Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

VildKatt

Warrior
Re: Splendid!

Varför du drog fram min åsikt gällande Tharks meddelande vet jag inte, men visst. Jag tycker och tyckte att han sammanfattade det rätt, och det står jag för. Nu verkar det i och för sig som att folk börjar tro om honom att vara troll, men jag väntar med den bedömningen ett tag tills jag har sett några mer talande bevis för detta. Har ju lite tid på mig att ändra åsikt, tacksamt nog.

Det andra.. Tja kanske. Men jag ska inte påstå annat än att jag aldrig varit särskilt aktiv på forumet annat än gällande ämnet Evengemang och kontakt, och då oftast vid tiden för GothCon, vilket innebär att jag faktiskt har usel koll på ens så pass kända nick som ACKERFORS och WALIUM eller ens CALIGULA annat än vad jag vet via irc där jag hänger destu flitigare.

Därmed är jag blind för typiska stereotypa inlägg som kan härleda till rollspel på sådana personer. Dessuom vet de som "umgås" med mig på irc att jag är en ganska förvirrad människa som inte tänker mycket längre än näsan räcker. Kan vara både fördel och nackdel i det här spelet, men så är det.

Vilket förklarar varför jag gärna har någon som pekar på bevis med hela handen så jag faktiskt kan se något och dra slutsatser också, än som många andra gjort (inklusive mig själv) komma med påstående efter påstående utan egentliga argument till varför de tycker si eller så.

Nu säger jag rakt ut, ännu en gång, att jag tycker att Thark sammanfattat det hela bra så långt och fram tills att jag får något konkret argument till varför han inte skulle kunna fungera som vägskylt så väljer jag att, tills vidare, tro på att han är en av de goda killarna.

thark

Hero
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Wow!

Jaha, jag var tydligen fel ute, men som jag skrev hela vägen var det för mig ett 51%/49%-val.

Tänker faktiskt inte ödsla tid på att försöka undanfly de misstankar som nu (förklarligt) börjar riktas mot mig (mer än det uppenbara att det vore jävligt klantigt trollat av mig att så uppenbart försöka rösta ut Genesis). Det är inte konstruktivt, självförsvar från min sida hjälper inte vad gäller att hitta de faktiska trollen, vilket är mycket viktigare än huruvida jag klarar livhanken själv eller inte. (Möjligen snarast förtjänar jag att ryka som inkompetent och ohjälpsam "bybo".)

Ville bara ha detta sagt, tänkte försöka komma med en genomgående analys imorgon då jag inte har tid för det nu.

(Ska ni titta efter troll bland de som röstade mot hellzon, titta möjligen på VK som hade mycket mindre förklaringar vad gäller sina motivationer än mig, men jag tror ärligt talat inte på det heller; de borde ha vett nog att smyga med massan när det väl vara uppenbart att loppet var kört--eller undvek konflikten helt genom att rösta utanför den.)

Mycket spännande med "Linköpingsmaffian". Nu är saken den, vilket han halt undvikit att nämna i sina inlägg hittills för draget, att Genesis klev ut för att skydda ACKERFORS--som kan förmodas ingå i Linköpingsmaffian. Så det gör det väldigt intressant att fråga sig vad Genesis vet och varför han är så motvillig att förklara närmare? Det kan mycket väl finnas legitima förklaringar, men jag kan inte låta bli att känna mig fundersam.

(En bra fråga är också vilken av de två "byns fiende"-faktionerna som utgör störst hot, jag har svårt att avgöra det.)

Lindenius skriver: (förresten, är inte FEUFLUX från lindköping?) FEUFLUX är förvisso Linköpingsbosatt men "Linköpingsmaffian" åsyftar väl gruppen inom redaktion/moderatorkår. Det finns fler sådana exempel (såsom THARK om en sådan existerar :gremtongue:). Om inte Rising använder egna definitioner torde vi vara på jakt efter en efter flera av DIMFROST, SNIGEL och ACKERFORS.

Mogger

Hipsteranka
Fast...

Missade det där med uppkopplingen som tydligen strular. Visserligen körde Hellzon med samma bluff, men det kanske är lite väl naivt att tro att det ska funka den här gången.

Hur som helst, det finns andra att klämma åt. Joohnooo eller hur det nu stavas har agerat märkligt med att driva andra att bidra aktivt utan att själv göra det. Det är värt en röst. Men jag håller fast vid min ett tag till.

Big Marco

Läskig

Fan rising, vilket fantastiskt roligt inlägg! Kudos!

