Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Trasapa: Jag har ingenting att säga om denne figur. Mycket frånvaro är dock inget gott tecken.
Inläggskvoten Recca vs. Trasapa: 20/16

Jag menar inget illa med det, men din närvaro har inte varit den bästa heller så det är väl inget gott tecken det heller då.

Dock så har du mer tryck i dina inlägg så att räkna antal är ju egentligen helt meningslöst.
Ja... Inläggsstatistik är en sak och innehåll i inlägg en annan. Men det är ju upp till var och en att bilda sig en uppfattning om vad som bidras med till byn från olika håll.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Angående namn kan jag avslöja att mitt namn inte bringar någon klarhet men om ni vill veta det ändå får ni framföra lite vettiga argument till det eller dreva. För som jag ser det hjälper det inte oss i byn.
Lu-kaazh och ditt namn är avgörande för byn. Min röst ligger i nuläget på Lu-kaazh för att jag vill veta hans namn. Ditt namn hade jag förväntat mig per automatik nu när det hänt så mycket under din frånvaro + att jag har haft en liten känsla av att du har en nyckel som kan hjälpa byn i det hela.

Våra mutanter:

Trasapa: Montlas Grenston
!Paxen: Moldemus Qvistnos

Det finns en ulv bland mutanterna så mitt allra vettigaste argument till byns fördel är att alla mutanter måste släppa på sina namn.

Recca

Femme Fatale
Jag är väldigt nyfiken på vilka äventyrarna och vilka lokalbefolkningen är och skulle önska att vi tog upp det som något vi också outar i samband med drev mot sig. Huruvida det görs som default-outning likt utrustning eller på annat sätt tycker jag att vi kan diskutera.

Tankar om det?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Jag är väldigt nyfiken på vilka äventyrarna och vilka lokalbefolkningen är och skulle önska att vi tog upp det som något vi också outar i samband med drev mot sig. Huruvida det görs som default-outning likt utrustning eller på annat sätt tycker jag att vi kan diskutera.

Tankar om det?
Jag tycker att det är bra tankar men inte just nu. Uppstarten av runda 2 kommer det passa utmärkt för då har vi en hel del mer att gå på än i detta nu. En gissning är ju att Äventyrarna har klarat sig undan Dråparträdet och att det är byborna som har blivit omvänd till Växtkloner.

Nu har vi inte så många timmar kvar på den här rundan så att helt plötsligt vika av från Mutanterna och fästa blicken på något annat känns mest förhalande. Det finns en ulv bland mutanterna så vi måste rikta in oss på att knipa den i denna rundan.

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Angående namn kan jag avslöja att mitt namn inte bringar någon klarhet men om ni vill veta det ändå får ni framföra lite vettiga argument till det eller dreva. För som jag ser det hjälper det inte oss i byn.
Lu-kaazh och ditt namn är avgörande för byn. Min röst ligger i nuläget på Lu-kaazh för att jag vill veta hans namn. Ditt namn hade jag förväntat mig per automatik nu när det hänt så mycket under din frånvaro + att jag har haft en liten känsla av att du har en nyckel som kan hjälpa byn i det hela.

Våra mutanter:

Det finns en ulv bland mutanterna så mitt allra vettigaste argument till byns fördel är att alla mutanter måste släppa på sina namn.
okej jag förstår.
jag känner att jag endå borde släppa det idag så att ni har det ifall jag dör.
så jag går emot min inställning att vänta tills jag har press på mig

Jag heter: Sylum Vittmarkén

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Outningar

Mjo, men det är inget jag personligen har reagerat lika "stark" på. Men som jag har nämt tidigare så för att få klarhet i hur mycket vi kan dömma på namn så vore det vettigt att sakta men säkert outa namnen på de som inte har gått ut med det.

Oavsätt namnens betydelse om de nu har en betydelse/funktion i spelet så anser jag !Paxen vara mest misstänkt och som det ser ut just nu kommer min slutgiltliga röst hamna på honom. Dels pga av att han inte noterade att vi skulle outa utrustning + något mer, samt han reagera bara på recca när hon gjorde det inte på dig och mig. Där på så har han varit extremt motvilig att släppa ifrån sig info och det krävde mycket press innan han gav med sig. Sen så får han ut med sin ras sist trots att fler vill se honom outa ras före Trasapa, även om det är med 1 minuts mellan rum, vilket är ändå tillräckligt med lång tid för att hinna ändra sig ifall man skulle behöva det. Sen har vi även hans reaktion som Recca påpekade att den påminner väldigt mycket om min egen då jag var ulv.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lu-kaazh said:
okej jag förstår.
jag känner att jag endå borde släppa det idag så att ni har det ifall jag dör.
så jag går emot min inställning att vänta tills jag har press på mig

Jag heter: Sylum Vittmarkén
Fast du hade ju press från mitt håll i alla fall och sen så är det ju gott av dig att se till byns bästa.

Lu-kaazh: Sylum Vittmarkén
Recca: ?

Fram med namnet nu Recca.

Röst: Recca

För att visa att jag menar allvar.

Brynolf

Dum fan
Recca said:

Tankar om det?
Varför inte, det kan vara väldigt intressant. Du kan ju börja. Även fast jag är rätt säker på vad du är.

Röst: Recca

Vicotnik said:
När det kommer namet Moldemus så far mina tankar till mulvad, fråga mig inte varför med de är de associationer jag får.
Grävdon, Kvistnos... klart han är en mullvad.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:

Tankar om det?
Jag tror verkligen att det æventyrare kontra bybo ær helt irrelevant och bara en kosmetisk uppdelning. Kan vi ens dra någon slutsats om vem som ær vad? Utøver att jag troligtvis ær bybo pga min villa?

