Faehrengaust
Hero
Mina kampanjanteckningar skulle nog vara totalt omöjliga att förstå för utomstående. Dessutom är de mycket kortfattade, ibland bara en sida med stödord.Jag känner igen mig en del här. Jag försöker skriva en fantasyroman. Det är inte första gången jag producerar text (har skrivit artiklar, dikter, noveller osv på amatörnivå förut - en del av det publicerat i små sammanhang). Men det är enormt mycket svårare att faktiskt sätta sig och disciplinerat skriva en lång berättelse i bokform. En rollspelskampanj kräver också tid, men där har man ju alla sin spelare som driver på och man får alltså därmed aldrig total "skrivkramp". Jag fastande så hårt i ett kapitel att jag t o m skapade ett rollspelsäventyr av det, och trodde att det skulle lösa mina problem och ge mig lite nytt driv... Men nej, det kapitlet är fortfarande oavslutat. Att komma på idéer är lätt. Att sätta sig ner och skriva ner dem så att de är begripliga för andra är svårare.
Regler och värld kan jag ägna mycket mer tid åt och de är nog på gränsen till att kunna läsas av andra även om det finns stora luckor (jag vet ju ändå hur det ska funka