Vimes;n92402 said:
KK, din förklaring var väl typ vad jag hade väntat mig. Hade jag hållit med dig om att det är rimliga skäl till ditt spel hade jag inte reagerat, men jag tycker det här är dåligt spel av dig. Bara för att du är en... dynamisk spelare har du inget frikort på att bete dig underligt. Jag blir också fundersam över att du verkar ok med att bli utröstad, det känns inte rätt alls. Du vill vinna (heck, du har väl bäst win-ratio av alla här) och brukar ha tilltro till din egen förmåga. Är det inte dåligt för byn om KK blir utröstad? Jag skulle vilja se dig utvärdera ditt move här, vad har du åstadkommit annat än att bruna dig själv?
Jo att du hajade mitt drag såg jag ju tidigt, men då satt jag här i min ensamhet och ville mest att ALLA spelare skulle dyka upp i spel och trasa sönder K.K´s spelande. Jag ville snabbt få ut saker och ting av mitt drag, men det går ju inte att planera i varulvslir eftersom inget går som man verkligen vill.
Jag ville ha alla in i matchen på stört. Då hade jag kunnat gå in med en förklaring tidigare. Risken att bruna ner mig och ryka på grund av det såg (och ser) jag som rätt liten. Lixom, släng en röst --> skapa kaos --> få igång spelet --> kliv av tåget och dra slutsatser.
Risken att hängas i R1 övervägde jag lite snabbt och i förhållande till att jag plötsligt har mycket mindre tid för lir så var det värt det. Är jag kvar så är det bra, men det finns ju spelare som exempelvis du som kan göra något bättre av R2 än mig själv om jag har lite med tid.
Jag vill vinna och jag såg draget som en möjlighet att få igång ett spel där vi inte har nått att gå på i R1.
En sund by röstar ju inte ut en Vimes i R1 om det inte finns mycket som tyder på ulveri och en sund by klarar sig utan min röst för att fatta ett bra beslut var min tanke. Hade jag haft obegränsat med tid att både posta inlägg och läsa allt som skrivs med lupp hade jag så klart inte gjort så som jag gjort.