Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

omgitburns

Veteran
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00 (min röst)

ok men jag skulle helst vilja höra hennes sida av historien (jag tror det itne är något men det är allt jag har :/).

Andersson

Hero
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Vad hände egentligen med Dr Markehed? Både Genesis och Hellzon (CALIGULA) påstod ju att han var oskyldig. Men vad och vem är han då om de båda kan säga något sådant? Risken finns att Hellzon bara sa det för att sprida misstro utifall han eventuellt skulle bli lynchad. Men jag vill ändå ha någon form av förklaring.
Just nu är min teori att Dr M troligast bara var en dimridå. Han var tacksam att outa som bybo som ett sätt för Hellzon att antingen rentvå sig själv eller rikta ansträngningarna bort från de andra trollen nästa dag.

Andersson

Hero

Sedan har vi en rejäl bunte passiva användare som borde gå in och göra mer väsen av sig. Både Nightowl och Orfeus/Tell har bevisligen postat Pm vid märkliga tillfällen utan att kommit med några särskilt övertygande förklaringar.
Här resonerar du och jag likadant. Mina huvudmisstankar går mot en bunt rutinerade forumiter som mest markerar närvaro utan att riktigt göra en skillnad. Till den kategorin misstänkta som sökljuset bör riktas mot i min mening är Nightowl, Orfeus/Tell samt Marco.

Sedan kan jag inte bestämma mig om omgitburns agerar misstänkt eller bara ovant.

omgitburns

Veteran

jag agerar ovant har aldrig kört ett varulvsspel förut inte ens hört talas om ett lolz.

Nightowl

Champion
Ständigt störd av kunder sitter guden...

Ja, det var ju två flugor på smällen, det där! :gremlaugh:

Jag ber som sagt om ursäkt för låg närvaro, men jag har som sagt maximala problem med Internet hemmavid, och omständigheterna har konspirerat mot mig på jobbet. Jag har bara tillgång till forumet när jag sitter vid disken och betjänar kunder på jobbet, och kan således bara använda det när jag, A, har disktjänst och B, det inte är en kotte här.

Det här inlägget har jag varit på väg att göra i en halvtimme, men det har hela tiden kommit folk som jag i ärlighetens namn måste vara uppmärksam på. Det är inte så himla lätt när man vill försvara sig... :gremsmirk:

Men som sagt: jag svars-PMade - till Mekanurg (inte MEKANURG, alltså! :gremwink:), och var oförsiktig nog att göra det vid fel tidpunkt.

Inse att om trollen funkar som Nattens Riddare förra gången, så har de en ledare - och det finns ingen mer ökänd person som varit bannad än CALIGULA. Och Hellzon var ju också igång då!

Oavsett vad han sade måste det vara han som flejmade då, och då kan det ju inte ha varit jag! Trollen kan ju inte behöva flejma två personer, om inte deras förmågor funkar per kommité i det här spelet!

Det är mitt försvar - svagt som det må vara!

Erik

Mogger

Hipsteranka
Re: Ständigt störd av kunder sitter guden...

[ QUOTE ]
Det är mitt försvar - svagt som det må vara!

[/ QUOTE ]

Men wft! Om du nu bara kan skriva 1 inlägg/2 dagar så kan du väl ta i lite mer? :gremsmile:

Jag är inte alls övertygad om att du är ett troll, och trots att du har 3 (?) röster på dig redan så tror jag faktiskt att det är helt sant. Du har inte tid/möjlighet att ägna dig åt spelet. Eller så är du bara lat. :gremtongue:

Nightowl

Champion

Om du nu bara kan skriva 1 inlägg/2 dagar så kan du väl ta i lite mer?
Tja, jag har lite svårt att bli direkt krank-upprörd över anklagelserna. Jag skulle liksom själv tro på dem! Jag har inte mycket till ursäkt annat än att "men det var ju inte jag!" fast jag anser att hellzon = caligula är ett ganska stiligt argument för att det inte var jag som postade märkliga poster just då. :gremlaugh: (Fast vid närmare eftertanke är inte det så vettigt heller, för varför skulle Calle Kula flejma folk i sista minuten?)

Den som studerar mina tidigare medverkanden i varulvstrådar kan se att "lat" måhända är en god beskrivning. :gremtongue: "Postar inte en hel massa" är definitivt sant.

Jag ska försöka hinna med en analys och anklaga någon också, och inte bara blocka anklaganden, men den enda jag blivit riktigt misstänksam mot är thark och det känns som hans historia håller. Eller så är "jag är TROBERG!" bara en väldigt våghalsig lögn...

Erik

magoo

Hero

Hej min vän! Tre fel i ett inlägg:

1. Magoo är en hon.
2. Jag har inte haft något problem med min uppkoppling och jag har skickat alla inlägg jag har skrivit.
3. Röstar du på mig så röstar du helt tokigt, om du är forumit vill säga.

