Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Ja, det var ju en miss av mig och du har helt rätt i att det avstannar spelet och att det är dumt på grund av att Trasapa inte bryr sig om att vara med i spelet men jag vill dreva mot Trasapa i hopp om att han ska logga in och faktiskt få för sig att klargöra lite frågetecken. Är det så konstigt?
Du vill dreva mot Trasapa för att få fram hans äventyrare/bybo-status och reda ut en del frågetecken. Inget konstigt i det, men eftersom Trasapa inte är online just nu kan du ju istället lägga kraft och energi på de frågor som ställs till dig? Det skulle ju underlätta för oss bybor att fatta ett klokt beslut.

Xyas

Swashbuckler
Recca said:
Som jag ser det är det lite "up in the air" just nu, varför jag försöker klura på om vi kan hitta någor mer hållbart att grunda våra beslut på men jag blir ju motverkad av xyas och nu även dig.
Hur upplever du att jag motarbetar dig?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Min motfråga till dig blir: Varför tycker du att det är oviktigt att ta reda på om äventyrare/lokalbefolkning? Vi har ändå 6 timmar på oss innan rundan avslutas men av någon anledning protesterar både du och xyas mot detta.
Det kan vänta till Runda 2.

Vi har en ulv i mutanternas led och för att fatta ett vettigt beslut vill jag se hur mutanterna reagerar. Jag har redan svarat !Paxen på detta så läs igenom det inlägget.

Och 6 timmar är ju inte så lång tid.
xyas lämnar oss snart.
Brynolf skall till sjukan med hunden.
Vicotnik skall träna.
Trasapa är inte online.
Lu-kaazh har en förmåga att var borta i långa stunder.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Läser du ett av mina tidigare inlägg syns det ju rätt klart att även jag tror att äventyrarna klarat sig undan Dråparträdet och att det troligen är byborna som blivit Växtkloner.

Det ställer ju ännu mer krav på de andra tre mutanterna i och med att du är en Äventyrare.

!Paxen är en bybo, och dom andra två vet vi inte.

Jag kommer inte rösta på känsla utan jag kommer att rösta på den av Mutanterna som pingar hårdast. Eftersom en av mutanterna är en ulv vill jag ju se dig hänga ut dom andra för att rädda ditt eget skin. Precis samma sak vill jag ju att övriga tre mutanter gör. Genom det som skrivs så är ju jag rätt säker på att äventyrare/bybo har mindre betydelse i det hela.

Dina misstankar låg på !Paxen tidigare men nu är du på väg att lägga din röst på Trasapa så Lu-kaazh är för dig den grönaste av mutanterna om man skall läsa mellan raderna.
Jag behöver nog sätta mig ner igen och grunna på vem jag skulle vilja rösta på. Jag tycker inte att någon har varit speciellt övertygande i sin argumentation för endera rösten de valt att lägga - förutom just de röster som handlar om att skapa drev för att pressa fram information, vilket ju är vad jag vill göra mot trasapa. Men ja, ju mer tiden lider, och ju mindre trasapa vi ser i tråden, ju mer ointressant är den rösten. Så jag antar att det inte gör något att jag glömde fetmarkera min röständring. <.<

Dock anser jag att vi inte bör bara sätta oss på hälarna och lägga vår sista röst innan klockan faktiskt närmar sig 9. Vi har tid att dreva och jag tycker att det här ifrågasättandet av min vilja att dreva om lokalbefolkning/äventyrare är mer förhalning än det är att faktiskt dreva om det.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Och 6 timmar är ju inte så lång tid.
xyas lämnar oss snart.
Brynolf skall till sjukan med hunden.
Vicotnik skall träna.
Trasapa är inte online.
Lu-kaazh har en förmåga att var borta i långa stunder.
I didn't know that...

Jag trodde bara att xyas skulle bort.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kan du ta dig tid att läsa igenom posterna som är riktade till dig Recca? Svara på de frågor som ställts och lägga äventyrare/bybo på hyllan tills Trasapa är online.

Recca = Äventyrare
!Paxen = Bybo
Trasapa = ?
Lu-kaazh = ?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vi har fått fram rätt så mycket information och reaktioner i de drev vi har haft hit tills så den här rundan har varit väldigt bra tycker jag. Jag förstår vilja hos folk att börja rota i bybo/äventyrare förhållandet och om det ska göras så ska det göras hos mutanterna, då vi så som konrad konvalj sagt troligtvis har en växt bland dem, kanske fler.

Vad tror ni om att Vimes har gjort det så att han har delat upp oss i två huvud grupper, mutanter och icke mutanter för att sedan dela upp dessa i lika stora bybor/äventyrare. Och är det så, så anser jag att det rimligtvis bör vara så att det är två bybor och två äventyrare bland mutanterna och samma fördelning bland IMM + Robot.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Kan du ta dig tid att läsa igenom posterna som är riktade till dig Recca? Svara på de frågor som ställts och lägga äventyrare/bybo på hyllan tills Trasapa är online.

Recca = Äventyrare
!Paxen = Bybo
Trasapa = ?
Lu-kaazh = ?
Utan någon som heslt belägg för det så tipar jag på att Lu-kaazh är äventyrare och Trasapa är bybo och det baserar jag på deras namn.

