Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: PINGPONG för den frustrerade...

Då var det dags att outa något.

Mitt namn är: Mikael

Jag är nummer 1 där uppe i himlen efter gud. Jag är en ärkeängel och det har väl stått klart sen runda 1 antar jag. Tyr har koll på läget skulle jag tro i alla fall och säkerligen några till.

Ond bråd död

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:

Jag är nummer 1 där uppe i himlen efter gud. Jag är en ärkeängel och det har väl stått klart sen runda 1 antar jag. Tyr har koll på läget skulle jag tro i alla fall och säkerligen några till.
Jop. Min gissning är att Vico är den fjärde ängeln som besatt en get av någon anledning.

Att du är nummer ett är förstås intressant. Det innebär att Spider/lucifer har blivit avsatt redan. :gremsmile:

Tyr

Hero

Konrad Konvalj said:

Oj! Namnet är inte så förvånande, men att du är uttalat nummer ett efter Spider sagt att han är den främste av änglar. Kan det vara så att Lucifer ser sig själv som den främste av änglar eller finns det en konflikt här?

Nu när alla änglar gått ut med det, förutom en eventuell gömd ulv, så kan jag gå ut med en sak som jag hållt på. Jag är blott en lägre ängel som sett en chans att stiga i rang inom serafim genom att hänga med på det här uppdraget. Detta är anledningen till att jag litade på att Lucifer inte fallit ännu. Men han skulle ju mycket väl kunna vara i processen att falla.

Jag kan också stå i god för att KK brödsmulat en hel del om sin änglastatus.

Ond bråd död

Swashbuckler

Tyr said:
Konrad Konvalj said:

Oj! Namnet är inte så förvånande, men att du är uttalat nummer ett efter Spider sagt att han är den främste av änglar. Kan det vara så att Lucifer ser sig själv som den främste av änglar eller finns det en konflikt här?

Nu när alla änglar gått ut med det, förutom en eventuell gömd ulv, så kan jag gå ut med en sak som jag hållt på. Jag är blott en lägre ängel som sett en chans att stiga i rang inom serafim genom att hänga med på det här uppdraget. Detta är anledningen till att jag litade på att Lucifer inte fallit ännu. Men han skulle ju mycket väl kunna vara i processen att falla.

Jag kan också stå i god för att KK brödsmulat en hel del om sin änglastatus.
Men du gick ut med namnet Raphael. Som ju är en ärkeängel.

Tyr

Hero

Ond bråd död said:
Inte i det här spelet uppenbarligen. Jag tänker ju inte ljuga så att det ser bättre ut på pappret. Bybor har ingen anledning att ljuga.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Lite om KK

Vimes said:
Jag är inte alls säker på att jag tycker att KK gick stenhårt ut för att få unfair hängd. Han hade sin röst där, visst. Men han arbetade inte alls för att övertyga andra om att unfair borde bli utröstad. Istället satt han och lajjade med "Inloggade användare".
Jag hade min magkänsla för att Unfair var scum långt innan det. Det har jag påpekat några gånger. Jag ifrågasatte Unfair vid ett flertal tillfällen och synade honom rätt hårt i sömmarna. Du själv gick igenom hans inlägg och konstaterade:

Vimes said:
Så, vad har jag mot unfair? Detta, i ordning:
1. Han har inte visat sig sugen på att ta ordentlig ställning till och peka ut misstänkta. Vem vill han rösta ut? Jag har ingen aning. Har mest på negativt vis kommenterat andras spel.
2. Han är en gudfruktig man med relationer till kyrkan och en bibel, men hans PM antyder inget annat än "något övernaturligt".
3. Vill rösta ut inaktiva.
Din anklagelser mot Unfair besvarades aldrig av just Unfair. Han svarade nog (med viss reservation, jag kikade inte igenom alla inlägg, men från sida 4-10 (99 inlägg per sida) svarade aldrig Unfair på något du skrev. Däremot försvarade han ditt namn några gånger. Han gick aldrig in i en match med dig kort och gott trots att du hade honom som misstänkt nummer 3 sen 2 och sen även en slutgiltig röst på honom. Mina hugg och anklagelser besvarade han, Basses också om jag inte minns fel så här på rak arm.

(Inloggade användare sidan pysslade jag med i slutet och det var intressant att se att inte Unfair dök upp för att göra något åt situationen. Hade det varit jag som var närapå att bli hängd hade jag gjort mitt yttersta för att inte bli det. Speciellt då !Paxen var den andra kandidaten.)

Vimes said:
Under slutet av förra rundan menade KK att jag borde vara ett bra val för utröstning. Jag vet inte varför han menade det, och ser gärna att han recappar varför han tyckte det. Och berättar vad han anser nu. Är jag fortfarande ett bra val för utröstning?
Vi skulle få ett en del svar om vi hängde dig var den främsta anledningen. Resten skrev jag väl i just den tråden? Exempelvis att det är första gången jag läst; Öhh..jag är helt utan ideer? Vad ska vi göra? Jag har ingen aning? (inte ens i närheten av rätt citerat, men du hajar). Det är inte direkt likt Vimes att plötsligt stå tom.

