Den här tråden är till för alla som skriver på något rollspelsrelaterat. Det kan vara regler till ett rollspel, ett scenario, spelvärld, en spelkrönika eller till och med en artikel. Tanken med tråden är att uppmuntra folk att skapa, till exempel mig själv. Jag hoppas att jag ska kunna skriva ofta i den här tråden. Du kan antingen bara berätta vad du skrivit om, eller klistra in hela eller en bit av texten.
Här är några regler för tråden:
Här är några regler för tråden:
- Ett inlägg i denna tråd är antingen för att berätta om något du har skrivit, eller för att kommentera något någon annan postat. Se dock 2 och 3 nedan.
- Du kan också skriva ett inlägg för att offentligt tillkännagöra din avsikt att skriva här varje dag, en gång i veckan under två månader, eller liknande. Detta så att andra kan hjälpa dig med motivationen genom att fråga dig hur det går, påminna dig om du inte skrivit något, och så vidare.
- Om någon har skrivit en avsikt att skriva något så kan du ocskå posta ett inlägg som taggar denne och fråga hur det går.
- Om du vill ha feedback på det du skrivit, klistra in texten och skriv tydligt att du vill ha feedback, och exakt vad du vill ha feedback på, till exempel "Flyter språket bra?", "Förstår ni vad jag försöker säga?" eller "Känns mina alver för tråkigt tolkienska?".
- Om en person inte skrivit att hen vill ha feedback, ge gärna uppmuntran och glada tillrop, samt positiva kommentarer, men skriv inget negativt. Om en person skrivit att hen vill ha feedback, håll dig till vad feedbacken ska handla om och kommentera inte andra aspekter av texten.
- Om det uppstår en diskussion om en text, ta det gärna i en annan tråd. Undvik dock att starta en tråd om en text om vilken författaren inte bett om feedback, eller om andra saker än feedbacken ska handla om.