Jag går och observerar igen. Och återkommer.

Sodivra

Champion
Vad som kan döljas bakom namnen:

Okej, nu är det officiellt bekräftat att det finns fyra grupper av folk i forumspelet. Jag tänker gissa att det är allt, men man vet ju aldrig. Ytterligare en grupp känns tveksamt, men jag skulle kunna tänka mig att det finns ett wildcard likt Jokern i Batmanspelet.

De officiellt bekräftade står rakt upp och ner, de jag tycker vi har säkra grunder att anta finns är markerade med asterisker, och de som jag tror finns med eller som har nämnts är markerade med frågetecken.

Användare:
Eksem (Ute)
Lindenius*
Tamagotchi Tim*
Tibbelin/Nightowl? (Antydd av Marco)
Nalle med AK4? (Hävdas av w176)

Moderatorer:
Inga hittills.

Linköpingsmaffian:
Walium (Ute)
Ackerfors*
Dimfrost? (Medlem i vrållådan?)
Gurgeh?
Snigel?

Vrållådan:
Feuflux (Ute)
(Ordnat efter hur sannolika jag bedömmer att de är:)
Storuggla?
Feliath? (Troll?)
Quan'talis?
Dimfrost? (Linköpingsmaffian)
Arvidos?
Insignia?
Dnalor? (Moderator)
Bobby Magikern? (Moderator)

Troll:
Caligula (Ute)
Maleficior?
Troberg?

Lite analyser:
<ul type="square">
[*] Moderatorerna måste vara åtminstone en fler än Linköpingsmaffian, troligtvis är det större skillnad än så.
Linköpingsmaffian gissar jag är mellan 3 och 5 individer. (Mindre än 3 och det är ingen maffia, mer än 5 finns inte i verkligheten. Eller?)
[*] Vi kan tänka oss att moderatorerna och linköpingsmaffian har specialförmågor, kanske är de de enda spelarna med specialförmågor? Lindenius skulle kunna ses som en moderator eller användare i det här spelet, vad säger du Genesis?
[*] Eftersom vi förlorar om vi förlorar dem, och det finns skäl att tro att de har förmågor, så tror jag att moderatorerna är våra värdefullaste deltagare. Deras hemlighet är av nöden!
[*] Finns Dimfrost med så är han medlem i Linköpingsmaffian, och kanske även i vrållådan. Finns Feliath med så är han medlem i vrållådan, och kanske även bland trollen. (Se Mafia Mason. Vrållådan, tag er i akt!)
[*] Antal troll: Jag kollade med Rising och Björn den gode för ett tag sedan, och en fjärdedel är tumregeln. Eftersom vrållådan och Linköpingsmaffian kan sägas balancera ut varandra så låt oss lite försiktigt anta att den regeln gäller, och att det fanns 6 eller 5 troll, dvs 5 eller 4 kvar nu. (Då vi var 25 spelare när spelet började)
[*] Ifall vrållådan nu ska balansera ut Linköpingsmaffian så vore det elegant om det var lika många medlemmar i bägge grupper, men det är knappast ett starkt argument. Jag tror att vrållådan kan vara lite större än Linköpingsmaffian, eftersom jag också tror att maffian har en infiltratör i lådan.
[*] Frimurare är ett ganska etablerat grepp i Maffia, och de står på byns sida. Vrållådan verkar bete sig som frimurare, så förmodligen så är de på användarnas sida.[/list]

Nu är det 21 deltagare kvar. Om vi antar mina beräkningar så gäller...
4-5 av dom är troll.
2-4 är Linköpingsmaffian.
5-8 är moderatorer.
2-6 är vrållådan.

Summan blir mellan 13 och 23, alltså mellan 8 och... -2 deltagare kvar som är användare. Då räknas dock de som är med i två grupper också två gånger. Personligen tror jag att det finns åtminstone en deltagare som är med i två grupper, DIMFROST.

Men mina siffrorna verkar ändå vara i överkant snarare än underkant. Jag kan tänka mig att användarna inte är den största gruppen, men den borde vara lika stor som de andra iaf. (Väl?)

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Vad som kan döljas bakom namnen:

Okej, det här är viktigt: är vi säkra på att ACKERFORS tillhör Linköpingsmaffian? Jag vet ju uppenbarligen vem det är, så det finns ju i så fall en poäng med att banna honom. Ironiskt i så fall att jag outat mig själv för att behvara hemligheten :gremsmile:.