Vad anser K.K om att hänga Vimes runda 2: Inte ett helt oävet val. Speciellt inte nu efter det att jag gått tillbaka och kikat lite på runda 1. Det finns nog ett par saker jag kan gräva fram där.

Vimes said:
Förutom att KK har varit offensiv mot andras fluff och defensiv med sitt eget tycker jag att han har tryckt ur sig en oroväckande mängd "vi, bybor"-formuleringar (nu senast i dialog med Cassius). De enda som har anledning att specificera att "vi"="bybor" är ulvarna, förstås.
Enligt mig själv har jag spelat prickfritt och bra. Jag har ju spelat så som jag gjort av en anledning och hållt mitt fluff för mig själv. "vi, bybor"-formuleringarna har främst använts mot Cassius vill jag minnas. Någon gång tidigare också kanske och det tycker jag inte är så märkvärdigt. I Cassius fallet var det kanske lite överdrivet dock, men jag testade lite knep där.

Vimes said:
Alltså, jag har inget case mot Konrad, han har varit stabil. Men det är vissa grejer som skaver. Jag vill veta mer helt enkelt.
Alltså, behöver du ett case mot mig? Vill du veta mer får du ställa frågor så svara jag efter bästa förmåga.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Tyr said:
Ond bråd död said:
Inte i det här spelet uppenbarligen. Jag tänker ju inte ljuga så att det ser bättre ut på pappret. Bybor har ingen anledning att ljuga.
Du erkännde ju till och med att du inte ens var nummer 2.. Du var knappt nummer 2 eller vad du skrev och det gjorde mig ju rätt trygg med dig. Spider däremot.. Han stekte hårt in nummer 1.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:

Jop. Min gissning är att Vico är den fjärde ängeln som besatt en get av någon anledning.

Att du är nummer ett är förstås intressant. Det innebär att Spider/lucifer har blivit avsatt redan. :gremsmile:
Har inte riktigt koll på vad Spider svarade på min fråga. Har för mig att han ansåg sig vara nummer 1 eller liknande, men visst skall det grävas djupare där.

Tyr

Hero
Ond bråd död said:
Jag är lite förvånad att jag är så ensam om att vilja hänga !paxen. Finns det en förklaring?
Jag skulle tro att många är sugna på att hänga !Paxen. Jag vet att jag är VÄLDIGT intresserad av att veta om vi kan lita på att det finns 4 änglar, särskilt nu när Spider ser lite skum ut. Men vi letar efter en bättre kandidat.

Pilzefrau

hon/henne
Tyr said:
Vicotnik said:
Sen så skulle jag vilja att Pilzeman gav oss något mer från sin roll.
Mer specifikt så vill jag veta vilka "bibliska, religiösa grejer" det står om i hans PM.
Okej. Jag heter Mats och är dräng hos Ragnar. I min information framgick att det kunde finnas en ängel i spel, om man tänkte efter. Utan att citera så har jag enligt fluffet bett om stöd och tröst, och tror att Gud skickat den ikväll.

Jag har ingen förmåga, och jag har redan sagt att jag inte har några prylar.

Jag spelar vansinnigt lite den här rundan, och jag är inte säker på hur länge det kommer fortsätta. Helgen, inklusive måndag och tisdag, har potential att bli som idag, när jag inte fick tid och ro att läsa förrän sent på natten när jag borde sova.

Tyr

Hero
Pilzeman said:
Okej. Jag heter Mats och är dräng hos Ragnar. I min information framgick att det kunde finnas en ängel i spel, om man tänkte efter. Utan att citera så har jag enligt fluffet bett om stöd och tröst, och tror att Gud skickat den ikväll.
Vad hade inträffat som fick dig att be om stöd och tröst?

Så, så...allt kommer bli bra Mats.

Cassius

Hero
Folk vill att jag ska outa mer av min roll, så jag ska försöka göra det innan jag går och lägger mig. Jag heter Evi och bor själv utanför byn, jag är en stark kvinna och så har också min mor Josefina varit. Jag har haft kontakt med Ragnars fru, som hade en oöndskad graviditet och jag gav henne en dryck gjord på midsolens blommor. Jag hörde uppståndelsen runt ladan när det skedde och gick dittåt för att mystiken intresserade mig. Med mig hade jag min högaffel.

Vill ni att jag ska outa min förmåga också? Jag ser inte riktigt hur den skulle vara viktig så jag är game.

Xyas

Swashbuckler
Tyr said:
Pilzeman said:
Vad hade inträffat som fick dig att be om stöd och tröst?

