(BIDRAG) Soptippen
Jag har inte gjort något bidrag till Trobergs Dogmautmaning 2004...
... men jag gjorde ett till utmaningen förra året, och det kom tyvärr in en smula för sent. (Läs allt om den saken
här.)
I och med att bidraget inte tidigare har deltagit i utmaningen ger jag nu det äldsta bidraget till Trobergs Dogmautmaning 2004; Soptippen!
Soptippen
Rollformulär
En kort beskrivning också (100 ord, som var maxgränsen förra gången):
I Soptippen kan du få gestalta en spionerande fluga, en skränande fiskmås, en klipsk ormvråk, en bepansrad skalbagge eller någon annan av soptippens alla invånare. Du kan spela en arbetarmyra och göra revolt mot myrornas överstrukturerade och opersonliga samhälle. Du kan få vara en lömsk maffiaråtta för en stund och sätta skräck i soptippens invånare. Soptippen är ett annorlunda rollspel med betoning på den sociala biten. Djuren i spelet har mycket gemensamt med människorna; de blir kära, arga, ledsna, är smartare än man kan tro och intrigerar ständigt. Det enkla, kortbaserade regelsystemet skapar en lagom blandning av slump och kontroll.
(Hoppas att det går in regelmässigt även i årets utmaning, för det är ju trots allt gjort efter förra årets regler.)
Zap