Boganis
Veteran
Ja, men jag var inte 9 år i 1985.Om man började som 9 åring så är 3 år senare en tredjedel av vad man levt innan
Ja, men jag var inte 9 år i 1985.Om man började som 9 åring så är 3 år senare en tredjedel av vad man levt innan
Inte jag heller...då var jag 11Ja, men jag var inte 9 år i 1985.
Ja, både i RuneQuest och DoD fanns det sparsamt med förklaring till varför de var där. I RQ hade de åtminstone en egen stad som ursprung.ingen lore, inga land eller kulturer som påverkade...bara formmen på den fysiska uppenbarelsen
Wow! Jag visste inte att man kunde rösta ut en ulv med en enda röst. Bra där, Seter!"Don’t be a dick shall be the whole of the law!"
Och på självaste juldagen också, app, app, app. Och som svar på en tråd skapad av en ny användare.
Diskussionen fortsätter utan @Vimes.
/Magnus
MODERERINGWow! Jag visste inte att man kunde rösta ut en ulv med en enda röst. Bra där, Seter!
Ja, tydligen så måste något så otroligt stämningsdödande som pratande Kalle Anka ankor ingå för att det ska vara Drakar och demoner-känsla. Uppenbarligen en känsla jag helt och hållet sluppit när jag har spelat Drakar och demoner tidigare (utan ankor). Därför är jag inte oäven till Drakar och demoner upplevelsen, ety min är fri från ankor.Kommer hem och öppnar boxen, börjar gå igenom de olika delarna och pang... ANKOR! Gnuggar mig i ögonen men samma bild och samma text som innan. Vem fan kom på idéen att ta in Knatte, Fnatte och Tjatte i fantasyvärlden?
Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar ankor. Eller hata är ett starkt ord, men är det starkt nog? Det får duga tillsvidare.Tur att man är spelledare och att det aldrig någonsin kommer förekomma en stämningsdödare av det slaget i en kampanj som jag leder. Men hur tänker ni andra?
Vi har diametralt motsatta preferenser. Mitt problem är folkslag som är "människor som ser lite konstiga ut" - Star Trek principen till aliendesign. Vad är poängen? Ge mig ankor, insektoider och intelligenta växter vilken dag som helst.Skriv inte i tråden, skriv inte i tråden, skriv inte i tråden...
Fan också.
Ja, tydligen så måste något så otroligt stämningsdödande som pratande Kalle Anka ankor ingå för att det ska vara Drakar och demoner-känsla. Uppenbarligen en känsla jag helt och hållet sluppit när jag har spelat Drakar och demoner tidigare (utan ankor). Därför är jag inte oäven till Drakar och demoner upplevelsen, ety min är fri från ankor.
Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar ankor. Eller hata är ett starkt ord, men är det starkt nog? Det får duga tillsvidare.
Alltså först en brasklapp: jag har med ankor i mitt Drakar och demoner. På typ värdshus, mer specifikt på värdshusens matsedlar. Sprängd anka, grillad anka, brässerad anka, kokt anka, torterad anka. Jag har bara inte med stora, humanoida, talande ankor i kläder.
Varför är alver, dvärger, halvlängdsmän etc okej? För att de är människor som ser lite konstiga ut. Varför är vargmänniskor okej? För att de ser ut som människor som halvvägs håller på och förvandlas till vargar (alltså människor som ser lite konstiga ut). Ni vet, sådana som beskrivits i flera århundranden. (Men vargmänniskor är också ett jäkla gränsfall, jag gråter inte om de saknas.)
Varför inte ankor? För att de inte är människor som ser lite konstiga ut. De har näbbar, fjädrar och hela skiten. Jag kan inte föreställa mig hur de ser ut, annat än som Kalle Anka eller annan skit och då förstör de min upplevelse. Jae, så enkelt är det.
Har jag dem i Mutant? Jag tolererar dem i mutant, knappt. Jag älskar dem inte.
Lex Rising: "Alla raser man kan fantisera om att ligga med är bra."Varför inte ankor? För att de inte är människor som ser lite konstiga ut. De har näbbar, fjädrar och hela skiten.
Kajsa Anka i motljus
Ja, men jag var inte 9 år i 1985.
Mitt problem är väl just att jag har spelat med folk som typ sexualiserat ankrollpersoner a la Howard the Duck när jag var typ 11 (de var också det, inte så mogna någon av oss) jag tyckte det var skitkonstigt och de tyckte det var jätteroligt. Tror jag inte föddes med Onkel Kånkel-genen och att det flera gånger i mitt liv har satt krokben för mig. Det är för övrigt min första erfarenhet av ankor i Drakar & Demoner.
OK, jag kan väl knipa av med den andra Lex Rising: "Om man kan tänka sig varelserna bajsa riktigt bajs, då är de spelbara"Mitt problem är väl just att jag har spelat med folk som typ sexualiserat ankrollpersoner a la Howard the Duck när jag var typ 11 (de var också det, inte så mogna någon av oss) jag tyckte det var skitkonstigt och de tyckte det var jätteroligt.
Arne AnkaOK, jag kan väl knipa av med den andra Lex Rising: "Om man kan tänka sig varelserna bajsa riktigt bajs, då är de spelbara"
...och den tråden handlar dessutom delvis om ankorna.
Men det är en bra poäng med "DVS det är nog inte ankornas fel utan att de frammanar det sämsta i de personer som de verkar tilltala som jag spelat med." Jag är delvis skyldig till sådant, även om jag föredrar ankor som är übercoola. Det var åratals sedan jag spelade en anka. Hmm...
Tråkigt.Arne Anka
Skämt åsido. Vissa släkten ligger tyvärr väldigt nära den gränsen ja, och ankor är en av dom. Det finns också tyvärr andra saker som kan locka fram det värsta i "omogna" spelare. Hade en spelare ett tag som inte klarade av att en utav de andra spelarna (manlig spelare) spelade en kvinnlig karaktär. Det blev skämt hela tiden, vad spelaren än gjorde, som när gruppen efter ett år äntligen skulle svänga förbi till hembyn, då tyckte spelaren som spelade en kvinnlig karaktär att eftersom de hade pengar nu, så skulle de kunna ordna ett tebberas och den blev för mycket för den där "omogna" spelaren (i.e. kvinnor och matlagning osv.).