Nekromanti Vad vill vi egentligen se i den nya världen?

Riddaren

Swashbuckler
Klassisk eller Traditionell eller vad det nu är

Rätta mig om jag har fel...men började inte tråden med Traditionell fantasy för att sedan övergå till klassisk.

Jag vet inte om jag kan sätta = mellan dessa två.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Rosen

Myrmidon
Re: Se det från den ljusa sidan

<I>Om både Ereb och Tolkien ingår i kategorin "klassisk fantasy" så är det en väldigt bred kategori ;)</I>

I så fall ska man väl inte glömma att inkludera bröderna Grimm och Robert E Howard i definitionen; båda kom hursomhelst före Tolkien. (-:

...liksom Edgar Rice Burroughs, för den delen. 90% av all billig dussinfantasy som man hittade på det för-Erebska 70-talet brukade vara sword&sorcery-plagiat på a) Conan, b) Barsoom.

--
Åke

Dizzy

Veteran
Re: Öhhh...

`Jag förstår inte hur man kan missförstå en planka på disneyblandat med daffy duck./images/icons/tongue.gif

Johan K

Gammal & dryg

det är inte sådana ankor som jag menar, en bra beskrivning är Arne Anka. han är stenhård.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Great goblin

Veteran
Re: Tolkien och Ereb

Jag satte inte in dem i samma fack bara två typer som är klassiska på sitt sätt.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"

Great goblin

Veteran

Okej jag kanske idiotförklarar mig själv nu men Ereb kom väl på åttiotalet såvitt jag kommmer ihåg kom det första DoD åttiotvå
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"

Sodivra

Champion

Ankor brukar alltid bli Arne Anka-variationer i vår grupp (Som jag tror jag nämnt...) men det vore kul att variera dom lite, annars skulle dom ju inte vara så verkliga som ras.

gollum

Swordsman
Hmm...

Så får man inte använda dem ju. De har en gigantisk armé med förstärkta krigar som krossar Chronopia!

/Gollum - förstörde Chronopia tre gånger under tiden han spelade det

Rollspel på internet - http://www.slangkappan.com/

Johan K

Gammal & dryg

ja, jo det förståss. Som jag vet så finns det i huvudsak 3 stora ankraser. De svarata piratankorna, de bruna köpmännsankorna och de vita ankorna som jag inte riktigt har koll på vad de är.....

Rosen

Myrmidon

<I>Ereb kom väl på åttiotalet såvitt jag kommmer ihåg kom det första DoD åttiotvå</I>

Öh, ja..?
Det var just det som var poängen - fantasygenren var gammal och inarbetad långt innan Ereb tog form.

--
Åke

Sodivra

Champion

Nej nej nej. Det är helt fel. Äh, jag bara dummar mig lite. Men svarta är pirater, bruna krigare, och vita köpmän. Väl?

Johan K

Gammal & dryg

När du säger det så tror jag att du har rätt. Jag var lite osäker på vad de vita var.

Rosen

Myrmidon

<I>det vore kul att variera dom lite, annars skulle dom ju inte vara så verkliga som ras.</I>

Ahh, halvankorna från Vox Populi #8! (Åtminstone hatten borde känna till dem...)

En del säger att de kom till i ett magiskt experiment, andra att de härstammar från en avlägsen byhåla där alla kvinnor hade flyttat. Halvankorna själva är ganska förtegna om sitt ursprung och talar helst om nåt annat.
Det finns flera sorter. Vanligast är bruna halvankor som är byfånar, och svarta som oftast blir flåbusar. Mer ovanliga är de rosa halvankorna, som brukar vara fikusar.

Ack, nostalgi... Kvartslängdsmän presenterades i samma nummer också.

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg

Det där lät ju lite häftigty med halvankor. Det har jag aldrig hört talas om !!
Vart kan man få tag på Vox Populi #8 ??

Rosen

Myrmidon
Vox Populi 8

<I>Vart kan man få tag på Vox Populi #8 ??</I>

Det var ett fanzine och kom ut för ett antal år sedan, så jag tror inte den finns att få tag på någonstans nu. Mitt ex ligger i andra änden av Sverige - eventuellt har jag texten till den artikeln någonstans på min hårddisk, men inte bilderna.

--
Åke

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Hmm...

<I> förstörde Chronopia tre gånger under tiden han spelade det</I>

Hah! bara tre? Fjolla ! /images/icons/wink.gif

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Rach

Veteran
Re: Vargmän

En ras som jag vill ha kvar är varg man. jag tycker att dom är jävligt coola. men det skulle vara kul om det kom nya raser som ingen vet vad det är för nåt.

/Rach

Sodivra

Champion
Re: Vargmän

Vargmän är ju bara för coola! Det vore härligt med en stor tundra med vargmänstammar... Shamanism och animism skulle vara gööött! Och i min värld så tänker jag ha med "okända" raser. Vissa tror att det finns råttmänniskor, och så är det dom Förstfödda. Alver, men det är möjligt att det fanns några före dom...

Horus

Warrior
Du vill alltså ha en helt grå och oinspirerad högfantasyvärld samtidigt som du inte vill ha en helt grå och oinspirerad högfantasyvärld? Fysikens lagar har vissa gränser. Man kan inte båda äta upp kakan och ha kvar den.

/Horus