Igen fast utan miffo-formatering:
Läser Vimes i R1 med lite "tvärtom-glasögon". Alltså, allt han skriver är lögn och dikt och tvärtom.
Hans första inlägg efter att jag outat:
Det här känns inte som att man skriver om ulvarna TÄNKT counterclaima.
Vidare
Läs: Vi är ett högprofilerat ulvlag och spelar på oddsen att inte sias i tid.
Läser Vimes i R1 med lite "tvärtom-glasögon". Alltså, allt han skriver är lögn och dikt och tvärtom.
Hans första inlägg efter att jag outat:
Jag tycker (vilket jag tydligen sa i lördags) att det vettigaste ulvspelet måste vara att försöka stoppa siarkungen, så oavsett Brynolfs färg förväntar jag mig ett siarclaim till.
Det här känns inte som att man skriver om ulvarna TÄNKT counterclaima.
Spelar på narrativet att ulvarna spelar suboptimalt.Om det inte kommer något claim måste vi fundera (likt Häger gjort) vad det betyder. Brynolf färg närmar sig i varje fall 100 % grön, men i så fall: vad sysslar ulvarna med?
Yepyep. Han vet att ulvarna inte kommer claima, men spelar på att det måste finnas en förklaring till att de inte gör det. Låt oss förutsätta att hans förslag till förklaring inte är den korrekta.Ok, Big Mama är också kvar.
Jag vet i varje fall hur jag kommer tänka om det kommer ett siarclaim från Mama eller BB7.
Läs: det är INTE ett nybörjarlag och de som var skeptiska till Operation Svällkropp i VM är INTE ulvar nu.Just nu funderar jag över vilket ulvlag som väljer att inte försöka stoppa Siarkungen. Den naturliga förklaringen är att det är ett nybörjarlag, alternativt ett lag bestående av ulvar som inte tycker att Siarkung är så ballt som de flesta tycker att det är. Den som har tid (inte jag alltså, men jag kan kolla på det imorgon eftermiddag/kväll) borde kolla vilka som var skeptiska till Operation Svällkropp i förra spelet.
"Aj fan jag kanske inte ska vara så rak i mina teorier. Bäst att nämna nån minimal misstanke mot en ulvpolare också för the sake of plausible deniability."Det tredje alternativet är förstås ett ulvlag som väljer en okonventionell strategi. Ballast (men kanske inte så sannolikt dårå) är om Impetigo är ulv och nu kaptenar sitt ulvgäng till att inte claima siare. Det vore en skruvboll.
Fylleskryt kanske. Ärligt talat är jag alldeles för nipprig som ulv, så jag hade kanske inte vågat det. Däremot tycker jag absolut att det rimligaste ulvspelet är att göra som du gjorde i förra spelet och försöka förekomma byns Siarkung. Att inte claima alls tycker jag är iskallt ulvspel.
Vidare
Läs: Det är inte två nybörjare som är mina polare.Däremot har @Hägerstrand nog en poäng i att jag, om jag hamnat som ulv med två nybörjare, varit lite motvillig att skicka fram någon av dem att claima (men av någon form av fair play-anledning).
Frågan är vilka ulvar som kan tänka sig ro i land en sådan strategi. Det verkar vara en riskabel strategi för ett högprofilerat ulvlag. Det finns ju absolut ett meta i vilka som brukar sias så om vi utgår från att ulvarna spelar rationellt bör ulvlaget bestå av spelare som sällan sias.
Det kan förstås vara någon eller några våra nybörjare, men det kan också vara mer rutinerade spelare som vågar chansa på att de inte kommer sias.
Om jag ska rösta på "rutinerad spelare som sällan sias" gör jag såhär:
Röst: @fjodorsenuba
Läs: Vi är ett högprofilerat ulvlag och spelar på oddsen att inte sias i tid.
Mer "ulvarna måste vara lågprofilare".hade jag varit ulv med dåligt med tid hade jag tyckt det var helt huvudlöst att inte försöka stoppa siarkungen med tanke på att jag tenderar att sias tidigt. @Brynolf får gärna sia mig denna runda.
Mer av samma.Alltså jag fattar inte hur ni får ihop att jag skulle som ulv skulle välja strategin att lågflyga och inte kontra Siarkungen.
Som jag skrivit (jag har, som ni har noterat, inte skrivit så många inlägg, så det borde gå att hitta va?) hade jag själv kanske inte valt att claima siare som ulv, men jag hade fan sett till att någon i mitt ulvlag hade gjort det.
Så, ska ni ha mig som ulv behöver ni också ha en teori om vilka mina två kumpaner är.
När en ulv nämner en massa potentiella ulvar bör vi läsa det som att han slänger in en polare i den högen. Så en av MrJ/Stadh/Sysp/BigMama alltså.Men! Jag tror våra ulvar är sådana som 1) sällan sias, är 2) tveksamma till siarkungsplanen eller helt enkelt är 3) noobs.
Eftersom det verkar osannolikt att alla tre ulvar är noobs tror jag mer på 1 och 2. Just nu röstar jag på Fjodor p.g.a anledning 1 framför allt.
Om vi tänker oss ett scenario med Fjodor, en eller två av MrJ/Stadh/Sysp/BigMama lirar det med utvecklingen under rundan tycker jag.