Nekromanti Valvular in SPACE! Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
K.K outning

Roll: Besättningsman

Motivering: Väljer att outa min roll på skeppet för att jag sladdrat ur mig diverse smulor och tidigare nämnt att jag är av kvinnligt kön vilket kommer att förklaras i outningen. Utöver detta har jag alltså 3 kategorier till (tidigare nämnt antal =4).

En plötslig smäll hörs och ett isande skrik följer snart efter. Ni skyndar till platsen och finner enperson som har blivit träffad av en plasma stråle från en trasig ledning. Det enda som ligger bredvid personen är en nu mer trasig Laser Pistol. Det finns inget kvar att känna igen personen på.
Datorns mjuka röst kan höras genom högtalarna: Callista Ottoline Evered född 10273.2, avliden 23654.9 Besättningsman första klass. Har avlidit i en explosion, varning plasma ledningarna är skadade.
En av mina andra kategorier är ett föremål kan nämnas. Vad det är finns alldeles för tydligt smulat men jag håller på det. Jag tippar på att Callistas Laser Pistol är Mundos föremål.

En av kategorierna innebär att jag är bybo. Troligen har jag även outat det tidigare på ett kombovis.

En av kategorierna är mitt namn. Mitt namn är kvinnligt och jag ser det som idioti att som förste (andre efter "exempelrollen") bekräfta eller dementera liknelser eller nått sånt med Callista Ottoline Evered, men jag måste miniouta lite.

Smulor --> "K.K flaggar för att hen är fullskiten i jobb upp över öronen och sitter dessutom på en kass lina via Sydney." Kikar vi på den strofen så får vi faktiskt även en minioutning av namnet. Sidney är nämligen en del av mitt namn. K.K "hennar" i vanliga fall inte men jag tyckte hen var passande i och med mitt kvinnliga namn men min roll som besättningsman. Det är en svindålig smula om man inte ser Besättningsman framför sig samtidigt som man fnissar och tänker att det borde fan stå besättningskvinna istället eller bara besättning, men just bara besättning var ju superupptaget av andra anledningar.

Smulor --> Min roll är som sagt; Besättningsman men jag är ju en kvinna så jag skrev en gång i tiden: "Jag ingår i besättninghen"

Min roll på skeppet:

Jämförelsevis med Callista Ottoline Evered så saknar jag "första klass". Endast besättningsman, inget mer.

Hellzon

Långsamma Vargen
Shiiiiiiiiit.
Jag ser nu att KK har skrivit en konkret sak som eventuellt grönar honom lite grann. Jag har en bra anledning att inte förklara, men se min önskan om vidare outning av KKs fakta som tillbakadragen tills vidare.

Då bubblar Rasmus, Vimes och Basenanji uppåt i listan.

Hellzon

Långsamma Vargen
Och KKs outning såg jag förstås inte när jag skrev det senaste, men det ser trovärdigt ut och KK bubblar in på den helgröna delen av listan. Blubb.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes;n92498 said:
Du spelar jäkligt käss nu KK, bara så att du vet. Sure, byn borde göra något annat än att stirra på dig, väl helt ok att tycka. Men hey, det här är ett lagspel. Hur hjälper du byn känner du?
Kan du peka lite med hela handen på vilka spelare som hjälper byn framåt?

Konrad Konvalj

Myrmidon
RasmusL;n92503 said:
Alltid. Men jag är full. Kan du ställa dem igen, jag pallar inte att läsa bakåt när det tog typ all min koncentration att läsa framåt...?
Nä asså, skit it.

Gör sånt som du är bra på istället så det blir lite fart i spelet. Eller så gör du bara någonting som visar vad du tycker om saker och ting för så vitt jag vet så gillar du inte att jag har röstat tidigt men mer än så vet jag inte.

Konrad Konvalj

Myrmidon
[HR][/HR]Vimes - RasmusL

Ni är ju båda här. Varför inte kommentera min outning alternativt både kommentera den och sedan kötta på med lite från ert eget protokoll? Det är ju läge nu.

