Varulv VALulv - Runda 3

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Mrj gnällde lite pga AI gate men annars vet jag inte. Anthrox och Impe kanske är lite sura för att jag var emot planen att alla skulle byta från Vimes igår men annars vet jag inte.
Om det är något mer har jag helt missat det.
Glöm inte att jag tyckte du betedde dig som en AI-bot med allt jäkla chatGPT dravel & statistiksnurr😂. Tycker fortfarande det kändes lite krystat och oväntat att komma från dig men det är väl vettigt att byn spånar om detta också👍
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Grönlistan här och motiveringarna känns off som tusan gällande 2. Jag köper Sidd resonemanget. Impe och ditt eget fösrvarstal klingar ihåligt och falkst.
Impe gersom sagt väldigt blandade signaler i sitt beteende... Det känns litegrann som att Impe är som Christan Bales karaktär i The Prestige... 2 olika personligheter i vad som presenteras för världen som en kropp .
Kan inte @Sidd ha gjorts så för att det kanske stämde att Vimes ändå inte kunde vara så aktiv som Ulv? För att själv framstå som grön. Jag tänker bara att vi inte ska stänga alla dörrar
 

StradhLestat

Swordsman
Joined
8 Sep 2020
Messages
552
Location
Fruängen
Kan inte @Sidd ha gjorts så för att det kanske stämde att Vimes ändå inte kunde vara så aktiv som Ulv? För att själv framstå som grön. Jag tänker bara att vi inte ska stänga alla dörrar
Jag har inte helt släppt hypotesen som jag hade om att bvåde Sidd och vimes var ulvar för att fria Sidd från misstankar ett tag....
MEN Jag finner det ännu intressantare att just min i den posten medhåll om att SIDD är grön var bad du valde att ta med dig?
Inte ett ord om Impe eller big mamma,,,,


Luktar som du försöker skydda i första hand Impe,,,,, Något ät lurt här herr J
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Kan inte @Sidd ha gjorts så för att det kanske stämde att Vimes ändå inte kunde vara så aktiv som Ulv? För att själv framstå som grön. Jag tänker bara att vi inte ska stänga alla dörrar
Skyddar du Impe här, J? Det ser så ut.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Jag är så förvirrad, hör att många misstänker mig för att vara ulvig, verkar som att jag redan fått min dom.
Om jag ska ta en ställning vill jag först nämna att jag är väldigt kluven, är det alltid så att man först har misstankar på någon och sedan några poster senare känns denne som en bybo igen? Men jag har faktiskt inte sätt mycket av @BiobunkerVII vilket skapar misstankar. Sedan som jag nämnde gillade inte jag @Impetigo s aura då den hade nyansen röd. Sedan gillade jag några av hans postar. Men nu när jag hört lite av alla andras poster om honom vill jag hänga på det spåret. Många bärande och övertygande argument ha ekonomin fram om misstänksamma poster. Röst: @Impetigo

”Åhh han hänger bara med vad alla andra säger för att undvika ha en åsikt” - Nja ni ville veta vad jag tyckte och om jag tycker som många andra kanske är det du som inte håller med som sticker ut ur mängden.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Jag har inte helt släppt hypotesen som jag hade om att bvåde Sidd och vimes var ulvar för att fria Sidd från misstankar ett tag....
MEN Jag finner det ännu intressantare att just min i den posten medhåll om att SIDD är grön var bad du valde att ta med dig?
Inte ett ord om Impe eller big mamma,,,,


Luktar som du försöker skydda i första hand Impe,,,,, Något ät lurt här herr J
Dedär tycker jag är orättvist, när jag var den första som anklagade och misstänkte Impe fick jag mycket 💩 för att jag gjorde så. Kommer du ihåg ”online-status” dispyten?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,057
Jag är så förvirrad, hör att många misstänker mig för att vara ulvig, verkar som att jag redan fått min dom.
Om jag ska ta en ställning vill jag först nämna att jag är väldigt kluven, är det alltid så att man först har misstankar på någon och sedan några poster senare känns denne som en bybo igen? Men jag har faktiskt inte sätt mycket av @BiobunkerVII vilket skapar misstankar. Sedan som jag nämnde gillade inte jag @Impetigo s aura då den hade nyansen röd. Sedan gillade jag några av hans postar. Men nu när jag hört lite av alla andras poster om honom vill jag hänga på det spåret. Många bärande och övertygande argument ha ekonomin fram om misstänksamma poster. Röst: @Impetigo

”Åhh han hänger bara med vad alla andra säger för att undvika ha en åsikt” - Nja ni ville veta vad jag tyckte och om jag tycker som många andra kanske är det du som inte håller med som sticker ut ur mängden.
Så du blir misstänkt för att skydda Impe och direkt går över till att rösta på Impe? Ja, det är ju inte alls sus.
 

