Nekromanti V2089 (Runda 1)

Möller

Hubert Hortlax
Skitbra att Sapient är med i spelet! Vilken comeback.

Lite synd dock att han misstänker mig =)

Jag har inte spelat på tipptopp, jag var bättre i Supernaturalgate. Men osynlig? Det håller jag rent om inte med om. Jag har inte tvekat att komma med kritik och teorier, jag har bara inte riktigt kommit med bra kritik och teorier.

Sapient said:
[Jag v]erkar skum i andras ögon (läs: pingar falskt), men har en förmåga byn behöver.
Minns ni när jag outade att jag hade en nackdel? Jepp, jag pingar också falskt.

Jag resonerade dock inte som Sapient. Jag tänkte att om jag sias så erkänner jag min nackdel, och säger tydligt att siaren är att lita på. När jag sen blir utröstad så har jag då grönat siaren.

Nu, iochmed att Sapient outade sin nackdel så tror jag läget förändras.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Jepp, jag pingar också falskt.
Okej, så vad är din förklaring till att du pingar falskt? Vi vet Sapient's förklaring redan och så kommer du och på står att du också sias som falskt, men sen säger du inget mer om det annat än att du tänkte vänta med det tills du blev siad.

Möller

Hubert Hortlax
Ja, eftersom jag är ett arsle så låter ju dethär som en väldas efterhandskonstruktion.

Jag är så ful att inte ens min egen mor kan älska mig (ja, det står faktiskt så fast med andra ord då). Jag är fruktansvärt vanställd.

Möller

Hubert Hortlax
Sapient reagerade jättebra under press och jag har därmed ingen anledning att ligga kvar med min röst.

!Paxen-drevet kanske. Om han behagar dyka upp, när gör han troligtvis det? Det vore ju bra om vi får något gjort medan vi väntar på honom också.

Röst: Brynolf
Jag tycker att Brynolf spelar ungefär som i Ankeborg. Helt hundra är jag inte, jag såg allt med ulv-ögon då. Brynolf var en riktigt bra ulv, men inte alls utan scum tells.

Xyas

Swashbuckler
Om både Møller och Spient pingar falsk, tillsammans med kunskap om upplæget, så har ju ulvarna ganska rejæla førdelar i det hær spelet. Slutsatsen blir ju att byborna har ganska starka førmågor också.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ja, det låter väldigt mycket som en efterhandskonstruktion. Sen finner jag det väldigt orimligt att vi skulle ha två stycken bybor som pingas som skurkar. Så jag skulle till och med vara så fräck att hävda att en av er ljuger.
Möller du må ha nämnt att du har en nackdel, medan Sapient som under press både går ut med att han är ZIGGY samt sias som skurk låter just nu mer troligt än att du bara skulle vara "ful" och sias som skurk.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Kanske otydligt men ditt uttalande kommer bekvämt och det "grönar" dig om det är sant dock i det här spelet så "Ei incumbit probatio qui negat, non qui dicit", "Semper necessitas probandi incumbit ei qui agit."
dvs Det är upp till dig att bevisa att det du säger är sant, anklagelser kan man kasta ur sig utan grund samma sak med påståenden med påståenden måste man backa upp med fakta och ditt påstående kan ingen bevisa utan att sia dig och om du har en nackdel kommer du pinga ulv och om du är ulv så är kontentan den samma. Samma sak gäller för Sapient.

I mina ögon är Sapient att lita på men påståendet om att han har en nackdel som gör att han kommer att pinga falskt är något som förbryllar mig speciellt när du går ut med det med.

Möller

Hubert Hortlax
Om jag röstas ut, grönar jag då åtminstone Sapient?

Jag kommer inte outa så mycket mer direkt nu, utan vill helst ha lite rådgivning. Jag vet att det finns minst en annan spelare, förhoppnigvis och troligen en bybo, som har samma förmåga som jag. Jag kan skriva en beskrivning av den förmågan, som min koppling genast skulle känna igen.

