.113
Swashbuckler
Hur menar du att den där listan ser ut? misstänkthetsgrad eller? eller va det nån sorts outningsgrupper eller nåt? Och vilken roll är det som är outad före du nämner din kvinnlighet?
Jag hade en kandidat i början av spelet och det var ju du Vimes. Lixom, börja cirkulera lite nu och leta ulvkandidater. Du är ju skitsoft just nu och låser blicken vid mig och skiter i allt runt omkring. Det är ju hur lätt som helst att stånga sig blodig mot mig för att slippa jaga riktiga ulvar. Det vet ju du också om Vimes.Vimes;n92425 said:Vidare: det du har gjort här KK är ju inte att sätta press på mig. Istället har du lagt fokus på dig själv (vilket du rimligtvis borde förstått skulle kunna hända). Hur smart var det om du har lite med tid att spela?
Och verkligen, om du hade dåligt med kandidater tidigt i spel: RÖSTA INTE
Jag får inte ihop det här alls.
Det är nån form av outningsgruppering svar ja. De tre första ser jag gärna outar tidigt. Jag tänker inte bestämma ordning för det har jag inte mandat för att göra. Jag bollar däremot tanken om att göra det i någon form av ordning, och det under denna dag. Det ger oss en dag att utvärdera det som outats..113;n92427 said:Hur menar du att den där listan ser ut? misstänkthetsgrad eller? eller va det nån sorts outningsgrupper eller nåt? Och vilken roll är det som är outad före du nämner din kvinnlighet?
Nä alltså, om du hängs är det för att du spelat skumt. Samma anledning som vi brukar hänga folk för. Inget nytt där.Konrad Konvalj;n92426 said:Att hänga mig för att jag går emot strömmen och sumprunksröstar är ju en dålig strategi.
Fast, hörrö. Vi har lirat massor av spel tillsammans. Vad brukar man säga till folk som är drevade och ligger illa till? "Börja producera något! Visa oss dina gröna tankar och servera oss ett case!" Det är jättestandard.Konrad Konvalj;n92429 said:Jag hade en kandidat i början av spelet och det var ju du Vimes. Lixom, börja cirkulera lite nu och leta ulvkandidater. Du är ju skitsoft just nu och låser blicken vid mig och skiter i allt runt omkring. Det är ju hur lätt som helst att stånga sig blodig mot mig för att slippa jaga riktiga ulvar. Det vet ju du också om Vimes.
Klart jag förstår att fokus kommer att hamna på mig, men jag ser ju att fokus på mig skapar mer diskussion än annat för det är ju rakt av ingen som kommer med några alternativ. Ett behövligt ont så att säga. Finns inget att snacka om så är det ju bra att snacka om K.K´s ulveri.
Det ÄR din tur att outa.Konrad Konvalj;n92430 said:Mundos roll är outad. Hur väl den stämmer överens med min kommer jag så klart inte gå in på förens det är min tur att outa.
.113;n92404 said:En tanke nu då. Om vi nu, som ni säger, kan anta att det i ett vanligt spel finns (i det här läget) 2-3 varulvar.. Hur många powerroller brukar det finnas?
Och, om det går svara på utan att jag blir mer misstänkt av Cassius.. Så skulle jag gärna veta vilka powerroller som brukar finnas? Ni har nämnt väktare som kunde skydda folk och siare som kan.. ja, på nåt sätt få fram vem som är varulv antar jag, är det genom att få reda på typ all info om en person? Finns det fler powerroller? Gynnar det varulvarna att prata om?
Anledningen till att jag frågar är väl mest att jag inte vet vilka powerroller som brukar finnas och vad de brukar kunna göra. Kan tänka mig att motsvarigheten till en siare i rymden vore någon som kunde ta sig in i datorn och kolla loggarna som ni pratade om tidigare. Gynnar det oss överhuvudtaget att diskutera vad de rollerna kan vara för något eller hjälper det bara varulvarna? I sånna fall lägger jag ner, men annars vill jag gärna veta.
Om det inte bara gynnar varulvar har jag en annan tanke/fråga också, men vill inte säga den innan någon svarat på frågan om det gynnar varulvar eller inte.
Gällande mitt grävande: KKs drag och aktiviteten därefter har inte varit så nyttig som jag hoppats. Eftersom alla varit på KK och de uppenbarligen enda alternativen var att vara hårt på eller tveksamt på "drevet" har det inte gett så mycket eftersom byn som KK skriver blivit ganska förlamad från hans röst till runt lunchtid i dag då andra ställningstaganden än det mot KK börjat dyka upp och Mundo lämnade spel.Hur går det med grävandet?
" - Nu har ju ditt kaos gjort att det inte finns SÅ mycket att jobba med förrän nu senast när Mundo lämnade oss. Dock så har jag några små intressanta korn som jag tycker är värda att ta upp från det att du lägger din röst tills att Mundo försvinner:Alltså, att jag hamnar i spotlight är ju solklart, men det skall väl omöjligt göra hela byn förlamad. Det är ju superlätt att slippa jobba för att K.K gör kaos av byn om man är ulv. Kör på magkänsla när jag läser ditt inlägg att du gör precis det. Du diggar inte K.K´s drag och vill slippa jobba.
Nu kanske det är så att du grävt som fan när jag kommit igenom alla inlägg, men så här långt har du inte gjort det.
Konrad Konvalj;n92393 said:Äh, fnuk!
Jag har inte läst igenom ännu, men posta kan man ju göra ändå.
K.K´s tankar kring en tidig röst på Vimes:
Min tanke var att dra igång spelet på allvar och få det att gnistra här och var. Jag ville ha reaktioner och visst har det kommit reaktioner på en tidig sumprunkar röst.
Jag valde Vimes av några anledningar:
1. Av de som entrat spelet så diggade jag Vimes minst för hans rosa fluffiga mys med .113.
2. Vimes klarar 1 tidig röst och kan hantera den. Jag är rätt säker på att en klok bybo skiter i att följa K.K´s sumprunkarröst och rösta i blindo på Vimes. Byn vill ju ha Vimes kvar så klart.
3. En ulv vill såklart ha ut en bybo-Vimes så att det ligger en röst tidigt och skräpar där skapar så klart ett sug att bygga case´s på luft för att få in sin egen röst på Vimes
4. Magkänslan gav mig dåliga vibbar av Vimes
Anledningar till att jag valde att sumprösta:
1. Jag vet att jag har väldigt begränsat med tid i detta lir.
2. R1 är ju magkänslornas runda och det finns inget att gå på.
3. Kaos, lite oväntat och har gett effekt helt klart.
4. Honungsfälla. Givet lockar det ulvar att kasta sig över någon som går emot systemet och vandrar sin egen väg. Både genom att ställa sig emot K.K och även hålla sig passiv/stryka medhårs.
5. Risken att själv röstas ut såg jag som okay risk med tanke på att min tid är sjukt begränsad.
Kan dyka upp några mer tankar om det så klart.
Det var en ren miss, skriven och läst från telefonen. Hade helt enkelt missat Mundo på listan när jag läste igenom deltagare.Empiricus;n92445 said:Att Cassius undrar " Vart fan ärLucas någonstans?" men inte berör Mundo (som senare dött med grönt namn i Spiders inlägg). Cassius, finns det någon anledning att du var fundersam över Lukas frånvaro men inte Mundos?