Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Rising

Vila i frid
Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Det förelåg ingen tvekan mot slutet av dagen. Den som skulle ut var helt klart användaren som gömde sig bakom aliaset Hellzon. Efter att man bannat honom tyckte man att forumet på något sätt blev mycket trevligare och gemytligare. Inte nog om det, det saknades också en jobbig röst som sade politiskt inkorrekta saker om homoadoptioner och som hyllade Bushadministrationen. När det kort därefter postades en tråd om halflingpaladiner utan att den mötte några protester, då förstod man att man hade lyckats göra sig av med det fulaste trollet av dem alla:
CALIGULA.

Hela forumet gladde sig åt detta. Men i firandet så märkte man att någon saknades. Det var användaren som gömde sig bakom aliaset Björn den gode. De kvarvarande trollen hade flejmat honom så mycket att han tröttnat på forumet. Och i svallvågorna efter dennes avhopp från forumet så märkte man att det inte riktigt pratades lika mycket om keso och gåsfarmande längre. Man förstod omedelbart att man hade förlorat WALIUM.

---

...men något var konstigt...

Det kändes nämligen inte alls så hemskt som det borde göra att förlora en vanlig forumit. Samtidigt så var WALIUM inte alls något troll! Men... det... kändes... som om forumsledningen blivit av med en massa maktmissbruk och korruption...

Ja, kära spelare: Björn den gode (WALIUM) tillhörde en tredje fraktion i spelet. De är den skrupellösa Linköpingsmaffian! Det här är vad ni får reda på om dem:

Linköpingsmaffian är inte troll, men räknas som "forumets fiender". De har förmågan att dels samtala med varandra privat, och dels väljer de en deltagare varje runda som de kan försöka sig på att undanröja genom sitt centrerade maktmissbruk. Om Linköpingsmaffian lyckas välja en moderator så undanröjer de denna. I annat fall så misslyckas förmågan.
Linköpingsmaffian vinner om de enda moderatorer som finns i spel är de i Linköpingsmaffian.

Som om inte det vore nog så kommer också ett väldigt konstigt meddelande i vrållådan idag. Det lyder:

saswkmtjkygnounyximtuwmiistnelunblpcdneegtzwgpgltsgtuxnxptdqneeungpnwumtncodicgwzodeol

Vad kan allt detta betyda? Med detta börjar dag 3, som slutar på Onsdag 21:00. Efter den dagen börjar jag nog en ny tråd.

[edit: stavade Linköping rätt, och vill inte höra några tråkningar]

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Två fiender på ett drag. Något bra kunde tydligen trollen åstakomma. :gremsmile:

//Anders som pepprat F5 i en timme nu.

Hellzon

Långsamma Vargen
Avskedspost

Ja, det var ju väntat sen i går kväll ungefär. :gremsmile: Jag får tacka för två meget intressanta rundor i boxningsringen. Lev väl!

Och spela nu för fasen inte orchmunkar.

Man Mountainman

Storsvagåret
Splendid!

Alldeles utmärkt! Inte bara gjorde vi oss av med CALIGULA, men trollen gjorde ett bra jobb med att flejma ut WALIUM och dessutom avslöja den tredje fraktionen. Jag tror vi vanliga forumiter kan betrakta denna runda som en stor seger för forumet.

Hur ser det ut nu då?

Genesis verkar härmed vara fri från misstankar, och därmed även Dr Markehed, omgitburns och Orfeus/Tell (vi kan iofs inte utesluta att de tillhör Linköpingsmaffian).

Thark var snabb att rösta på Genesis istället för Hellzon förra rundan. Misstänkt!

Nightowl torde fortfarande vara misstänkt i kraft av att han var med på Waliums screenshot.

Har jag glömt någon?

/Kalle

Genesis

Ni dés ni maître

Jaha, det där var ju intressant. Observationer:

Två elakingar ute i samma runda får väl räknas som en storseger, och en ny elakingsfraktion har visat sig. Jag är inte så inne på forumspolitik, så kan någon tala om hur många (och vilka) de kan vara. Walium?

Jag antar att trollen flejmade Björn den gode eftersom de resonerade att jag skulle vara skyddad.