Så, så...allt kommer bli bra Mats.
Det här vill jag också veta.

Xyas

Swashbuckler
Cassius said:
Folk vill att jag ska outa mer av min roll, så jag ska försöka göra det innan jag går och lägger mig. Jag heter Evi och bor själv utanför byn, jag är en stark kvinna och så har också min mor Josefina varit. Jag har haft kontakt med Ragnars fru, som hade en oöndskad graviditet och jag gav henne en dryck gjord på midsolens blommor. Jag hörde uppståndelsen runt ladan när det skedde och gick dittåt för att mystiken intresserade mig. Med mig hade jag min högaffel.

Vill ni att jag ska outa min förmåga också? Jag ser inte riktigt hur den skulle vara viktig så jag är game.
Förmågan behövs inte för min del.

Röst: Ingen

Konrad Konvalj

Myrmidon

xyas said:
Tyr said:
Tack! Sådant hjälper ju oss också att bilda oss en uppfattning av spelet. Om det du och Cassius skriver är sant så är chansen stor att Ragnars fru varit otrogen och bett om hjälp av byns outsider för att diskret göra abort. Men vem var hon isådana fall otrogen med?
Om cassius kommer loss och outar hela sin roll så kan jag ta vad jag vet om hustrun efter det. Det besvarar väl inte direkt de här frågorna, men det kan kanske ge lite mer ljus över situationen.
Fixar du lite mer ljus över situationen nu xyas?

Cassius har outat hela sin roll och du tycks vara nöjd med outningen.

Vimes

Sillkung

Det dugeqr inte att du säger att du är mikale the archangel liksom, kk. Vi har vetat att du är ängel sedan förra rundan. Du måste ge oss något annat, du är fortfarande den som sagt minst om dig själv.

Sedan är ditt svar på mitt inlägg en historia isig. Jag ska svara det när jag kommit hem ochinte sotter påpaddan.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Det dugeqr inte att du säger att du är mikale the archangel liksom, kk. Vi har vetat att du är ängel sedan förra rundan. Du måste ge oss något annat, du är fortfarande den som sagt minst om dig själv.

Sedan är ditt svar på mitt inlägg en historia isig. Jag ska svara det när jag kommit hem ochinte sotter påpaddan.
Jag anser att jag inte behöver sig något mer om mig själv. Näst runda kan jag mycket väl tänk mig att lägga alla korten på bordet.

Ond bråd död

Swashbuckler
Lite kaxigt kanske, men jag tror vi har hittat våra ulvar nu.

Spider är ju den efter !Paxen som spelat skummast men räddades lite av symmetrin i tre siare, men i konflikt med KK så är han klart ulven.

Skönt, nu kan man ta det lite lugnt. :gremsmile:

Basenanji

Postd20modernist

Så om jag har förstått rätt så har vi tre outade änglar just nu:

Rafael (Tyr)
Lucifer (Spider)
Mikael (Konrad)

...undrar om Unfair också var ängel?

Den som sticker ut mest i mina ögon är Spider. Han kan sia "ondska" vilket låter märkligt i mina öron. Jag har ju fått info om att jag är siare och har då trott att häxstatus är något att leta efter för att fånga ulvar. Det behöver inte betyda att bara för att man är häxa är man ulv, men att det bland häxorna finns potentiella ulvar.

Men ondska?

Det skulle kunna kunna betyda två saker:

1) Alla ulvar är ONDA. Med Spids hjälp kan vi hitta ulvarna. Och eftersom JAG är ond enligt Spider borde jag också vara ulv (vilket är skumt eftersom jag inte har något sådant i min rollinfo). Inga problem, jag går frivilligt till repet! Få ut mig så kan vi granska Spider senare.

2) En del ulvar är onda och Spiders siande leder till en grupp där det kan finnas ulvar. I så fall borde flera av oss veta om att man är ond. Och då borde folk ställa sig upp och säga saker som "jag är inte ulv, men sadist och kommer pinga som ond". Och det har ingen gjort, vilket antyder att Spiders siarförmåga är skum.

3) Spider ljuger. Men det är också skumt. Att claima namnet Lucifer och dels att utmana mig som han har gjort är så himla kaxigt spelat. Jag tror mer på att det är något konstigt missförstånd här.

4) Spider är också grymt inaktiv den här rundan. Möjligen för att han är bortrest, men det duger inte nu när det är så rörigt. Även i Tyskland har man tillgång till internet.

Jag gillar inte riktigt Cassius förklaringar, men nu ger inte ett drev mot honom mer. Han kan ljuga om aborten som kanske var en födelse egentligen, men jag törs inte gissa på om Cassius är en "god" häxa som hjälper kvinnor eller om han bara drar en vals.

Tills vidare vill jag se mer resonemang från Spider:

Röst: Spider