Varulv VALulv - Runda 1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Så här ser röstställningrn ut just nu tisdag kl 9:
View attachment 19390
Noterar att jag har två ulvkandidater i båda de ledande dreven, men drevet mot Sidd är ju sprunget ur (en förvisso grön spelares) argumentation att Sidd är velig, med en röst för lågflygarkungen som inte visar någon närvaro och en tillbakakaka från när Sidd röstade på Big mama. Hela det drevet är alltså uppbyggt på en tydlig grön röst, med två slappröster som hakat på. Det känns som ett ulvigt sätt att försöka få ett drev som inte är ett drev att se ut som ett drev.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
@Brynolf kan du snabbt dra varför du vill ha ut Sidd? Eftersom vi satsar så mycket på dig: vilka ser du som gröna hittills? Vilka vill du verkligen inte rösta ut?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
[

FÖR:
Octa, Vimes, Häger, Impe
Dessa herrar borde i detta spel, om de vore
Eller inte, Sidd och Impetigo låg med röst på Big mama när Vimes hakade på som tredjespelare på det drevet (ergo, the ulvmove) och sen flyttade Impe och då flyttade Octa dit som tredjespelare (ergo the lilla ulvmove).
Det här är en bra spaning som passar i mitt narrativ👍
Störtskönt vanligtvis för ulvar att hänga bybors drev på andra bybor.
Regeln denna gång att prio för Ulvarna är att sno åt sig den utröstades E-poäng (lägga sig först eller 2a och nattmörda 1an) gäller nog inte mer i spel då vi kommer att ge röstningspoängen till @Brynolf 👍

De har förstås släppt det med att försöka vara först å hänger på lagom ulvaskönt i kön sen när det drar ihop sig för Brynolf att sätta sig först.

Vimes/Octa lägger iaf en slapp röst på BM.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Nu tycker jag att Brynolf är grön till 4/5-delar, men jag vore en slapp bybo om jag bara lutade mig tillbaka och accepterade det som ett faktum.

Grejer som stör mig just nu:

Vissa har förstått Siarkungsplanen innan spel. Om ulvgenget insett detta och är rutinerade lär de förstås ha någon sorts plan för hur de ska hantera en by som kör på Siarkungsplanen. Brynolf är absolut en kandidat för sådant spel.

Vimes är alldeles för tyst för byns bästa. Jag skulle tex vilja att du grävde mer kring Brynolf och kommenterade nybörjarnas delaktighet hittills. Dessutom brykar du vara bra på att bedöma Sidd! Är han vår kandidat R1 really?

Impetigo har skrivit några bra inlägg, men överlag ganska lite. Också han borde kunna engsgera sig mer i spelet tycker jag.

Sedan förbluffas jag av MrJ, BigMams och andrs som ställer en del väldigt nybörjarktiga frågor?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
@Brynolf kan du snabbt dra varför du vill ha ut Sidd? Eftersom vi satsar så mycket på dig: vilka ser du som gröna hittills? Vilka vill du verkligen inte rösta ut?
Jag vet förstås inte mer om vem som är ulv än någon annan. Fördelen med mig är att ni kan vara säkra på att jag inte försöker lura er. Har jag fel är jag bara dum, inte ond. Om någon hittar en bättre kandidat så byter jag förstås.

Jag tycker inte Sidds bild han vill ge av hur han spelat stämmer med hur han verkligen spelat, därför röstar jag på honom just nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Jag vet förstås inte mer om vem som är ulv än någon annan. Fördelen med mig är att ni kan vara säkra på att jag inte försöker lura er. Har jag fel är jag bara dum, inte ond. Om någon hittar en bättre kandidat så byter jag förstås.

Jag tycker inte Sidds bild han vill ge av hur han spelat stämmer med hur han verkligen spelat, därför röstar jag på honom just nu.
Fast jag vill veta vad du tänker om folk! 😃

Ge oss en grön-rödlista kungen! 😎
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Nu tycker jag att Brynolf är grön till 4/5-delar, men jag vore en slapp bybo om jag bara lutade mig tillbaka och accepterade det som ett faktum.

Grejer som stör mig just nu:

Vissa har förstått Siarkungsplanen innan spel. Om ulvgenget insett detta och är rutinerade lär de förstås ha någon sorts plan för hur de ska hantera en by som kör på Siarkungsplanen. Brynolf är absolut en kandidat för sådant spel.

Vimes är alldeles för tyst för byns bästa. Jag skulle tex vilja att du grävde mer kring Brynolf och kommenterade nybörjarnas delaktighet hittills. Dessutom brykar du vara bra på att bedöma Sidd! Är han vår kandidat R1 really?

Impetigo har skrivit några bra inlägg, men överlag ganska lite. Också han borde kunna engsgera sig mer i spelet tycker jag.

Sedan förbluffas jag av MrJ, BigMams och andrs som ställer en del väldigt nybörjarktiga frågor?
4/5 Brynolf grön?
Vore jävligt riksky av en Siarbybo å vänta till R2 för att ta den striden. Blir ju garanterat nattmördad då väktaren garanterat kommer väkta Brynolf!
Hur tänker du här Basse?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Fast jag vill veta vad du tänker om folk! 😃

Ge oss en grön-rödlista kungen! 😎
Det kommer nog vad det lider. Det är viktigare att ni andra börjar knåpa ihop era listor. Förvirrade bekräftade bybors röd/grön-listor säger inte lika mycket som ulvars försök att ljuga ihop vem som är vem.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Nu tycker jag att Brynolf är grön till 4/5-delar, men jag vore en slapp bybo om jag bara lutade mig tillbaka och accepterade det som ett faktum.