Men det ær som Konrad sæger inte en diskussion før nu, och jag ær av uppfattningen att det ær bortkastad tid att ta diskussionen æven senare.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Recca: ?
Som jag skrivit innan, och som flera andra verkar vara inne på också, så tror jag att vi hittar vår varulv bland de hær mutanterna. Men vem? Just nu ligger min røst på Recca pga att jag vill ha hennes namn också. Men i ærlighetens namn førvæntar jag mig inga mirakler i och med det outandet.

Trasapa:
Minst misstænkt just nu. Pingar inte alls.

!Paxen:
Røster har højts om att paxen har pingat en del. Det tycker inte jag. Kanske små-slarvigt bitvis och hans defensiva attityd nær han pressades ær inte till hans førdel, men jag tycker inte det pingar klockrent.

Lu-kaazh:
Pingar lite. Sækra outningar och spelar solidare æn førra matchen. Men jag førvæntar mig att han lært sig av sitt misstag från førra rundan.

Recca:
Konrad vill se en koppling mellan macheten och anti-væxt. Men Recca sjælv sæger det finns en koppling mellan ras och førmåga, något som Lukas redan næmnt. Kør extremt safe i mina øgon men spelar, nu dagar in i førsta rundan, fortfarande inkonsekvent med sig sjælv. Mitt førsta intryck om inkonsekventhet samt hennes starka reaktion på den anklagelsen består.

Det ær såklart mycket magkænsla såhær i førsta rundan, men så ær det væl.

Så...

Røst: Recca

Så får vi se om namnoutandet får mig att ændra mig innan klockan 16.

Trasapa

Swordsman
Recca said:
Lukas: Slipprig. Men jag kan själv bekräfta hans aning om att det finns en koppling mellan ras och förmåga och jag är lite för trött för att kolla närmare på honom just nu.
Här vill jag ha lite förklaringar. Är det en freudiansk felsägning du gör när du säger att du kan bekräfta lukas aning om koppling ras/förmåga?

Och för mig som är oinsatt i fluffet beskriv gärna hur en sådan koppling kan se ut. Om vi nu har en mulvadsmutant, vad innebär det t.ex?

Forumet har annars varit högst obstinat idag och motarbetat mig men nu verkar det fungera igen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kommer gå från jobbet idag vid ca 17:30 för att bege mig till min träning som börjar 18:20 och som pågår fram till 19:30, lär vara från träningen efter steach och dush vid 20:00, hemma strax innan 21:00 om tågen går som de ska. Men ska försöka läsa ifatt på min mobil på vägen hem och förhoppningsvis kunna delta i slutskedet även om det blir från mobilen.

Recca

Femme Fatale
Brynolf said:
Varför inte, det kan vara väldigt intressant. Du kan ju börja. Även fast jag är rätt säker på vad du är.
Men jag har ju redan outat det av bara farten när jag outade utrustning och ras. Det var innan jag kom på att det kunde vara någonting ulvarna kunde gömma sig bakom.

Jag är i varje fall en äventyrare och min tanke är den att det skulle förefalla logiskt om det fanns ulvar bland lokalbefolkningen med tanke på att de har varit i byn längst och vi äventyrare anlänt i efterhand då vi fått i uppdrag att undersöka konstigheter i staden. Om vi nu bryr oss om fluffet.

Eftersom jag har ett drev mot mig så är det bara att presentera sig då. Mitt namn är Rikus Reskoter.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
Brynolf said:
Men jag har ju redan outat det av bara farten när jag outade utrustning och ras. Det var innan jag kom på att det kunde vara någonting ulvarna kunde gömma sig bakom.

Jag är i varje fall en äventyrare och min tanke är den att det skulle förefalla logiskt om det fanns ulvar bland lokalbefolkningen med tanke på att de har varit i byn längst och vi äventyrare anlänt i efterhand då vi fått i uppdrag att undersöka konstigheter i staden. Om vi nu bryr oss om fluffet.

Eftersom jag har ett drev mot mig så är det bara att presentera sig då. Mitt namn är Rikus Reskoter.
Är det fler som är uttryckligen "Äventyrare"?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vem är ulven?

Recca: Rikus Reskoter

Jag vill att alla Mutanter lägger fram sina tankar på vilken som inte hör hemma i leden. Vilken Mutant har farit med osanning!

Tiden är ju rätt knapp och de Mutanter som lurkar undan det här kan ju räkna med att hamna högst upp på misstänkta listan.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Är det fler som är uttryckligen är "Äventyrare"?
Påpekar att detta inte är av vikt just nu. Släpp bybo/äventyrare.
Seconded. Låt oss inte lægga tid på æventyrare/bybor nu.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Är det fler som är uttryckligen är "Äventyrare"?
Påpekar att detta inte är av vikt just nu. Släpp bybo/äventyrare.
Varför inte? Du säger att en av varulvarna gömmer sig bland oss mutanter, och om jag då ska behöva leta efter varulv bland mutanterna så är det bra att veta hur många som är "äventyrare" kontra vilka som inte är det.

Brynolf

Dum fan
Det börjar iofs bli lite småbråttom, men det vore ju bra att få fram så mycket som möjligt innan folk börjar åka ut och det skapas luckor. Jag kan dessutom säga att bybo/äventyrare inte alls är en helt irrelevant variabel.