Nekromanti V2089 (Runda 1)

!Paxen

Swashbuckler
Re: Hell, it's about time!

Sapient said:
Vimes said:
F.ö. är jag ensam kvar i Brynoldrevet, och även om det väl är rätt trevligt bör jag kanske flytta min röst.

Röst: Konrad Konvalj - skriv något! Din "analys" av Recca var f.ö. en uppenbar skenanalys då det var tydligt att du röstade där det redan fanns röster. Bättre kan du!

(Brynolf är mest misstänkt så långt, imo.)
Varför på Konrad som anmält att han kommer att vara frånvarande på grund av sportintresse (högst suspekt i mina ögon, men tyvärr orelaterat till varulvs-spelet...) och inte Recca där vi har ett drev igång?

Du brukar ofta vara den som agerar "vallhund" och skäller på folk som strör sina röster till höger och vänster, så jag är förvånad över att du av alla gör det nu...

Odisciplinerat spel?
Bra prickat, Sapient!

Vill se en replik från Vimes. Du är den som brukar ha bäst koll så jag antar att du har ett bra svar.

Sapient

Swashbuckler
Re: Öh...

Vimes said:
Dessa:
Brynolf, Vicotnik, Sapient, !Paxen, Konrad Konvalj
är fem personer som röstar på Recca. Men ingen verkar intresserad av att hon ska outa något.

Tycker det är märkligt att inte ett enda inlägg åt "Dags att spotta ut något nu, Recca"-hållet kommit.
Tja, jag har noterat att hon skakade av sig rösterna som ingenting och gick vidare för att örfila upp Brynolf och i största allmänhet ruska om och se vad som trillar ned...

Men det har funkat rätt så bra, så Recca kan få en respit.

Mer underligt då att du som sagt går och slösar bort din röst så demonstrativt några inlägg senare.

Vimes

Sillkung

Brynolf said:
Vimes said:
Mest märkligt tycker jag Brynolfs agerande är som har sin röst i Recca-drevet men inte kräver något utan mest ägnar sig åt försvar av sina outningar...
Det mest märkliga här är din definition av "märkligt". Jag vet att jag spelat oortodoxt så här långt, och jag försöker förklara varför.
Det märkliga är att du tycker det är rimligt att outa på tre röster (outa två saker dessutom), att inte göra det menar du skulle obstruera spelet. Men sen är du inte på Recca alls kring att hon inte outar trots fem röster. Det är inte bara oortodoxt, det är inkonsekvent.

Recca

Femme Fatale
!Paxen said:
Lägger ni märke på vad som står i rött?

"Om du vill ha koll på fluffet. Ej nödvändig läsning"

Kort sagt, som jag tolkar det så har vi redan all info om hur vi ska ta varulvarna i våra roller, försök därför inte göra gissningar utifrån fluffet (inte sagt att fluffet kan hjälpa).

Anledningen till att jag vill påpeka det är för att det inte ska bli för mycket fluff-snack senare (som jag, ibland, har tyvärr varit anledningen till :gremfrown: )
Det står dock ingenting om att fluffet inte bidrar till spelet. Det borde vara rimligt att anta att Mukwas spelidé är förankrat i fluffet, vilket det bevisligen är på en massa andra punkter.

Nu måste jag faktiskt vara lite sällskaplig här på mitt hörn. Jag dyker upp om ett par timmar igen hoppas jag. Definitivt innan läggdags iaf.

Möller

Hubert Hortlax

Brynolf said:
Möller said:
Så du är alltså för massoutningar direkt utan någon som helst motiveringar eller press?
Så här tidigt i spelet... tja, typ. Jag har börjat luta mer och mer åt det hållet den senaste tiden. Motiveringarna ger ingenting i det här skedet. Dreven är endast till för att vi ska bestämma vem som ska outa. Så ser jag det.
Jag tror du har fel. Som jag nämnde så kan den som röstar antingen motivera eller kräva något (helst gör man såklart både och).

Tidigt, då inga ordentliga scum tells eller mönster finns, blir det såklart svårt att prestera vettiga motiveringar. Än mycket viktigare blir det då att när man röstar kräva något. Det visar nämligen på vad man tror är viktigt. Visar det sig senare t.ex. att varulvar hittar kraftiga förmågor via klass är det såklart intressant att se vilka som ville att folk outade klass. Eller så kan man brödsmula sina egna förmågor iochmed kraven.

