Krille
Super Moderator
Re: Ett annat sätt att göra det...
"Min tanke är att man har ett basalt, slimmat och fokuserat system för NPCs som skalar snyggt upp till PCs. En enkel NPC ska lätt kunna "befordras" till en NPC som är beskriven enligt PC-systemet om det visar sig att en spelare helt oväntat förälskar sig och gifter sig med "Våpet i fara, Vacker, Puckad, Expert på Shoppa"."
Tja, där har du en grund för en spelledarperson i Västmark: egenskaperna Våp -4, Vacker +2 och Puckad -2, skickligheten Shoppa +6. Mer behöver du inte, eftersom det inte finns några sekundära värden.
Vill du nu bygga ut denna spelledarperson efter behov, så mata på med några egenskaper till och lite fler färdigheter. Skulle skada behöva bokföras så kan du välja mellan att bara hålla reda på om spelledarpersonen står upp eller inte, eller bokföra skada, eller bokföra skada och omtöckning.
"Min tanke är att man har ett basalt, slimmat och fokuserat system för NPCs som skalar snyggt upp till PCs. En enkel NPC ska lätt kunna "befordras" till en NPC som är beskriven enligt PC-systemet om det visar sig att en spelare helt oväntat förälskar sig och gifter sig med "Våpet i fara, Vacker, Puckad, Expert på Shoppa"."
Tja, där har du en grund för en spelledarperson i Västmark: egenskaperna Våp -4, Vacker +2 och Puckad -2, skickligheten Shoppa +6. Mer behöver du inte, eftersom det inte finns några sekundära värden.
Vill du nu bygga ut denna spelledarperson efter behov, så mata på med några egenskaper till och lite fler färdigheter. Skulle skada behöva bokföras så kan du välja mellan att bara hålla reda på om spelledarpersonen står upp eller inte, eller bokföra skada, eller bokföra skada och omtöckning.