Jag tror att vi nu vet varför Rising varnade för massavslöjanden ... Jag är glad att jag inte lät den riktige ACKERFORS avslöja sig (och hajar nu varför Björn den gode verkade vara ivrig på att nedvärdera hans betydelse. Någon som har lust att leta igenom inläggen och se om någon annan verkat ivrig på den punkten?).

Ni troll som är där ute: jag hoppas att ni inser att det är i ert eget intresse att rota ut Linköpingsmaffian, lika mycket som vårt. Linköpingsmaffian kan nog vinna snabbare än trollen, beroende på hur många moderatorer som finns i spel. Någon som har uppskattningar?

Vi kan nog utgå ifrån att Vrållådan är på vår sida, eftersom Herr Nils död säkert hade avslöjat det annars, eftersom vi fick reda på Linköpingsmaffian nu. Dessutom vore det ju galet med fyra fraktioner. Vrålisar, välkomna in i min förtroendesfär, vilka ni nu är.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Frickin' awesome! ...

Ja jävlar, Rising! Jag vill inte veta vad du rökte när du hittade på det här temat – men du är fan ta mig genial emellanåt.

Även om du tassar väääldigt nära gränsen för god smak – eller förmodligen just därför – är detta humor på hög nivå.

Till och med jag som inte spelar, eller ens läser en promille av inläggen i tråden, ser fram emot varje nytt dagstartsinlägg från dig.

:gremsmile:

Pilzefrau

hon/henne

Yosh! Caligula is gone, and good riddance!
Våra fiender har ihjäl varandra!
Vi har en mycket användbar och mycket ännu vid liv allierad i "Genesis" LINDENIUS! (Bortsett från att man håller "båda är troll"-teorin i bakhuvudet)
Vi har tre forumiter som åtminstone inte är troll, nämligen omgitburns, Markehed och Orfeus/Tell.
Kan det bli mycket bättre?
Återstår bara att knäcka vrållådans chiffer...
Tror vi att vi kan tjäna något på det, eller bör den informationen förbli hemlig? Tror vi att det finns några utsikter för det, eller bör man koncentrera sig på viktigare saker?
/Pilze

Pilzefrau

hon/henne
Re: Frickin' awesome! ...

Du bryter mot reglerna och borde utvisas ur spelet, men eftersom du inte är med finns det inte så mycket man kan göra... :gremlaugh:
/Pilze. Syftar på "Endast spelare med levande roller får posta i denna tråd"

magoo

Hero

JIHAAAAAA! So much för konspirationsteorier...

Vilka kan tänkas vara med i Lindköpingsmaffian och hur många kan de vara?

De slemma trollen torde gömma sig bland Hellzon-rösterna när det ändå var kört. Jag tror inte trollen skulle göra sig synliga genom att rösta på någon annan när Hellzon redan var dömd.

/Magoo, heja Forumiter!

Genesis

Ni dés ni maître

Tror vi att vi kan tjäna något på det, eller bör den informationen förbli hemlig?
Som jag skrev ovan, så är jag nu övertygad om att vrålisarna är på vår sida, så jag tror att det bästa är om vi låter dem agera i hemlighet och litar på dem. Risken finns ju dock att vi tror att de är troll på grund av gruppbeteende. Det måste vi akta oss för.

Anders Åstrand

Swordsman

Jag kommer nog också ge mig på att knäcka vrållådechiffret någon regnig dag :gremsmile:

OBS! Om du, jag eller någon annan lyckas knäcka chiffret ska du/ni ABSOLUT INTE posta det i trådet, hela poängen med att ha ett chiffer är att inte trollen ska kunna läsa det som skrivs.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Splendid!

Nu när lycko ruset har avtagit lite och jag har tagit mig tid att kolla igenom Vildkatts inlägg så skulle jag vilja lägga till Vildkatt på listan över misstänka av följande anledningar:

Vildkatt said:
Thark har däremot goda åsikter och jag tycker att han, för närvarande, sammanfattar saker rätt.
samt

Vildkatt said:
Jag menar, ingen tar väl mina åsikter på så stort allvar ändå?
Ett försök att göra sig oviktig och osynlig enligt mig.

Samt så röstade hon på Genesis till sammans med Thark och Hellzon (som nu är död.)

