Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - runda 2

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Kika igenom min omgång fram till sista 2 timmarna och ge mig ett ända ping.
Men Konrad, det är ju under de två sista timmarna som du börjar pinga. Lukas däremot pingar lite småsvagt rundan igenom.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad jag skulle vilja höra vem/vilka du tror är ulvar just nu.

Xyas

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Läste mig till att jag skulle outa allt också
Det är nog bara jag som efterfrågat det än så länge. Du har bråttom ut med infon.

Brynolf

Dum fan
Ehm, vad ska vi tro om Vimes sista inlägg i runda 1 i morse...? Om Konrad och lukas är diskade och inget mer sagts från Vimes är ju ingen av dem vår ulv...

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
Ehm, vad ska vi tro om Vimes sista inlägg i runda 1 i morse...? Om Konrad och lukas är diskade och inget mer sagts från Vimes är ju ingen av dem vår ulv...
Läs spoiler-biten. Det är ingen som är diskad.

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Läste mig till att jag skulle outa allt också
Det är nog bara jag som efterfrågat det än så länge. Du har bråttom ut med infon.
Jag hade inte så mycket att dölja. Mitt namn har inte hjälpt mig i mina tidigare funderingar, men jag skall sammanställa något gällande namn för att se vad ni andra tror.

Det må ha varit enbart du som skrivit att jag bör släppa på lite info, men de flesta har ju röstat på mig så jag ser det inte som något jag gjort i alla hast eller på något vis brådskande.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Information

Vicotnik:
Ras: Robot
Namn: RQ-78, kallas Rune
Utrustning: Vacker scarf
Är äventyrarnas siare med en robot manick
Äventyrare

Kånkelman:
Ras: IMM
Namn: Jeffepär Mexssen
Utrustning: Hög hatt
Vet att det finns 3 mutanter i byn
Bybo

Recca:
Ras: Muterat djur
Namn: Rikus Reskoter
Utrustning: Machete
Är siare med superhörsel
Äventyrare

Lu-kaazh:
Ras: Muterat människa
Namn: Sylum Vittmarkén
Utrustning: Gamla konservburkar
Är siare med förstärkta organ
Äventyrare

!Paxen:
Ras: Muterat djur
Namn: Moldemus Qvistnos
Utrustning: Grävdon
Har info om hur en siare skall vara, robot Vicotnik
Bybo

Brynolf:
Namn: Ärstgen Jernslag
Utrustning: Sextant och en revolver
Bybo

Trasapa:
Ras: Inte muterat djur, men mutant
Namn: Montlas Grenston
Utrustning: Forntida lavalampa
Bybo

xyas:
Namn: Montlas Grenston
Utrustning: Flott villa där han förvarar sin stolthet; en samling av förhistoriska föremål.
Bybo

Rasfördelning:

[1] Robot: Vicotnik
[3] IMM: K.K, Brynolf, xyas
[4] Mutant: Recca (djur), Lu-kaazh (människa), !Paxen (djur), Trasapa (inte ett djur)

Nu tror jag att jag fått med det mesta, men kolla gärna av så får vi se om ni andra har något i edra anteckningar som inte överensstämmer med mina.

!Paxen

Swashbuckler
Re: Information

Reccas info kan vi ju inte lita på ett dugg.

Vad tror vi om Brynolf revolver? Han är den enda, förutom Recca, som påstår sig ha vapen.

Brynolf

Dum fan

Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh:
Äventyrare
Förstärkta organ? En ärlig miss, en ulvamiss eller en Kånkel-association?

Brynolf

Dum fan

!Paxen said:
Reccas info kan vi ju inte lita på ett dugg.

Vad tror vi om Brynolf revolver? Han är den enda, förutom Recca, som påstår sig ha vapen.
Vi kan säga så här: jag är en äventyrar-wannabe och har troligen samlat på mig äventyrarutrustning av den anledningen. Att Recca verkligen hade en machete är väl högst tveksamt, för övrigt.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vi kan inte lita på något som Recca har sagt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vicotnik vill att jag skall dela med mig om vilka jag ser som ulvigast just nu. Min väg att vandra är att posta ett rätt långt inlägg med lite tankar om alla spelare. I ett senare skede kan jag nog tänka mig att rangordna mina misstänkta, men nu till en början vill jag få ner mina tankar.

Vicotnik själv grönas från !Paxens sida med tanke på hans siar utrustning. Han väljer sedan att sia Lu-kaazh och grönar honom. Lu-kaazh i sin tur bekräftar att Vicotnik har använt en förmåga med hjälp av sin siar förmåga.

Lu-kaazh tokgrönar och går i god för Recca. Har diverse knasiga tankar om ras-förmåga och liknande som jag i runda 1 tyckte var väldigt pingande. Har flytet med och varit rätt diskret och försiktig genom hela första rundan.

!Paxen kan mycket väl ha ljugit ihop sin förmåga och på så vis gröna sig själv med hjälp av att gröna Vicotnik. Dock så leder ju det till att Recca måste offras, men hade det inte blivit Recca så hade det ju blivit !Paxen så det är ju helt klart ett bra drag. Spelade enligt 50/50 principen och pingade på flera håll som jag har nämnt i runda 1.

xyas har spelat väldigt bra rakt igenom. Jag har haft honom på min sida vid ett flertal gånger och han har hållt med mig i mina tankar från och till. Det ända som gör mig misstänksam mot xyas är att han har varit för lagom. Han har inte stuckit ut just någonting. Sen har vi inte fått fram ett namn från honom ännu så mina slutgiltiga tankar om xyas kommer så snart vi har drevat fram ett namn.

Brynolf har spelat bra och flippade inte över till 4/4 i slutskedet. Det bästa vore ju om han hade hunnit läsa ikapp och lagt sin röst på Recca för då hade jag nog sett honom som mer grön än vad jag gör nu.

Trasapa har gett mig signaler (eller så har han inte gjort det, utan det är min sinnessjuka reptilhjärna som har sett tecken ändå bara). Har inget på Trasapa så han är grön.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh:
Äventyrare
Förstärkta organ? En ärlig miss, en ulvamiss eller en Kånkel-association?
Kånkel-association, sinnesorgan är det jag pratar om. Enligt Lu-kaazh så har hans sinnen förbättrats (likt Reccas)

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vicotnik said:
Vi kan inte lita på något som Recca har sagt.
Men vi kan kika på det Recca outat och jämföra med övriga. Det hon har bluffat eller hittat på kan ligga i linje med hennes Växtulv.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Konrad Konvalj said:
Trasapa har gett mig signaler (eller så har han inte gjort det, utan det är min sinnessjuka reptilhjärna som har sett tecken ändå bara).
Vad för signaler?