.113

Swashbuckler
KK får jag fråga om "X" är ditt föremål, jag tror jag klurat ut det, men osäker.. Men tänkte, blir det värre för dig då eller spelar det ingen roll ?

Basenanji

Postd20modernist
Äsch, jag håller med Hellzon om att nån liten detalj i det där outandet är grönande. Eller så är det bara jag som läser in det.

Och hellzon, mina misstankar mot dig är mest ett resultat av att du en gång tidigare var slug och lågspelande ulv. Inte speciellt kvalificerade misstankar alltså och att du ser gröna grejer i KKs outande stärker i mina ögon dig.

Från gul till ljusgrön med andra ord.

Var blev xyas av?

Basenanji

Postd20modernist
Jag tänker en del också på vad det kan betyda att vi spelar i något sorts rymdscenario? Hur mycket parafras är det på "2001 - ett rymdäventyr" tror ni? Och hur mycket kan det handla om Mutant? Har jag eventuellt helt fel?

Konrad Konvalj

Myrmidon
[SUB]
Emps said:
[/SUB]Min motivering för hur jag ser på röstordningen är att i ett läge där rösterna kanske är rätt lika så kan mer erfarna spelare lättare lägga röster som avgör vem som röstas ut. Sedan tycker jag också att det finns större vinning i att tvinga röda spelare att lägga sina röster tidigt för att de då sedan inte är ett lika stort hot. Om 2-3 röda spelare tvingas rösta tidigt och ta ställning så kan grönare spelare se hur de röstar och baserat på det göra bättre beslut, det tar ifrån röda spelare mer makt över resultatet över röstning.

Efter lite mer tanke på det så skulle en ordning baserad på: 1: Röda - 2: Eventuella erfarna i mellanregistret - 3: Gröna skulle enligt mig vara bra.
[SUB]
Uppfattar jag dig rätt nu.

Du ser mig som en röd snubbe pågrund av min tidiga röst? Du vill att röda snubbar vill lägga sin röst tidigt? Okay, check på den. Jag har ju röstat för länge sen så då rullar vi vidare. Efter mig skall alltså Cassie och Hellzon slänga fram outningar baserat på att du anser att de är mest röda av övriga.

Du vågar alltså lita på att de mer erfarna lirarna Basse, RasmusL, Vimes är så pass gröna att de kan lägga sina röster mot slutet? Med din revidering här mot slutet så vill du dock stoppa in de gröna sist. Vilka det nu är? För mig är det helt oklart vilka som är gröna, men det känns som du har en rätt klar bild och det oroar mig.

Sen baserar du din motivering på "i ett läge där rösterna kanske är rätt lika" Det har vi väl satt någon form av broms på redan nu eller? Eftersom det har kommit igång ett rätt bra snack om vilka som tycker vilka är värdiga en hängning (eller snarare, vilka som tycker att K.K skall dingla) så lär det ju omöjligt bli en jämn röstning? Det kommer inte finnas nått kaosröstande i slutet av rundan, det kommer inte finnas några risker med att det blir oavgjort. Allt kommer ju skötas innan, det har vi ju slagit fast vid rätt tidigt. Kanske till och med du? Vi nominerar och motiverar, berättar vem vi vill se hängd. Det är grunden till rösten som sedan läggs innan stängning. Det kommer inte bli några chockröster på någon oväntad så det går rätt bra att styra röstningen så att det inte blir jämt.

