You are ugly, na-na-na-na.Börnmo said:Jag gjorde en Nosferatu, så ni vet =)Nu ska bakgrund skrivas ner också...
You are ugly, na-na-na-na.Börnmo said:Jag gjorde en Nosferatu, så ni vet =)Nu ska bakgrund skrivas ner också...
na-na-na-na-na Ugly!Recca said:You are ugly, na-na-na-na.Börnmo said:Jag gjorde en Nosferatu, så ni vet =)Nu ska bakgrund skrivas ner också...
Börnmo said:Jo, det kan man nog lugnt säga. Och luktar illa, säkerligen =)
Fast min nosferatu-karaktär är värre =)
Jag och Recca pratade lite om det över skype och vi kom fram till ungefär samma. Så vad jag tycker vi gör är att det tar 1 blod för att aktivera potence för en hel scen men den ger bara extra tärningar och inte automatiska framgångar.Übereil said:En sak: om potence funkar som tidigare så blir den ruggigt imba. Man får en lyck automatiskt på alla strengthslag - det innebär att man lyckas automatiskt med alla strengthslag iom att ettor inte tar bort lyckade längre.
Jag föreslår därför att man blandar gamla och nya reglerna. Som i nya reglerna så får man snarare vara extra tärningar, men man slipper betala blod för att aktivera det som i gamla. Alternativt tvärt om (dvs man får automatiska lyck men måste lägga ett blod för det).
Übereil
Den gör potence i princip meningslös, man kan väl höja sin styrka med blod redan som det är? Är inte poängen med potence att man just är en jätte bra fighter?God45 said:Jag och Recca pratade lite om det över skype och vi kom fram till ungefär samma. Så vad jag tycker vi gör är att det tar 1 blod för att aktivera potence för en hel scen men den ger bara extra tärningar och inte automatiska framgångar.Übereil said:En sak: om potence funkar som tidigare så blir den ruggigt imba. Man får en lyck automatiskt på alla strengthslag - det innebär att man lyckas automatiskt med alla strengthslag iom att ettor inte tar bort lyckade längre.
Jag föreslår därför att man blandar gamla och nya reglerna. Som i nya reglerna så får man snarare vara extra tärningar, men man slipper betala blod för att aktivera det som i gamla. Alternativt tvärt om (dvs man får automatiska lyck men måste lägga ett blod för det).
Übereil
Jag tycker också vi pimpar upp Fortitude också så att du spenderar 1 blod för en scen och sedan höjer den ditt försvar så många steg som du har pluppar i disciplinen.
Några invändningar?
Fast en person med potence kan ju höja sin strength och ha potence. Och max är fortfarande 5 i boost. Men du har en poäng.Cassius said:Den gör potence i princip meningslös, man kan väl höja sin styrka med blod redan som det är? Är inte poängen med potence att man just är en jätte bra fighter?God45 said:Jag och Recca pratade lite om det över skype och vi kom fram till ungefär samma. Så vad jag tycker vi gör är att det tar 1 blod för att aktivera potence för en hel scen men den ger bara extra tärningar och inte automatiska framgångar.Übereil said:En sak: om potence funkar som tidigare så blir den ruggigt imba. Man får en lyck automatiskt på alla strengthslag - det innebär att man lyckas automatiskt med alla strengthslag iom att ettor inte tar bort lyckade längre.
Übereil
Jag tycker också vi pimpar upp Fortitude också så att du spenderar 1 blod för en scen och sedan höjer den ditt försvar så många steg som du har pluppar i disciplinen.
Några invändningar?
Så här är ju reglerna i gamla WoD. Potence ger extra skada. Och man kan lyfta tyngre grejer.Recca said:Kan man inte bara säga att potence endast ger auto-skada. Det vill säga att när vi slagit för att träffa så lägger man potence till skadan. Men att potence inte hjälper för att träffa i strid.
Fortitude borde soaka skada snarare än uppa försvar, men i övrigt så har jag inga invändningar.God45 said:Jag och Recca pratade lite om det över skype och vi kom fram till ungefär samma. Så vad jag tycker vi gör är att det tar 1 blod för att aktivera potence för en hel scen men den ger bara extra tärningar och inte automatiska framgångar.
Några invändningar?
Jupp.Börnmo said:Jag gillar verkligen reglerna i oWOD, särskilt i revised där de fixat till lite...
Potence - extra skada och lyfta mer, kostar inget blod.
Fortitude - soak automatiskt, man får slå för aggrevated, kostar inget blod.
Celerity - extra handlingar, kostar blod.
Fast var det inte tvärt om? I de tidigare böckerna var det 1 blood/dot of celerity, i de senare 1 för att få alla dots man hade...Recca said:I senare editions av böckerna så kostar den 1 blood per celerity-level.
Vampire the masquerade: 20th editionBörnmo said:Fast var det inte tvärt om? I de tidigare böckerna var det 1 blood/dot of celerity, i de senare 1 för att få alla dots man hade...Recca said:I senare editions av böckerna så kostar den 1 blood per celerity-level.
I de senare versionerna var vampyrerna mer imponerande fysiskt, oavsett om man var en brujah eller en...mesigare klan? Det kom ju regler med bashing/lethal/aggrevated som inte fanns med i varken 1st ed eller 2nd om jag minns rätt...
Ja, det är fruktansvärt brutet. <.<Laowai said:Är det inte så i nWoD att celerity ger plus i defence, och att man förflyttar sig skitasnabbt för ett blod per runda? För det är rätt balanserat imo. Extra handlingar känns bara brutet
Iom att vi använder nWoD kanske vi kan avända de bya mitsvarigheterna i så stor utsträckning som möjligt iom att de är balanserade mot varandra?Recca said:Ja, det är fruktansvärt brutet. <.<Laowai said:Är det inte så i nWoD att celerity ger plus i defence, och att man förflyttar sig skitasnabbt för ett blod per runda? För det är rätt balanserat imo. Extra handlingar känns bara brutet