Trasapa

Swordsman
Jag är bybo så vi kan ju släppa diskussionen huruvida ulvarna gömmer sig hos bybor eller äventyrare då vi har folk från båda lägren som bedyrar sin oskuld.

Recca verkar ulvigast helt klart om jag ska gå efter magkänsla och smått logik. Spelar defensivt och förhalande. Ignorerar både mina och konkels frågor och spinner vidare på en onödig diskussion.

Du är snabb att anklaga mig för inaktivitet och vill gärna se mig hängd för detta medans det tidigare har funnits individer du starkt misstänkt för att vara ulv. Det resonemanget går inte ihop, som bybo skulle jag hänga 100misstänkta ulvar innan jag hängde en inaktiv bybo som verkar ren.

Röst: Recca

Xyas

Swashbuckler
Nu førsvinner jag.

Røst: Recca

Se tidigare inlægg før motivering.

Lycka till bybor (bybor som i inte-ulvar, inte som i bybo/æventyrare).

!Paxen

Swashbuckler
Trasapa said:
Jag är bybo så vi kan ju släppa diskussionen huruvida ulvarna gömmer sig hos bybor eller äventyrare då vi har folk från båda lägren som bedyrar sin oskuld.
Vad snackar du om? Självklart så gömmer sig varulvar/grönsaker bland oss, och troligtvis är det byborna, medans äventyrarna i det fallet skulle vara "rena". Det är vad jag antar iaf, men Vimes kan ju förstås ha varit ful och blandat det ytterliggare.

Troligtvis finns det även någon bland oss som har info om någon uppdelning mellan äventyrare kontra bybor, för att vi på det sättet ska kunna lista ut vilka som bör pressas mest.

Tänk om vi hade börjat på den änden ifrån början, då kanske vi hade haft någon sorts uppsättning just nu.

Efter kl 19:00 så kommer jag troligtvis vara upptagen då det blir årets första raid med DoS (om folk nu inser att det är menat att vara det idag förstås), så jag vill göra röständring fram tills dess åtminstone.

Min röst: Recca och det här lägger jag inte för att hon röstar på mig, men att hon lägger rösten på mig "fast den känns omotiverad". FFS, just nu är jag bästa valet att rösta ut, för att det är jag som har varit mest provokativ, mest dryg och mest fuckin' insane!

Recca

Femme Fatale
Okay. Så du väljer att lägga en hämndröst på den person som folk lutar åt att rösta ut förutom du själv?

Det får mig att stärkas i mina misstankar mot dig. Min röst ligger kvar på dig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Okay. Så du väljer att lägga en hämndröst på den person som folk lutar åt att rösta ut förutom du själv?

Recca försök stärk din position som en helt vanlig Mutant. Du är ju helt ur spår så att säga. Det finns mängder med frågor riktad mot dig som du ignorerar. Du är kör nån form av passiv-aggro mot !Paxen som är det lättaste bytet att välja om man går på hans spelande denna rundan.

!Paxen är inte en första rundans mästare direkt. Det vet vi sen tidigare, men han har ju inte spelat mer underligt och udda än sina tidigare första rundor. !Paxen är skum.

Du har inte ens varit i närheten av ditt spel i tidigare spel och är nu rätt ur fokus vill jag påstå.

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:

Det jag menar är att om du själv tycker att det är en omotiverad röst så skall du inte lägga den! To m att säga att du hellre röstar ut mig än låter dig åka ut är bättre!

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Du har inte ens varit i närheten av ditt spel i tidigare spel och är nu rätt ur fokus vill jag påstå.
Jag tycker att jag har besvarat alla frågor som riktats till mig. o_O'

Men jag har liksom suttit här sen nio på morgonen lite drygt och skrivit (med en kort paus då jag spelade TD i en och en halv timme, varpå jag blev beskylld för att vara långsam).

Om jag inte hunnit med att svara på något så är det för att det förväntas att jag ska vara mer aktiv än vad som är mänskligt möjligt. o.o

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Recca, jag tänkte rösta på Lukas. Du sade nåt om att du förstod hans "tydliga koppling" mellan ras o förmåga. Kan du få mig på andra tankar?

Röst: Lu-Kaazh
Till Recca

Konrad Konvalj

Myrmidon
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Ja. Som det ser ut nu så skulle jag lägga min röst på !Paxen. Fast det skulle vara en röst som känns helt sjukt oinformerad. Det är ju mest bara indicier och ett misstänkt beteende. :/
Okay. Din röst ser ut att falla på !Paxen.

Varför är inte han en hederlig mutant som du?

Vad gör Trasapa och Lu-kaazh till äkta mutanter?
Till Recca

Recca

Femme Fatale
!Paxen said:
Det jag menar är att om du själv tycker att det är en omotiverad röst så skall du inte lägga den! To m att säga att du hellre röstar ut mig än låter dig åka ut är bättre!
Men det är väl ändå underförstått! :gremtongue:

Naturligtvis misstänker jag inte mig själv, varför jag hellre röstar på den person som droppat mest scum-tells.

K.K försvarar dig med att säga att det här är ditt vanliga sätt att spela och jag antar att jag ska veta det, för annars scum-tellar ju jag som lutar åt att lägga en röst på dig. o_O'

Jag är lätt paff, faktiskt.