skaraborgarn
Warrior
Föräldrar, målsman, syskonen och faster Märta, vad tyckte de om att ni spelade rollspel när ni var unga? Hiss eller diss?
Hon var nog lite svartsjuk på alla ankor och orcher du hade umgåtts med:wink:Henke;n322025 said:Varken föräldrar, syskon eller annan släkt var någonsin involverad i mitt rollspelande mer än att föräldrarna köpte rollspelsprylar som jag önskade mig vid högtider. Nu när jag tänker på det så minns jag en ex-flickvän som var väldigt skeptisk till att jag spelade och menade att det var "farligt". Det blev dock inget issue för det var typ 1996 när mitt rollspelande befann sig på sparlåga och Äventyrrsspel nyligen pensionerat Ereb Altor.
Inget varför spelar du inte fotboll?:wink:Rangertheman;n322031 said:Jag hade fullt stöd hemifrån. Mycket bättre att spela rollspel än att hänga på byn
Det gjorde jag det också men tröttnade efter några år =)skaraborgarn;n322032 said:Inget varför spelar du inte fotboll?:wink:
Precis, rollspel är enormt bra för att utveckla sin läsning utan att behöva läsa de av skolan utsedda skönlitterära verken.entomophobiac;n322093 said:Hade en period där jag fick diss från en förälder, men inte den andra. Men det var en kort period och precis när jag var på väg in i vuxenlivet, så knappast något som påverkade mig nämnvärt. Tror det handlade helt om oförståelse.
Fick dock en hel del pepp i andra sammanhang, eftersom rollspelandet hjälpte framförallt språkkunskaper och de tillhörande betygen.
Jag började rätt tidigt med engelska spel, så även engelskan fick hjälp på traven. Det var inte som att du slutade läsa för att du inte förstod några ord när du var 10!Minimoni;n322100 said:Precis, rollspel är enormt bra för att utveckla sin läsning utan att behöva läsa de av skolan utsedda skönlitterära verken.
Det var genom VtM som jag lärde mig att läsa bra engelska. Jag fattade inte mycket av de mer komplicerade orden till en början men precis som du säger så ger man inte upp i den åldern, och jag ville ju vara med och spela VtM som de äldre och coola killarnaentomophobiac;n322101 said:Jag började rätt tidigt med engelska spel, så även engelskan fick hjälp på traven. Det var inte som att du slutade läsa för att du inte förstod några ord när du var 10!