Ape of Wrath;n121270 said:
Nja alltså jag tror att om jag väljer att fokusera på ett element så fokuserar jag automatiskt mindre på ett annat. Hence, om jag lägger ner energi på att kombinera feats och opta och ha mig så kommer jag automatiskt att ha mindre energi till att fundera över personlighet.
Jag vet inte, det är inte jättegenomtänkt.
Sen föredrar jag ju alltid point buy-system där åtminstone jag har klart för mig innan vilken typ av koncept jag vill spela.
Men blir inte det bara ett problem om man får en begränsad tid på sig att skapa sin karaktär?
Jag brukar ju veta åtminstone i förväg om jag ska göra en ny karaktär till ett spelmöte, vilket oftast ger mig mycket tid till att tänka på karaktären... både på karaktärens uppbyggnad, och dess personlighet. Och när jag väl sitter där och gör karaktären så är det mesta redan klart i mitt huvud. Så klart så kan ju saker förändras rakt up och ner, pga inspiration, eller pga av att man slog något specifikt, men man har ju fortfarande större delarna av grunderna till karaktären kvar ändå.
Sen faktumet att jag näst intill alltid är sist klar med min karaktär, trots att jag antagligen lagt ner långt mycket mer tid på den redan jämfört med andra (ibland veckors värt av tid i extrema fall)... ja det är en helt annan grej. XD