Är det rätt väg att gå? Ger det något?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Möller said:

Jag kommer inte outa så mycket mer direkt nu, utan vill helst ha lite rådgivning. Jag vet att det finns minst en annan spelare, förhoppnigvis och troligen en bybo, som har samma förmåga som jag. Jag kan skriva en beskrivning av den förmågan, som min koppling genast skulle känna igen.

Varför skulle du gröna Sapient om du röstas ut? Väldigt konstig fråga då ni endast har outat samma nackdel du har inget som styrker hans påstående.

Xyas

Swashbuckler
Möller said:
Jag ær i en liknande, men ændå helt annorlunda, sits. Jag børjar också misstaænka starkt att vi har ganska gott om førmågor och grejer som flyter runt dærute, och att det kanske kan vara bra att førsøka få lite struktur på det dær.

Så kør på det tycker jag.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:
Nej, troligtvis inte, men det skulle troligtvis stärka hans trovärdighet om det visar sig att du är ulv. Är dy bybo så sjunker hans trovärdighet enligt mig.

Möller said:
Det är möjligt att göra så men då är det frågan om det är värt att peka ut även andra som eventuella förmågabärande? Vore det då inte bättre att gå ut med Klass/yrke och på så sätt bli identifierad av de som har samma förmåga som dig? För vad vi vet så skulle du kunna ljuga ihop en förmåga.

Möller

Hubert Hortlax
Spider Jerusalem said:
Varför skulle du gröna Sapient om du röstas ut? Väldigt konstig fråga då ni endast har outat samma nackdel du har inget som styrker hans påstående. [/quote] Både jag och han har outat att vi pingar rött. Han gjorde det först. Jag kom dessutom med fluff-förklaringen först när det påpekades att jag saknade den. Alltså, just nu ser det alltså mer ut som att jag är en ulv som kom med en nödlögn. Om jag röstas ut och ni ser att jag är grön, då blir väl Sapient grön?

Han kan förvisso vara ulv, men som sagt, jag tror inte det.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Fast den logiken är inte stabil, jag kan inte se sambandet som skulle göra honom grön om du röstas ut och det visar sig att du är bybo. Det enda det visar var att du var en bybo och Sapient chansade och prickade en nackdel som fans i spel. Alternativt att han är en ulv och ulvarna vet att det finns de som pingar rött och när dom såg att det fanns nackdelar i spel så tog en av dom en chansning och då han var först så ser det mest "grönt" ut.

Möller

Hubert Hortlax
Vicotnik said:
Det är möjligt att göra så men då är det frågan om det är värt att peka ut även andra som eventuella förmågabärande? Vore det då inte bättre att gå ut med Klass/yrke och på så sätt bli identifierad av de som har samma förmåga som dig? För vad vi vet så skulle du kunna ljuga ihop en förmåga.
Att vem som har min förmåga också avslöjas ser jag inte som någon stor förlust för byn, faktiskt. Det är jag faktiskt rätt säker på, och du kommer hålla med i sinom tid.

Jag såklart gå ut med min klass också, men jag tror inte det ger så mycket. Det är långt ifrån säkert att den med samma förmåga som jag också har samma klass och/eller yrke.

Möller

Hubert Hortlax
Okej, ni har rätt. Ni kan inte vara säkra på att Sapient är grön bara för att jag visar sig vara det.

Xyas

Swashbuckler
Spider Jerusalem said:
Fast du förespråkar ju massoutning så att du vill att någon beskriver sin förmåga är ju föga oväntat.
Och jag blir mer och mer øvertygad om det ær rætt væg att gå, åtminstone delvis, med tanke på den mængden førmågor, nackdelar och så vidare som verkar finnas.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Så tanken är att någon ska börja med att skriva allt dom har sen ska resten bara haka på och genom det så ser vi att ulvarna är lätta att finna och dom har inte en mycket bättre möjlighet att gömma sig bland fåren?

Du pingar illa hos mig nu, kan du förklara varför du tycker det här känns som en bra ide?

Möller

Hubert Hortlax
Är det någon som har koll på hur många som har outat att deras roller är kopplade till andra roller?

Är det 4 stycken har jag nämligen en gissning.