Mr.J

Sakkunnig
Joined
30 Jun 2024
Messages
112
Så du blir misstänkt för att skydda Impe och direkt går över till att rösta på Impe? Ja, det är ju inte alls sus.
Ehh? Tycker många förvränger mina ord men visst…
Jag har alltid misstänkt Impe, från början då ingen av er höll med mig vill jag påpeka och sedan ja… han blev orange för mig för jag höll med han i några poster på R2 men nu senast har jag, precis som många andra sett ett skumt mönster hos han. Är det verkligen så sus att misstanka samma kille för samma grunder?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Har kollat MrJs förhållande till Impe. Ja, han har onekligen jabbat mot honom i hela R1. Sen tvärvändning i R2.


Själv från egen erfarenhet tycker jag @Impetigo tillsammans med sina ulvar är desperata att få ut någon fort och röstar på mig i början av spelet innan alla ens haft chans att förmedla sina roller

Själv vet jag inte hur spelen går till och vad man ska göra men min åsikt är att lägga en röst på mig baserat på ”Online status” situationen är suspekt.

En person som är värt att säga är suspekt är även @Impetigo.

Från mina erfarenheter av liknande spel vill ofta andra upplysa små fel hos de oskyldiga för att få bort rampljuset på sig själva @Impetigo host host

Möjligtvis misstänkta:


Impetigo- ”online status dispyt”

@Impetigo som jag tidigare misstänkte/hade despyt med har nu fått nyansen grön i min skådning. Jag tänker att jag röstar på Vimes. Röst: @Vimes då som jag nämnt tidigare har jag hört att han ska vara en engagerad bybo som analyserar mycket- lite som @Impetigo spelar nu.

Vad har Impetigo gjort för att få så mycket uppmärksamhet på sig? Utöver hans misstankar på mig över nybörjare misstagen?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,111
Jag har haft mycket på jobbet och mycket hemma den här veckan. Det blev för mycket helt enkelt i går när jag var tvungen att läsa tillbaka för att motbevisa alla påhittade anklagelser om att jag skulle ha ljugit om olika saker såsom att det låg mycket röster på Vimes eller att bb7 använt ordet ”nacka”.

Caset som riktats mot mig består av såna grejer och annat hittepå som att jag skulle vänt drevet till Fjodor i r1 (det är bara att läsa tillbaka för att se att det är falskt).

Det blev för mycket i går och då uttryckte jag mig på ett sätt som inte var ok. Jag skäms över det och ber om ursäkt.

Jag orkar inte mer tyvärr. Jag kommer inte spela mer det här spelet. Det är så klart bara mitt eget fel som försökt hålla för många bollar i luften samtidigt. Absolut inga hard feelings mo

Bra jobbat, @Anthrox ! Du är metats bästa bybo som sagt! Genomgående välspelat och vettigt. Bra jobbat , @Sysp ! Imponerande första spel! Förlåt igen @Sidd !

Grattis, @Vimes ! Min gissning är fortsatt bb7 och BM eller Mr.J som ulvkompisarna så grattis till er också!

Peace!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,358
Location
Stockholm
Klockrent President Brynolf
Bra gräv på MrJ
Lite osäker på hur jag ska tolka det grävet bara. Spontant känns det ju som att det enda sättet för de två att vara ulvar ihop är att bråket i R1 är regisserat. Inte omöjligt men jag lutar åt nej.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,161
Location
Oktoberlandet
Hmm…
Efter gårkvällens dialog började jag tvivla om Impetigo.
Han hade ju rätt i att BB7 använt ordet nacka och att han fortsatt det så det lilla grävet var bara att arkivera.
Nu ville jag sätta igång ett @Impetigo drev för att se vilka som skulle hugga och framförallt hur Impe skulle reagera.

Själv tänkte jag nu rösta på MrJ eller frånvarande BB7.

Märkligt spel om vi nu alltså har ännu en bybo som slänger in handuken och därmed gör det svårare för byn.

Bara för att ingen ska undra om vem som står först i drevet så backar jag och funderar vidare.

Röst: @Impetigo
 
Top