fast som sagt, Häxkungen använder stridsklubba. Dessutom mot vad han gissar är en vanlig ganska illa medfaren fotsoldat.Det hade kanske hållit hyfsat för nazgulerna om det inte vore för Häxkungens stridande, men den delen är ju svår att runda.
För att de aldrig använder dina svärd för att slåss med. Så fort de ska använda någon form av våld byter de vapen. Eller, Häxkungen byter vapen rättare sagt. De andra använder vad jag kan minnas inte våld någon gång i berättelsen. Det finns inget i texten som tyder på att de skulle ha någon slags skicklighet i att hantera svärd.Så eftersom vapenbruk är ok (men inte föredraget), varför inte svärd?
Det är därför de är de enda han kan skicka att leta efter Ringen.Nazgulerna är ju förslavade av Sauron och tvingade att lyda hans order så länge han har kontroll över deras ringar.