YES... två hot borta. :gremlaugh:

Genesis

Ni dés ni maître

De slemma trollen torde gömma sig bland Hellzon-rösterna när det ändå var kört. Jag tror inte trollen skulle göra sig synliga genom att rösta på någon annan när Hellzon redan var dömd.
Det tror jag också, men vi skall knappast döma någon som icke-troll bara för att han/hon inte röstade på Hellzon. Vad jag tror att vi bör koncentrera oss på nu är vilka som verkade ignorera de första varningstecknen på Hellzons trollighet. Vilka skrev inlägg mitt i den diskussionen utan att nämna det, och vilka skrev inga inlägg alls då? Mitt minne vill varna för Arvidos och Thark, men det här är ingalunda säkra grejer. Skall kolla igenom tråden.

Rising

Vila i frid
Re: Frickin' awesome! ...

Det är kul att det finns ickespelare som följer med i omgången, men jag tänker ändå vara lite neggo och säga att det vore bäst om enbart deltagare skrev i den här tråden (det är en av reglerna som står i grundtråden). Det finns många ickedeltagare som skickar kommentarer via PM till mig, och det älskar jag däremot. Vi har även en [OFF]-tråd för anmälningarna som passar utmärkt för generella kommentarer.

Jag vill dock passa på att nämna att något jag INTE vill se är att någon ickedeltagare kommer och postar spelinformation, såsom att ge spelare råd eller uppgifter. Det skulle sabba spelet.

Som vanligt så har vi en tävling; den som först skickar ett PM med en gissning på vilka samtliga forumets fiender är, vinner en gyllene prestige-bollibång. (Det är rätt liten chans att ni kommer pricka alla forumets fiender i nuläget, kan jag väl dessutom tipsa om. Björn den gode klarade bedriften i första varulvsspelet, ingen gissade rätt i Gotham City... Kommer du bli den som gissar rätt i Tema:WRNU?)

Lindenius

Swashbuckler
WTF Dante! [Röst]

jag röstar på Dante eftersom han uppenbart trollar i vår tråd.

Röst: Dante

Angående lindköpingsmaffian - inte helt oväntat med en tredje grupp, med tanke på att vi hade Jokern förra omgången. Eftersom jag tror jag är ett troll på spåren så börjar jag med att fokusera på det i alla fall. Desutom, trollen inte kan rösta ut sig själva, men däremot kan de rösta bort en lindköpingare (förresten, är inte FEUFLUX från lindköping?)

Jag tror på trollet Thark.

Bevis 1. I detta inlägg så försvarar han Hellzon på ganska lösa boliner.
Hellzons senaste utspel: Chefred själv vore en väldigt farlig roll att fejka så det köper jag. Man skulle kunna komma med påhitt om att det är en strategi för att tvinga fram den verkliga chefredaktören men det är just den sortens dubbelbluffar som jag i mitt tidigare inlägg ansåg att man inte ska stirra sig blind efter. Det innebär därmed att Markahed skulle vara rentvådd.
Bevis 2. (Vilket jag varit inne på förut) I det här inläggetså försöker han försvara Hellzon igen, genom att hyffsat omotiverat rösta på Genesis.
Så i brist på någon faktiskt övertygelse kring vem som är pajsaren så tror jag att taktiskt sett (detta kan visa sig vara en svår missbedömning från min sida) den rätta måltavleordningen är att plocka genesis först. (Om du är oskyldig, vilket jag som sagt håller för mycket möjligt, så ber jag verkligen om ursäkt.)
Således lägger jag min riktiga röst på Thark.

Röst: Thark

Mogger

Hipsteranka
Re: WTF Dante! [Röst]

Ja, Tharkhar seglat upp på min trollista med. Hellzon röstade visserligen på thark men det kan han möjligtvis ha gjort ändå, om thark i dåläget satt på en bandvagn och ännu inte hade börjat ge sig in i spelet (vilket jag vill minnas att det var). Men det är ett litet frågetecken. Eftersom jag känner lite segersötma vill jag inte följa upp det med att rösta ut en potentiell forumit. Men thark bör känna pressen.

Sedan har vi nightowl som efter åtskilliga påtryckningar varken försvarat sig eller gjort något annat för att skingra misstankarna. Därför:

Röst: Nightowl

En trevlig dag för forumet. Den första av många hoppas jag!