Vimes

Sillkung

Sapient said:
Varför på Konrad som anmält att han kommer att vara frånvarande på grund av sportintresse (högst suspekt i mina ögon, men tyvärr orelaterat till varulvs-spelet...) och inte Recca där vi har ett drev igång?

Du brukar ofta vara den som agerar "vallhund" och skäller på folk som strör sina röster till höger och vänster, så jag är förvånad över att du av alla gör det nu...

Odisciplinerat spel?
Jag tror det är en liten misstolkning av min spelstil (är jag en vallhund? jag trodde jag var någon form av terrier... Eller en varg kanske?). Det är visserligen sant att jag brukar leva rövare med folk som sprider sina röster. Men det gäller sådana som inte tar ställning när det börjar närma sig utröstning. Där är min åsikt att alla bybor måste våga försöka påverka utgången. Såhär i inledningsskedet är det lite mer öppet. Recca har redan 5 röster på sig (och borde rimligtvis outa något), jag ser hellre att vi startar igång ett annat drev, och då tycker jag Konrad är ett bra alternativ. Det tror jag är mest effektivt.

Sedan hade det kanske varit mer outningseffektivt att rösta på någon som redan har röster på sig. men jag har mer och mer börjat luta åt att man alltid ska försöka rösta där man har sina misstankar,

!Paxen

Swashbuckler
Recca said:
!Paxen said:
Lägger ni märke på vad som står i rött?

"Om du vill ha koll på fluffet. Ej nödvändig läsning"

Kort sagt, som jag tolkar det så har vi redan all info om hur vi ska ta varulvarna i våra roller, försök därför inte göra gissningar utifrån fluffet (inte sagt att fluffet kan hjälpa).

Anledningen till att jag vill påpeka det är för att det inte ska bli för mycket fluff-snack senare (som jag, ibland, har tyvärr varit anledningen till :gremfrown: )
Det står dock ingenting om att fluffet inte bidrar till spelet. Det borde vara rimligt att anta att Mukwas spelidé är förankrat i fluffet, vilket det bevisligen är på en massa andra punkter.

Nu måste jag faktiskt vara lite sällskaplig här på mitt hörn. Jag dyker upp om ett par timmar igen hoppas jag. Definitivt innan läggdags iaf.
Skulle nog ha kollat mer på vad jag skrev.

Jag menar att det inte behöver vara onödigt att ha lite fluff-kunskap, dock att vi inte behöver bli helt galna i att det ska stämma fluff-mässigt och att utröstningar ska stämma helt fluff-mässigt.

Sen gillar jag inte att du bara borstar av kritiken som har framförts om att du inte har avslöjat någon och sen ska försvinna ett par timmar.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
F.ö. är jag ensam kvar i Brynoldrevet, och även om det väl är rätt trevligt bör jag kanske flytta min röst.

Röst: Konrad Konvalj - skriv något! Din "analys" av Recca var f.ö. en uppenbar skenanalys då det var tydligt att du röstade där det redan fanns röster. Bättre kan du!

(Brynolf är mest misstänkt så långt, imo.)
Helt korrekt Vimes. "Anal-ysen" var det ända jag hakade upp mig på i all hast när jag loggade in. Recca var lite snabb att påpeka min dåliga aktivitet och röstade på mig av den anledningen. Hade jag haft tid hade jag per omgående slagit tillbaka det hela, men nu är det ju trots allt söndag. Min aktivitet går lite hand i hand med mitt jobb. Jobbar jag har jag tydligen oändlig tid över för varulvsspel..

Hur som så har du ju rätt i att jag såg att Recca hade röster på sig och jag skrev det ju i min motivering också. Min röst baserades inte endast på min mini analys utan även ett gryende drev.

Vimes

Sillkung
Recca said:
Bah. Recca, risken är att du segar ner drevandet lite med det här. Folk kommer sannolikt inte flytta sina röster (eftersom du inget outat) förrens du är tillbaka och outar något.

Recca

Femme Fatale
Jupp. Jag kom på det och har dröjt kvar.
Jag är en normal människa (NOM).

