Gabrielle de Bourg
Gör nördiga grejer
Idag (eller tekniskt sett igår, då klockan är efter tolv) fick jag väldigt mycket skrivet. Jag närmar mig deadline för mitt äventyr till Call of Cthulhu som är långt (det är mer en kampanj än bara ett rent äventyr) och nu är jag inne i slutskedet. Totalt blev det sju sidor skrivna idag, där en liten bit blev en världsbeskrivning, men majoriteten blev att skriva vad som blir den avslutande delen i äventyret och när jag slutade skriva för dagen (precis nu) är det bara den avslutande finaldelen och epilog kvar i själva äventyrsbiten. Det är såklart en del, men just nu har jag betat av mycket av bryggorna och många bitar av slutet har jag haft klart sedan november, så nu har jag bra skrivflow. Uppade mig själv också genom att sätta mig på lokala fiket och skriva en del, vilket gav bra motivering.
Får se om jag kan skriva idag, då jag främst ska göra förlagsjobb, annars blir det på onsdag. Just nu är det skönt att börja få ha dedikerade skrivdagar och det är väldigt roligt och samtidigt rogivande. Om allt går som jag hoppas kanske jag kan ha klart äventyrsdelen den här veckan. Sedan är det bara genomläsning och petande, men då kan vi sätta igång med redigering.
Får se om jag kan skriva idag, då jag främst ska göra förlagsjobb, annars blir det på onsdag. Just nu är det skönt att börja få ha dedikerade skrivdagar och det är väldigt roligt och samtidigt rogivande. Om allt går som jag hoppas kanske jag kan ha klart äventyrsdelen den här veckan. Sedan är det bara genomläsning och petande, men då kan vi sätta igång med redigering.