The Airborne Toxic Event
Durazac 15. Makes Prozac seem like a decaf latté.
Tack! Bra förslag. Jo det kommer jag helt klart att göra.xempelvis huset så har du stödorden
Tack! Bra förslag. Jo det kommer jag helt klart att göra.xempelvis huset så har du stödorden
Mina listor är mer "trasiga, vildvuxna, taggiga, feta, mögliga, fnasiga, klagande, ihåliga" som jag tittar på och väver in i alla sorts beskrivning. De klagande syrsorna, det ihåliga fönstret, det feta huset och det mögliga vardagsrummet.- Trasiga fönster.
- Vildvuxet gräs.
- Ljudet av syrsor.
- Rosenbuskens törnen som river mot huden.
- Flagnad färg.
- En gammal skylt med en fet gris på.
- Doften av mögel och jord.
Den bästa definitionen av rollspel jag sett . Gillar verkligen.ett gemensamt dagdrömmeri
Håller med. Fanns en gammal Sinkadus-artikel som kallade det för "kollektiv dagdröm" och jag har använt termen till och från.Den bästa definitionen av rollspel jag sett . Gillar verkligen.
Detta måste jag fundera mer på.
Det här är nog anledningen till att jag inte orkar lyssna på Actual Play! Jag har större acceptans för att SL gör röster, det hjälper mig att komma ihåg olika SLP och de deltar inte lika mycket som RP. Men en spelare som kör tafflig fransk, tysk osv brytning i varenda scen går fetbort.Skådespeleri av enstaka spelare har jag varit med någon gång verkligen pajat inlevelsen i känslorna som uppstått genom spel, att det blivit väldigt krystat, och inte alls bra.
+1Bilderna i Mutant 84 kickade igång mitt intresse för rollspel bra mycket mer än texten.
Det här var en intressant poäng. Barn har inte lika många referensmallar som vuxna.Jag kan klara mig utan bilder men märker, när jag spelar med mina barn, hur otroligt viktiga bilderna är för dem.
Ja och stilen på bilderna är helt avgörande för vilket spel de vill spela. De stör sig på när det ser barnsligt ut och älskar "coola grejer", vilket är typ semi-realistiska bilder på folk i rustningar och med stora vapen och sånt.Det här var en intressant poäng. Barn har inte lika många referensmallar som vuxna.
Jag har fått det från @clarence redd !Den bästa definitionen av rollspel jag sett . Gillar verkligen.
Detta måste jag fundera mer på.
Haha, kul att höra! Jag har ägnat orimligt mycket tid åt att dagdrömma i perioder och det ligger väldigt nära rollspel. Dagdröm + regler = rollspel. Att göra det tillsammans är ett så jävla mäktigt och märkligt koncept att det är svårt att greppa. Trots att det är ganska enkelt att ägna sig åt.Jag har fått det från @clarence redd !
Att beskriva lagom mycket tycker jag är viktigt. Det är också ett vanligt råd på skrivkurser. Bra beskrivningar lämnar utrymme för läsaren eller spelaren att fylla på med egna bilder. Man blir medskapare istället för att bli skriven på näsan. Mycket roligare.Jag tänker på skickliga författare här som beskriver tillräckligt men lämnar utrymme för läsaren att brodera ut helheten. Författarna som får dig att träda in i verket och bli uppslukad.
Edit: alltså författaren som använder mindre ord men säger mer.
Jag tänker det finns ju ett tips för ledare, lärare och dylikt när det kommer till att få andra att tala. Stäng din egen mun och vänj dig vid tystnaden, andra kommer fylla ut den och stunden det är tyst är inte så hemskt lång. Det är bara en ovana vid att vänta ut och låta andra tänka som gör att det känns "tomt" och skrämmande.Min erfarenhet är att ju mer jag som SL släppt på att själv prata/beskriva och istället låter spelarna prata desto mer inlevelse känner de och fyller automatiskt i det som saknas. Det är lite kontraintuitivt, men det blir bättre om jag preppar (har med cool rekvisita) och säger mindre.