Summering
Vi har nu två enorma trådar som behandlar samma sak. Jag skall lite snabbt summera huvudpoängerna i dem.
Dante har fått kritik för att denne valt att stänga av användaren "Doedinan", eller snarare hur denne valde att formulera sig i kontakten med denne användare. Dante har sagt att han skall skärpa sig på den punkten. Alltså, den delen är löst.
Det har också diskuterats huruvida någon blir förolämpad av ditt eller datt, och om det som Doedinan gjorde egentligen var så farligt. Ja, det var det, eftersom någon reagerade på det. Den delen är också löst.
Tog Dante det hela för hårt? Ja, det har vi också behandlat och hur man står i denna fråga beror helt på hur känslig man är. Att rikta kritik mot någon som blir upprörd för mindre än vad man själv blir är i mina ögon absurt och jag poängterar än en gång att lägst toleransnivå gäller. De som inte lyssnat på mig hittills har nu fått den delen löst.
Vad som nu pågår är allmänt käbbel om smådetaljer, ett käbbel som inte kommer att avta eftersom de involverade har fundamentalt skilda åsikter. Alla kommer inte att ha samma åsikt i frågan, så är det bara. Allt jag begär är att ni:
A) Accepterar att andra inte nödvändigtvis håller med er
B) Inser att lägst toleransnivå gäller
A är ganska självklar på ett debattforum, B är något ni får lära er leva med om ni vill använda forumen. Om inte så ber jag er vänligen att diskutera på annan plats.
Jag tänker nu låsa den här tråden. Skicka hur många "du är dum i huvudet för att du låser den här tråden" till mig privat om ni känner för det, men starta inte upp en ny tråd om ni tänker älta samma sak med samma argument igen, i så fall plockar nog någon fram nyckeln där också.