Min inställning till MP är neutralt positiv. Många av sakerna de skriver om i sitt partiprogram delar jag analys och slutsatser av.
Min inställning till Kaplan är att han inte är en särskilt kul människa. Nu startade jag tråden för att jag ville höra gissningar om vem som skulle ta över efteråt men eftersom vi är på punkten "Hur var Kaplan egentligen?" så kan jag vill slänga in my five cents...
Den 11 mars 2010 röstar riksdagen om Sverige ska erkänna Turkiets folkmord på armenier. Miljöpartiet var för ett erkännande. Men Mehmet Kaplan argumenterade under ett långt anförande för att riksdagen skulle rösta nej.
Samma år bjuder han in Yvonne Ridley, en anti-semistisk jävla tokstolle, för att komma till riksdagen men backar ur när folk påpekar att hon är en antisemistisk jävla tokstolle.
Under 2013 umgås Kaplan, med samarbete av en kollega I partiet, med en turkisk politisk organisation vars huvuduppgift är att vinna sympatier för turkiska staten i andra länder.
(Hoppa till 14:00)
När han sen 2014 tillträder som bostadsminister är en av de första sakerna han gör ett officiellt statsbesök i Turkiet. Var det för att få inspiration till hur man löser Sveriges bostadskris genom lite innovativa lösningar, eller var det för att åka och säga hej till sin chef?
Där finns mer roliga saker som Kaplan har hittat på, bland annat när han 2014 skrev under som ordförande i Husbymoskéns styrelse och skriver på ett årsprotokoll där 1,3 miljoner kronor fattas från Moskéns konto. En miljon av dessa har förts över till någon stiftelse. 300 000 till ett okänt konto. Kaplan menar att han inte är ansvarig eftersom han inte normalt varit aktiv i föreningen, men på papperet var han trots detta ordförande på årsstämman.
Problemet är inte om han "råkade" sitta på middag med en grupp som tycker att folkmord är okey och borde utövas igen fast mot kurderna... Problemet är att Kaplan är en satans skojare, och som
Nalin Pekgul också har sagt, har undvikit kritik genom dessa år för att folk är oroliga för att bli kallade islamofober ifall de kritiserar honom.
Och MP har ett återkommande problem med detta. Spana in den här
kandidaten till partistyrelsen tillexempel. Verkar vara en skön snubbe, som inte ens vill vidröra kvinnor genom att skaka hand med dem? Hur kommer det sig att han har några politiska uppdrag alls för ett parti i Sverige? Hur blev han ens en kandidat liksom?