Thark och Arvidos har antytt att han är maffioso, men jag vill höra från Walium, som jag litar hyfsat på och som torde vara expert.

magoo

Hero
Glömde...

Jag grunnade inatt över vilka egenskaper rising kan ha petat in bland trollen. Eftersom Hellzon inte överlevde hade inte han nån "överleva en attack-förmåga" vilket någon av de andra trollen alltså borde ha.

Det borde även finnas ett troll som smittar oss "vanliga" till troll och smittandet har säkert redan påbörjats. Nu tror jag iofs att Rising kanske inte kör lika många specialare som i Gotham City för det var både betungande för honom och ogillat av några av spelarna.

Ni som vet nåt om diskussionerna på forum - har avslöjade forumitroll nåt med verkligheten att göra?

/Magoo, ska snart jobba

magoo

Hero

Ah, här var ju svaret på mitt morgonpigga inlägg! Kanske måste börja läsa platt ändå...

Foggmock

Myrmidon
"Fan vad bra!" och "Fan vad jobbigt!"

Okej, dels betyder detta att ett omfattande arbete med att revidera allt som skrivits måste sättas igång. Tur att jag slutar jobbet tidigt och inte har något skolarbete som behöver göras... :gremsmirk:

Hittils har ju ingen blivit undanröjd av Linköpingsmaffian så alla moderatorer som inte finns i maffian borde finns kvar, och jag tror nästan att alla i maffian är moderatorsnamn eftersom det ju är själva orsaken att de ens kallades maffia.

Kan vi gissa på att GURGEH, DIMFROST och SNIGEL finns med kanske (frågan om ACKERFORS vetefan dock...)? Fem känns mycket men man vet aldrig.

Nu är det alltså viktigt att även trollen sätter sig ner och går igenom gamla inlägg, för plötsligt är byborna och trollen lite grand på samma lag - jag bedömer hastigt och utan direkt analys (eftersom jag skriver mellan samtalen på jobbet) att både trollen och byborna vinner på att kasta ut Linköpingsmaffian först, eftersom det verkar som att de kan vinna enklast om vi inte passar oss. De vet vilka som är mafiosos och varje gång användarna bannar någon och trollen flejmar någon finns risken att en snäll moderator ryker, vilket ger dem (= maffian) fördel. Moderatorerna ska ju inte outa sig heller så vi kan inte få informationsövertag.

Jag ska gå igenom mitt gamla storinlägg när jag slutat jobba och omvärdera det jag skrivit givet den nya informationen, tillsvidare så ska jag försöka kommentera folks inlägg om det kommer något intressant under dagen, lär ha denna fliken öppen hela tiden på jobbet eftersom det är "lugnet före stormen" - på fredag kommer alla ringa med sina mätarställningar. 8)

Anders Åstrand

Swordsman

Jag tror att lindköpingsmaffian är färre än trollen och de kvarvarande medlemmarna är SNIGEL och DIMFROST. Det skulle bli för knepigt för forumet om de var fler. ACKERFORS skulle inte jag sätta som lindköpingsmaffia, han har varit aktiv i redaktionen/moderatorkåren så länge att jag iaf inte associerar honom dit. Frågan är hur Rising associerar.

Vrållådan är nog inte att beakta som en egen fraktion på något sätt. Det jag lyckats uttyda av Herr Nils inlägg gällande vrållådan är att de inte vet vilka andra som är med i vrållådan, och alla vrållådemedlemmar kan skicka ett meddelande till alla de andra vrållådemedlemmarna varje dag. Ett av dessa meddelanden blir publikt. När Herr Nils sen dog kallade Rising honom för "vanlig forumit", vilket alltså tyder på att de spelar på forumets sida.

En infiltratör i vrållådan tycker jag verkar osannolikt då poängen med att göra ett meddelande publikt då skulle gå förlorad. Man skulle kunna tänka sig att Risings plan är att det ska göra att vrållådan ska känna falsk säkerhet om något okänsligt dyker upp där, men jag tror inte Rising har gett flera medlemmar av forumet samma negativa specialförmåga. (om trollen hade full insyn i vrållådan utan att vrållådemedlemmarna visste om det skulle det vara negativt för forumslaget att folk skrev där)

Genesis

Ni dés ni maître
Re: "Fan vad bra!" och "Fan vad jobbigt!"

frågan om ACKERFORS vetefan dock...)?
Jag har som sagt inte koll på forumspolitiken, men om det är tveksamt så väljer jag att tro att ACKERFORS är oskyldig, av den enkla anledningen att jag fick reda på vem han är, samt Risings formulering (som jag inte kan citera. Fan).