För att det skall bli jämt så måste och du skall ha de erfarna och gröna kvar till slutet som banemän så är det nog mycket konstigheter som skall till.[/SUB]

.113

Swashbuckler
Å andra sidan är det väl inte så svårt hitta något grönande i att någon outar sig så mycket? Det säger mer om KK's grönhet än hellzon's grönhet tänker jag. Men du tänker kanske på ett annat sätt, iofs skrev du ljusgrön så det är väl inte helgrönt än iaf :p

Ang. mutant och sånt, jag har försökt googla mitt namn, mundos namn, kopplat med mutant, berlin och lite sånt men antingen har jag bara missat något eller så finns det inget, men andra är välkomna försöka också.. Förhoppningsvis leder det till något iaf. Skulle också vara intressant att klura ut varför det egentligen heter Valulvar och inte varulvar... om det ens har betydelse.. Tänkte tvärt det hade med någon sorts läspning eller liknande och att "evered" i mundos namn skulle vara "everest". Så kan det iofs fortfarande vara. Varulvarna kanske läspar? (om skeppsdatorn dessutom styrs av en varulv? ).. Men jag kanske spånar lite fööööör mkt just nu.

Xyas

Swashbuckler
Xyas spelar DitV hela kvällen, men försöker läsa då och då.

Konrad Konvalj

Myrmidon
.113;n92513 said:
KK får jag fråga om "X" är ditt föremål, jag tror jag klurat ut det, men osäker.. Men tänkte, blir det värre för dig då eller spelar det ingen roll ?
Förstår inte varför du behöver klura ut vad mitt föremål är? Alltså, jag fattar att du är lite nyfiken och du spelar spelet på det viset, men det kommer inte hjälpa oss någon vart om du skall försöka lista ut vad jag har för föremål.

Jag har ett föremål. Det finns sådant som kan kopplas samman med Laserpickan som finns outad. Mer än så behöver vi inte säga nu.

Det finns gott om folk jag vill se outningar ifrån.

Vimes och Rasmus lurkar ju runt och vill softa med en hängning av K.K som spelar kasst, men är det värt att nacka en K.K som spelar kasst när det inte finns en ända spelare som gör något bra?

Basse har hakat på Hellzon´z grej med K.K´s outning. Det ligger fint i fatet för Basse så jag kan tänka mig en outning av Basse efter de andra två herrarna.

Alltså:

Mundo
K.K <-- Has das shiit som kan kopplas till Mundo
Vimes ? Kan vi koppla något till K.K/Mundo? Får vi veta nått mer?
Rasmus? Same thing + att vi har Vimes att snacka om
Basse <-- Spännande! Har han thee shiit som K.K som kan få Hellzon att bekräfta?

Har alla ovan the shiit eller finns det andra variablar att tänka på?

Har vi en ulv ibland ovan nämnda? Det kanske visar sig mer om vi får lite att jobba med.

Kan även tänka mig att se Lukas outa något per omgående. Vad har Lukas gjort? Öhh, just ja! Gått kaos över K.K och tycker att jag är en idiot? Mer?

Cassius

Hero
Fria tankar innan sömn:

K.K:s outning var ju grönande.

.113 försök att få igång ett drev mot mig känns mest märkligt.

"litar jag inte på Cassius och övriga verkar inte tycka att jag borde det"

Så .113 menar att övriga inte litar på mig? Empiricus tycker att mitt agerande gentemot .113 var skumt. Empiricus har inte ens svarat efter jag redogjorde vad jag tyckte var konstigt med ditt agerande med namnet.

.113 lägger mycket krut på att jämföra våra relationer. .113 är grön i mångas ögon för att han är ny. Jag har spelat varulvsspel två gånger tidigare. Jag var ulv en av dom, Jag känner igen min nervositet i att bli angripen i hans sätt att hantera det.

Vimes känns inte lika skarp som i början. Han behöver komma in i leken igen.

Hellzone skriver att jag vill se .113 namn. Det har jag aldrig bett om. Jag ville höra hans tankar om sitt namn. Nu är dessutom två namn redan ute så förfalskningar är lätt.

Jag har inga problem med att outa en av mina kategorier ifall det skulle vara fler som kände sig osäkra på mig. Jag kan göra det innan .113.
Får tänka över min nomineringslista tills imorgon då får jag återkomma med en sådan. Nu måste jag sova!

Ps. Känner mig rätt säker på att jag vill att vi ska ha en strukturerad outning imorgon. Det hade smakat gott. Jag kan börja. Ds.

