Nekromanti Vad vill vi egentligen se i den nya världen?

Horus

Warrior
Ingenting som setts förr. dvs ingen högfantasy, ingen lågfantasy, ingen ingen gråfantasy, ingen mörk fantasy. Alver, dvärgar, orcher m.fl. kan förekomma, bara de gör det på ett nytt sätt (jfr. Geminis järnalver).

Kan kanske vara lite svårt att komma på någonting så nytt helt från grunden, utan (eller med väldigt få) inspirationskällor som den genren (Nya Saker) är, men lyckas man inte är det ingen idé att överhuvudtaget göra en ny värld. Allt annat finns ju redan.

/Horus

Krille

Super Moderator
Vad jag inte vill se

"men vad vill vi verkligen se i den nya världen? Några tankar?"

För min del rör det sig om vad jag inte vill se i den nya världen. Jag vill till exempel inte se maffe-axelskydd, bautavapen och andra coola saker som bara finns med för att de är coola. Inte heller vill jag se en hejdlös soppa av en massa underliga varelser (eller för den delen en hejdlös soppa av standardvarelser).

Dessvärre säljer sånt, så jag får väl anse mig som nedröstad.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ridijeck

Warrior
Re: Vad jag inte vill (och vill) se

Jag vill till exempel inte se maffe-axelskydd, bautavapen och andra coola saker som bara finns med för att de är coola. Inte heller vill jag se en hejdlös soppa av en massa underliga varelser (eller för den delen en hejdlös soppa av standardvarelser).

Du må vara nedröstad, men det finns helt klart folk som delar dina åsikter...

Personligen tycker jag att det där om "bauersk" fantasy låter som något RiotMinds borde fokusera på. Kanske lite som Västmark men lite mer nordisk till sin natur och så ett par mer traditionella fantasyelement inslängda för att glädja puritanerna.

Ridijeck
som spelat DoD en (1) gång i sitt liv, men inte skulle ha något emot att göra det igen