Jag försöker hänga med bäst jag kan och får smussla lite med varulvsspelandet.
Först:
- Brynolf är rimligtvis grön. Konsensus i tråden är att den riktige siaren ska kontra-claima ett ulv-claim. Alla är i spel och har tagit del av detta konsensus, men ingen har kontra-claimat. Scenariot där Brynolf är ond förutsätter en bybosiare som verkligen stått på näsan. Jag tycker det kan arkiveras och vi kan utgå från att Brynolf är god.
Det betyder alltså att ulvarna valt bort att kontra-claima. Jag tror det är fel val, men utifrån Hägestrands siffror från förra spelet är det kanske inte helt vansinnigt att satsa på att nypa en oväktad siarkung senare i spelet.
Frågan är vilka ulvar som kan tänka sig ro i land en sådan strategi. Det verkar vara en riskabel strategi för ett högprofilerat ulvlag. Det finns ju absolut ett meta i vilka som brukar sias så om vi utgår från att ulvarna spelar rationellt bör ulvlaget bestå av spelare som sällan sias.
Det kan förstås vara någon eller några våra nybörjare, men det kan också vara mer rutinerade spelare som vågar chansa på att de inte kommer sias.
Om jag ska rösta på "rutinerad spelare som sällan sias" gör jag såhär:
Röst: @fjodorsenuba
Om Fjodor är bästa valet för utröstning vet jag inte, men han bör vara ett alternativ i varje fall.