Hellzon

Långsamma Vargen
Nu är ni två som tolkat mig som att jag sett något grönt i KKs megaoutning. Jag vill bara förtydliga att det jag först såg som grönande var en sak som han postade tidigare. Sen är förstås megaoutningen också grönande, ety den är trovärdig.

RasmusL

Champion
Konrad Konvalj;n92507 said:
K.K outning

Roll: Besättningsman

Motivering: Väljer att outa min roll på skeppet för att jag sladdrat ur mig diverse smulor och tidigare nämnt att jag är av kvinnligt kön vilket kommer att förklaras i outningen. Utöver detta har jag alltså 3 kategorier till (tidigare nämnt antal =4).

En av mina andra kategorier är ett föremål kan nämnas. Vad det är finns alldeles för tydligt smulat men jag håller på det. Jag tippar på att Callistas Laser Pistol är Mundos föremål.

En av kategorierna innebär att jag är bybo. Troligen har jag även outat det tidigare på ett kombovis.

En av kategorierna är mitt namn. Mitt namn är kvinnligt och jag ser det som idioti att som förste (andre efter "exempelrollen") bekräfta eller dementera liknelser eller nått sånt med Callista Ottoline Evered, men jag måste miniouta lite.

Smulor --> "K.K flaggar för att hen är fullskiten i jobb upp över öronen och sitter dessutom på en kass lina via Sydney." Kikar vi på den strofen så får vi faktiskt även en minioutning av namnet. Sidney är nämligen en del av mitt namn. K.K "hennar" i vanliga fall inte men jag tyckte hen var passande i och med mitt kvinnliga namn men min roll som besättningsman. Det är en svindålig smula om man inte ser Besättningsman framför sig samtidigt som man fnissar och tänker att det borde fan stå besättningskvinna istället eller bara besättning, men just bara besättning var ju superupptaget av andra anledningar.

Smulor --> Min roll är som sagt; Besättningsman men jag är ju en kvinna så jag skrev en gång i tiden: "Jag ingår i besättninghen"

Min roll på skeppet:

Jämförelsevis med Callista Ottoline Evered så saknar jag "första klass". Endast besättningsman, inget mer.
Det är för sent för mig att skriva något alls egentligen men "besättningsman", vad är det för jävla roll?

.113

Swashbuckler
Nä, sant, men då skippar jag föremålet för du har helt rätt. Jag läser igenom alla poster litegrann bara och försöker hitta ledtrådar till allt möjligt.. Å råkade hitta det, kanske, så därför jag frågade.

Men, nu när många verkar ändra sig och tycka du är grön så blir ju frågan lite också om det ligger något i det du sa om Vimes när du sa att du kanske gick på mer än magkänsla... Men rent allmänt så, Lukas är vääääldigt frånvarande just nu. Övriga är olika närvarande väl, men ändå närvarande. Xyas skrev ju nu iaf när det nämndes om honom så... ja.. Kan ju vara en "bra" ursäkt för att slippa fokus till röstning imorgon också iofs.

.113

Swashbuckler
Cassius det var mer att jag tyckte du gick mot mig och satte faktiskt upp mig som förste misstänkte som ulv för att jag ställde en fråga som jag sedan släppte, sen verkar jag ha skrivit konstigt där om ditt citat av mig stämmer så.. får väl kolla igenom vad jag skrivit och se vad jag menade om du vill.

jag tänker mig att besättningsman antagligen är "crew" helt enkelt.. Alla har väl inte tydligare roller än så på ett vanligt skepp? Eller? har dålig koll på båtbesättning faktiskt.. Men kanske är konstigt rasmus, jag vet inte riktigt.

Lukas

Mannen i Gult
Alltså jag kanske är dum som inte ser den grönande detaljen i KK outning, men det han skrivet verkar väldigt trovärdigt, men det kan lika gärna betyda att ulvarna har en exempelroll som att KK är grön.

Hur som helst, så är det bra att KK outat och jag ser att han vill att jag skall outa något också, är det fler som tycker det känns som en bra ide?