(BIDRAG) Kolla boltar över Zhaxahz
Kolla boltar över Zhaxahz
Det här spelet är tillägnat er som, likt jag, egentligen lämnat rollspelandet bakom sig; vi som tittar i toaspegeln och drömmer sig tillbaka. Det är nostalgi och trots detta något annat också, som en metaphor.När man läser den som det, hittar man saker man inte förväntat sig.Förvisso är det att höja det här spelet över sin egen nivå.Spelet är en ploj, en lek med ord, en leksak; och jag vill att ni ska se den som det..Spelet tangerar standard fantasyn, i dess mer renodlade, ologiska form, lite råare, lite ädlare, lite äldre. Nej, låt oss lämna mig nu, låt oss ägna oss åt spelet, kasta oss in i äventyren åter en gång, som om det var den sista.
The game is a foot
Det var en gång ett par vandrande som följdes åt längs vägen, inte tidigare hade de träffats, säkert skulle de skiljas efter detta; om inte ödet ville något annat.Som alltid vill ödet något annat. Vi får spela olika roller genom livet, spela olika stor vikt. Alltid är vi oss själva bakom masken, aldrig är vår uppenbarelse sig lik.Vi växer med rollen, växer ibland in i rollen, tar delar med oss, till andra tillfällen, andra roller i livets teater.Vi lever ett kammarspel, med roller tilldelade av vår omgivning, inte alltid kan vi spela ut vad vi vill, så vi får se över vår roll. Vilka val kan man göra, vad kan man och vad vill man uppnå.Räcker det att vilja gott eller skall också följden av våra handlingar bli av godo ? Varför hade de hamnat här, på denna plats? Vart var de på väg? Vem är det som leder deras steg allt närmare faran? Skulle de ändra sig, om de viste vad skulle komma? Troligen inte, dessa vandrare, äventyrare, den ryggrad vilken samhället vilar, var hjältarna som skulle rädda oss.
De var utvalda, utvalda av ödet.