Grejer som stör mig just nu:

Vissa har förstått Siarkungsplanen innan spel. Om ulvgenget insett detta och är rutinerade lär de förstås ha någon sorts plan för hur de ska hantera en by som kör på Siarkungsplanen. Brynolf är absolut en kandidat för sådant spel.

Vimes är alldeles för tyst för byns bästa. Jag skulle tex vilja att du grävde mer kring Brynolf och kommenterade nybörjarnas delaktighet hittills. Dessutom brykar du vara bra på att bedöma Sidd! Är han vår kandidat R1 really?

Impetigo har skrivit några bra inlägg, men överlag ganska lite. Också han borde kunna engsgera sig mer i spelet tycker jag.

Sedan förbluffas jag av MrJ, BigMams och andrs som ställer en del väldigt nybörjarktiga frågor?
Menar du att det fortfarande skulle finnas kandidater som kan vara byns siare? Vilka då i så fall?
Näe, Brynolf är siaren, det finns ingen anledning att tänka annat. Det vore extremt olyckligt ifall en bybosiare håller tyst i det här läget, det förlorar vi på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
4/5 Brynolf grön?
Vore jävligt riksky av en Siarbybo å vänta till R2 för att ta den striden. Blir ju garanterat nattmördad då väktaren garanterat kommer väkta Brynolf!
Hur tänker du här Basse?
Jag vill inte helt utesluta att en slick ulv-Brynolf drar ett cool-move.

Sedan är jag inte så säker på att alla siarbybor tänker som du. Jag kan absolut se framför mig hur en nybörjare sitter och skakar av stress just nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Har kollat in @hägerstrands inlägg så här långt:

Häger säger ja, svällkropp tack

Häger bråkar pedagogiskt med Stradh

Tycker att om brynolf är grön borde ulvarna vara noobs och lågflygare

Kletar lite rött på Brynolf iom att motclaim dröjer. Onödigt som ulv om man redan bestämt sig för att inte motclaima.

Går igenom sina gamla inlägg från VM för att argumentera för varför svull-planen är bra.

Hoppar på Anth för att posta underliga länkar.

Röstar Vimes för att ha avslöjat sina ulvplaner på fyllan

Bråkar mer med noobs.

Inte jättemycket att nysta i. Tar inte ställning så mycket förutom några rätt udda röster på Anth och Stradh. Rösten på Vimes är lite vettigare. Förväntar mig mer av Hägern.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Det kommer nog vad det lider. Det är viktigare att ni andra börjar knåpa ihop era listor. Förvirrade bekräftade bybors röd/grön-listor säger inte lika mycket som ulvars försök att ljuga ihop vem som är vem.
Fast jag tycker stt du är speciell! Och just nu är jag redo att ge dig massa makt!

Du höder min paranoia genom att gördröja ddt här! Fram med en grön-rödlista! Pronto!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Fast jag tycker stt du är speciell! Och just nu är jag redo att ge dig massa makt!

Du höder min paranoia genom att gördröja ddt här! Fram med en grön-rödlista! Pronto!
Nej, jag vill hellre att ni andra inklusive ulvarna börjar med det, så jag inte färgar någon. Jag vill inte ha en massa makt, jag vill bara äta folk, sia lite. Kanske knuffa ett troll.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,308
Du höder min paranoia genom att gördröja ddt här! Fram med en grön-rödlista! Pronto!
Men alltså, utan motclaim är det bara blir det helt tomt att nojja över Brynolf. Vi har uppmanat till motclaim och de har uteblivit.

Om Brynolf är röd och den verklige siaren valt att mörka det så har den verklige siaren satt oss på en potta som det är helt omöjligt att resonera från, så då är det bara att gratulera till ulvvinst.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Om Brynolf är röd och den verklige siaren valt att mörka det så har den verklige siaren satt oss på en potta som det är helt omöjligt att resonera från
Okej och jag har kanske för livlig fantasi, men jag kan se framför mig hur en nybörjar-siare liksom fryser ihop av stress: ”Ska jag verkligen outa att jag är siare?” alternativt att nån spexig typ claimar siare sent i R1 ”…bah för att skaka om lite i myrburken höhö!! kolla va mycket gött snack som kom fram va?!?!?!?! 😎😎😎

Men okej, ni har nog rätt. Ska andas lite i en påse härborta.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Fast jag tycker stt du är speciell! Och just nu är jag redo att ge dig massa makt!

Du höder min paranoia genom att gördröja ddt här! Fram med en grön-rödlista! Pronto!
Här har Basse redan sin egen röd/grön-lista klar, men vill ändå att jag går före med nåt slags "facit" på hur en bybo skulle sätta ihop en sådan lista. Luktar lite pälsig motvilja att ta ställning, på min ära.

Sen är det visserligen o-ulvigt att faktiskt posta sin lista, så kudos där.

Basse, varför sätter du Sidd som grön?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,200
Vi har uppmanat till motclaim och de har uteblivit.
Alltså det här är ju klokt och förnuftigt, men jag är ständigt cynisk och vågar inte lita på att folk gör som andra i tråden säger åt dem.

#misantrop
 
Top