Vad tycker jag egentligen?
Lite svår fråga.
Egentligen inte, utan jag kanske istället skulle säga så här, känns som om jag inte egentligen kan svara på den. ..för trots att jag hängt här ett tag nu så är jag... fortfarande självcentrerad och mer angelägen att få respons än att ge.. hmn , känns som att det inte var motsägelse fullt ändå
Well, ett par saker har jag dock stött på.
Jag är himla intresserad av Faerhengausts två projekt (eller är det ett och samma ?) som han nämt vid tillfällen, vet inget arbetsnamn, men många intressanta ideér. Både runt hans löningar av egenskaper, erfarehetsproblematik, färdighetspaket/uppväxtpaket regler, hans idé om stridssystem och den värld som han sitter och håller på..
Illerns Terra Draconis är jag himla impad av, mest för att han så envetet och enträget har genomfört sin idé. Men jag vet inte om jag skulle spela det, kanske med han som spelledare?
Men de tre saker som gett mig en kick är ..
WOD Grontar the Frutang Helt underbart... men det är inte relaterat hit, så vi släpper den.
Hypokognia
När jag först läste ett utdrag(?) ur spelet så föll jag som en sten, skitbra. helt såld, både på stilen, känslan och metamagismen(i brist på bättre ord). Flera underbara detaljer i regelverket som gav skjuts i spelet... Hade jag bara vänner (ehh.. någon att rollspela med altså) så skulle jag sitta och spela flera pass i veckan. Nu kommer det inte att bli så, för man har andra förpliktelser också.
Pookafiktum
...är ett spel som jag hade önskat att jag hade hittat på själv.
Det är ett av de få spel som har allt utan att för den betunga en (både som spelledare eller spelare)med en massa påhäng, vilka man måste plugga in eller försätta sig i, förhålla sig till. Spelet är så precist och självförklarande att man inte kan göra annat än spela det.
Nu ska jag nämna att när jag tittade runt på spel på internet så fastnade jag till en början för Västmark, jag har iofs inte läst spelet eller reglerna.. men, det hade/har en air av vad jag minns av hur vi spelade och jag ville spelleda på, när jag började spela rollspel...
Sen kom Saga och hade potensial att ta över den rollen, men så blev det inte...
Sen finns det en bunt Dogmaspel som jag läst och gillat, som tex Sinbads åttonde resa.