Nu kan ni dreva vidare medan jag spelar en omgång YouTD med pojkvännen.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
jag har mer och mer börjat luta åt att man alltid ska försöka rösta där man har sina misstankar,
Håller med dig, men undrar vad du grundar dina misstankar mot mig på?

Vi bybor kommer att vinna spelet på aktivitet och snack. Ju mer som skrivs och bajsas ut, dess bättre är det för oss ulvsniffare.

Min aktivitet har varit kass så det ända någon lär ha på mig är att jag inte varit aktiv som brukligt.

Vimes

Sillkung
Bra där, Recca. Verkar vara många nommisar...

Skulle gärna sett en motivering till varför du väljer klass dock! Inte minst med tanke på att du outar en klass som redan outats.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Enligt mig så bör vi försöka fokusera våra drev på följande personer:
Recca
Konrad Konvalj
Vicotnik
Vimes
Anledningen till det är att vi brukar vara rätt så drivande och det är inte ovanligt att folk ställer in sig i led efter dessa. Så enligt mig bör vi fokusera på att fria/fälla dessa så snart som möjligt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Recca said:
Jupp. Jag kom på det och har dröjt kvar.
Jag är en normal människa (NOM).

Nu kan ni dreva vidare medan jag spelar en omgång YouTD med pojkvännen.
Jag är inte nöjd med din outning. Du har inte förklarat varför du inte valde att outa något anant istället. Och jag ser inte heller en motivering till ditt val.

Sapient

Swashbuckler
!Paxen said:
Recca said:
Sen gillar jag inte att du bara borstar av kritiken som har framförts om att du inte har avslöjat någon och sen ska försvinna ett par timmar.
Inte jag heller. Det må vara att fem röster inte är mycket till press i ett spel på tolv personer, och där tre personer inte ens kommit in i spelet än, men man kan bara flyga SÅ långt under radarn, innan man slår i backen.

Alltså - var gärna lite "sällskaplig" mot oss också när du kommer tillbaka och outa din KLASS. Det är dags.

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
Vimes said:
jag har mer och mer börjat luta åt att man alltid ska försöka rösta där man har sina misstankar,
Håller med dig, men undrar vad du grundar dina misstankar mot mig på?
Din röst, eller inte rösten, utan motiveringen, på Recca. Alltså, hade du gått in och skrivit: "Ah, jag har inte tid. Jag röstar på Recca för där verkar det vara drev på gång. Tjillivippen!" så hade det varit helt ok. Men nu drar du till med en skenanalys som jag känner kan signalera: "OMG! Jag måste skriva något av substans också! Shit, fåse.. Um, Recca har röster på sig. Jag röstar där. Ska bara komma på nått också... Öh.. JO!"

Fattar du? Liksom, det var uppenbart att du slängde rösten på Recca för att hon var på g att bli drevad, och din motivering kändes jävligt fabricerad.

Sapient

Swashbuckler
Jaha, se där. Ninjad av en outning. Så bra. :gremsmile:

Röst: Konrad Konvalj

För att om Vimes anar ugglor i mossen mot Kånkelman så kan det vara värt att följa upp.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Btw så skulle det vara spännande att veta hur statistiken över inloggade förändras under ulvaspelet. Då främst med tanke på "gästerna".
Tips från coachen:

Skit i inloggade användare listan om du inte vill bli som mig. Det är vansinne och ger inte så värst mycket förutom att man blir besatt och ser ulvar i varenda hörn.

Nu är det 21 gäster lixom. Det ger oss ingenting. Det säger oss ingenting. Sen så skickas det ju PM till höger och vänster här på forumet så man kan fan inte dra några slutsatser av det heller har jag kommit på nu efter några väldigt paranoida omgångar.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Bra där, Recca. Verkar vara många nommisar...

Skulle gärna sett en motivering till varför du väljer klass dock! Inte minst med tanke på att du outar en klass som redan outats.
I min åsikt finns det inget värde som ulvarna har nytta av i den outningen som jag gör här.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Skit i inloggade användare listan om du inte vill bli som mig. Det är vansinne och ger inte så värst mycket förutom att man blir besatt och ser ulvar i varenda hörn.
Kliar det i fingrarna? xD