Re: Lite om KK
Vimes said:
Jag är inte alls säker på att jag tycker att KK gick stenhårt ut för att få unfair hängd. Han hade sin röst där, visst. Men han arbetade inte alls för att övertyga andra om att unfair borde bli utröstad. Istället satt han och lajjade med "Inloggade användare".
Jag hade min magkänsla för att Unfair var scum långt innan det. Det har jag påpekat några gånger. Jag ifrågasatte Unfair vid ett flertal tillfällen och synade honom rätt hårt i sömmarna. Du själv gick igenom hans inlägg och konstaterade:
Vimes said:
Så, vad har jag mot unfair? Detta, i ordning:
1. Han har inte visat sig sugen på att ta ordentlig ställning till och peka ut misstänkta. Vem vill han rösta ut? Jag har ingen aning. Har mest på negativt vis kommenterat andras spel.
2. Han är en gudfruktig man med relationer till kyrkan och en bibel, men hans PM antyder inget annat än "något övernaturligt".
3. Vill rösta ut inaktiva.
Din anklagelser mot Unfair besvarades aldrig av just Unfair. Han svarade nog (med viss reservation, jag kikade inte igenom alla inlägg, men från sida 4-10 (99 inlägg per sida) svarade aldrig Unfair på något du skrev. Däremot försvarade han ditt namn några gånger. Han gick aldrig in i en match med dig kort och gott trots att du hade honom som misstänkt nummer 3 sen 2 och sen även en slutgiltig röst på honom. Mina hugg och anklagelser besvarade han, Basses också om jag inte minns fel så här på rak arm.
(Inloggade användare sidan pysslade jag med i slutet och det var intressant att se att inte Unfair dök upp för att göra något åt situationen. Hade det varit jag som var närapå att bli hängd hade jag gjort mitt yttersta för att inte bli det. Speciellt då !Paxen var den andra kandidaten.)
Vimes said:
Under slutet av förra rundan menade KK att jag borde vara ett bra val för utröstning. Jag vet inte varför han menade det, och ser gärna att han recappar varför han tyckte det. Och berättar vad han anser nu. Är jag fortfarande ett bra val för utröstning?
Vi skulle få ett en del svar om vi hängde dig var den främsta anledningen. Resten skrev jag väl i just den tråden? Exempelvis att det är första gången jag läst; Öhh..jag är helt utan ideer? Vad ska vi göra? Jag har ingen aning? (inte ens i närheten av rätt citerat, men du hajar). Det är inte direkt likt Vimes att plötsligt stå tom.
Vad anser K.K om att hänga Vimes runda 2: Inte ett helt oävet val. Speciellt inte nu efter det att jag gått tillbaka och kikat lite på runda 1. Det finns nog ett par saker jag kan gräva fram där.
Vimes said:
Förutom att KK har varit offensiv mot andras fluff och defensiv med sitt eget tycker jag att han har tryckt ur sig en oroväckande mängd "vi, bybor"-formuleringar (nu senast i dialog med Cassius). De enda som har anledning att specificera att "vi"="bybor" är ulvarna, förstås.
Enligt mig själv har jag spelat prickfritt och bra. Jag har ju spelat så som jag gjort av en anledning och hållt mitt fluff för mig själv. "vi, bybor"-formuleringarna har främst använts mot Cassius vill jag minnas. Någon gång tidigare också kanske och det tycker jag inte är så märkvärdigt. I Cassius fallet var det kanske lite överdrivet dock, men jag testade lite knep där.
Vimes said:
Alltså, jag har inget case mot Konrad, han har varit stabil. Men det är vissa grejer som skaver. Jag vill veta mer helt enkelt.
Alltså, behöver du ett case mot mig? Vill du veta mer får du ställa frågor så svara jag efter bästa förmåga.