Ändra på? Har jag påstått att jag vill ändra på något? Läs gärna igenom tråden igen och se vad jag skrivit för just nu påstår du saker om mig som inte är sanna.
Poängen med TW’s/CW’s är att ge läsaren en heads up om att vissa aspekter i texten berör ämnen som kan upplevas som känsliga för vissa. Funktionen är enligt mitt sätt att se på saken tvåfaldig. För det första blir människor som upplever väldigt starka obehagskänslor rörande ämnet, exempelvis genom ångest eller panikattacker, förvarnade att inte läsa vidare. Detta anser jag dock inte vara den huvudsakliga orsaken då jag tror att denna grupp är ganska liten. Däremot kan de vara än mer till nytta rörande att spelledaren kan fatta ett informerat beslut angående om hen anser att äventyret passar spelgruppen. Så slipper spelledaren köpa äventyret, läsa typ hundra sidor för att då upptäcka att äventyret innehåller ett ämne som hen vet att någon i spelgruppen inte skulle uppskatta.
Vidare så kan TW’s/CW’s om de är riktigt bra skrivna komma med tips och råd angående hur man kan göra för att kringgå det känsliga ämnet samtidigt som spelgruppen ändå kan få en bra upplevelse.