Foggmock

Myrmidon
Re: "Fan vad bra!" och "Fan vad jobbigt!"

Jo, jag lutar nog också därhän, mest på grund av metaanledningen "om han också vore maffia skulle de nog vara ganska många för att trovärdigt representera den riktiga maffian (WALIUM, ACKERFORS och nån till känns klent), och alla vore antagligen moderatorer, och det vore alldeles för lätt för dem att vinna isåfall" men även på precis samma grunder som dig.

Men då gissar ju jag på Risings intentioner och inte trollen eller maffians, och det känns lite riskabelt.

thark

Hero

Troberg?

TROBERG är inget troll, jag är nämligen TROBERG. Min "förmåga" är som sagt att jag kommer att felaktigt pinga som troll om jag sias; men det är ju som bekant bara korrupta och inkompetenta maktfullkomliga moderatorer som WALIUM och DIMFROST som har en personlig vendetta mot mig och ni har ju sett vilken agenda de har...

Jag tänkte skriva mer men jag orkar/hinner inte så det får bli imorgon. Tills vidare återgår jag till att som jag var innan hellzon/genesis-debaklet vara misstänksam mot en filur som fortfarande knappt bidragit till diskussionen och tydligen trots detta undgått att få några strålkastare mot sig. Är det inte dags?

Röst: Nightowl

Lindenius

Swashbuckler
Hmmm…

Det här var ju en intressant och inte omöjlig händelseutveckling. Jag hade nämligen en lika tråkig roll sist (d v s jag gav utslag som batmanhjälte fast jag var skurk).

TROBERG är inget troll, jag är nämligen TROBERG. Min "förmåga" är som sagt att jag kommer att felaktigt pinga som troll om jag sias; men det är ju som bekant bara korrupta och inkompetenta maktfullkomliga moderatorer som WALIUM och DIMFROST som har en personlig vendetta mot mig och ni har ju sett vilken agenda de har...

Sodivra

Champion

Ha ha ha! Vira in mig i en matta, det är ju toppen! :gremlaugh:

Anyway, på tal om Nightowl så glömde jag att NIGHTOWL är ju också en potentiell vrållåda-bo. Förlåt. :gremfrown:

Nu blev det ångest istället.

Sodivra

Champion

Det är ju ganska knepigt, va. Tillhör han Linköpingsmaffian så innebär han en person till som trollen måste flejma för att vinna, men han innebär också en moderator mindre som Linköpingsmaffian måste rensa ut.

Jag tror att det bästa vore om du avslöjade vem det var innan du ryker iallafall, så att användarna vet. Men eftersom maffian inte kan komma åt dig (För du är inte moderator, va?) och trollen också verkar vilja veta vem ACKERFORS är så kanske du inte kommer flejmas med en gång som jag tror?

Nu har maffian förlorat en medlem, så moderatorerna måste vara minst två fler. Det är sant att ACKERFORS inte nödvändigtvis är med maffian, men så länge vi inte vet säkert så borde vi banna honom ifall vi förlorar två av moderatorerna, för säkerhets skull...

Eeeep! Du milde, det här går jag igång på! :gremlaugh: *flinar högröd*

omgitburns

Veteran
erkännelse

ok nu när det är dag 3 så erkänner jag. Jag hade ingen viktig information utan jag tänkte offra mig ifall trollen tänkte ta Genesis (som jag tror har äkta info) jag fakeade att jag hade info i hopp om att trollen skulle ta mig istället för Genesis men oturligt nog tog dem Björn den gode :/.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Zusammenfassung

Ok, tackar för denna hjälp !
har föröskt att hänga med, även o mdet är rörigt som få.

Sammanfattning (självklart färgad av min ställning i frågan):
Såklart.. :gremgrin:

Foggmock

Myrmidon
Re: Vad som... [RÖST]

Jag är inte säker på att jag litar på det här. Användarnamn och förmåga känns trovärdigt tillsammans men det är också en bra täckmantel som troll. Att thark redan sen innan var misstänkt gör inte saken bättre, egentligen. Bannar vi TROBERG via thark felaktigt så kommer jag framstå i dålig dager, men jag tror ändå detta är nästa steg:

Röst: Thark

Johan K

Gammal & dryg

Humm , en kategori till..
Kan bli lite jobbigt, men det ordnar sig nog ska vi se.
Ska föröska hinna läsa in mig mer i det här, så man kan lägga en röst xåå.