Nightowl

Champion

Jag försöker fortfarande komma ikapp mentalt, men jag är ganska säker på att Vrållådan motsvarar frimurare i vanligt maffiaspel, eller något dylikt. Fast det kanske bara är jag som är omisstänksam för att jag har svårt att ta några forumiter där på allvar, och tro att de är skumma... eftersom vi vrållådeiter är så patetiska. :gremsmirk:

Erik

omgitburns

Veteran

men jag undrar fortfarande varför du inte skickade ditt 15 minuter långa medelande.

ps: förlåt att jag sa han jag är bara så van. :gremtongue:

Mogger

Hipsteranka

Eller så blockar du anklagelerna på ett mer definitivt sätt?

Nightowl

Champion

Jag har tyvärr inte några mer övertygande bevis att komma med... jag kan förklara mitt beteende med utom-tävlingska faktorer, det är allt.

Vad skulle du vilja ha? Jag vet inte riktigt om min identitet eller dylikt är särskilt nyttigt att avslöja hur som helst...

Erik

Nightowl

Champion
Re: Vad som kan döljas bakom namnen:

Jag håller med om ditt resonemang men ser ingen anledning att rösta på Arvidos än.

Jag tycker inte vi ska släppa ut fler ur garderoben än nödvändigt.

Erik

magoo

Hero

Jag fattar inte riktigt? Jag har skrivit några inlägg och en del har tagit tid eftersom jag har kollat upp trådar i ett annat fönster men jag har postat alla.

Foggmock

Myrmidon

Snabb kommentar mellan Rome-avsnitten: Bra att du sade detta, jag hade missat att Orfeus/Tell inte har postat något på länge, och inget vettigt heller egentligen. Jag misstänker inte honom rakt av för att vara troll, men han gör ingen nytta nu heller, så...

Dock, om vi bannar honom så kommer det antagligen att säga något om de övriga personer som Genesis sagt vara rena. Är han då oskyldig - synd, men vi har fått information. Är han ett troll eller Linköpingsmafioso (mafioso var det första jag tänkte när fraktionen presenterades) - fint. Jag ser en banning av Orfeus/Tell som ett reellt alternativ till att banna thark bara för att se efter om han är legit eller inte. Mycket tveeggat svärd att trollen lyckades plocka en Linköpingsmafioso - det var bra att vi fick reda på fraktionen, men det försvårar spelet.

omgitburns

Veteran

hmm synd att jag inte tog en screenshot men utan screenshot har jag väl inga bevis så jag lägger ner alltihop. RÖST: INGEN

Foggmock

Myrmidon
Re: Oh shi...

Fast Rising har ju sagt rakt ut att de är "fiender till forumet" såtillvida att de vill vinna själva. Sen är de ju "bybor" och inte "troll" men man kan se dem som en annan trollfraktion med lite mesigare förmåga att flejmas men mindre antal och mer specifika som behöver dödas för vinst, om det underlättar tankebanorna.

Foggmock

Myrmidon
Re: Oh shi...

Ditt inlägg skulle också kunna vara ett försök att rentvå maffian, eller hur?

Jag tycker inte vi ska dra för stora växlar på det här, egentligen, jag väljer att lita på Rising som säger att de är en egen fraktion och att de har en egen agenda.

magoo

Hero
Magoo tänker så det knakar

Thark som TROBERG och TROBERG som icke-troll - den kombinationen vill jag tro på. En person som ses som troll av andra och har lätt för att bannas, men som innerst inne har ett hjärta av guld, den rollen skulle Rising gilla. Thark sjönk rejält på min misstänkta-lista när han kom ut som TROBERG.

Jag kan säkert identifiera en forumit men jag håller på informationen ett tag till.

Mina inte så misstänkta:
Dr Markehed (ren enligt Genesis)
Orfeus (ren enligt Genesis)
Thark (TROBERG enligt Thark)
Genesis (LINDENIUS enligt Genesis)
Marco Behrmann
Dnalor
Walium (även om jag är lite lur på att han kan vara en som smittar, som en liten läskig tsetsefluga)

Alla övriga är misstänkta i mina ögon och för närvarande har jag ingen favorit.

Mycket hänger på information från Genesis så ni som kan - dubbelkolla honom gärna. Det skulle ju vara snyggt om konspirationsteorin "båda är troll" skulle visa sig vara sann.

Jag fattar fortfarande inte hur vi kunde knäcka CALIGULA utan att nån specialfunktion ploppade fram. Det betyder kanske att nästa troll inte stryker med lika lätt och vi riskerar att tappa ett helt drag.

Att skriva en lista över misstänkta är svårt. Trollen vet vilka de ska klampa och stampa på så det vore ju bra om vi forumiter kan utesluta varandra, eller hur? Snacka snacket och tugga tugget!

/Magoo

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Splendid! [Röst]

Har suttit funderat en hel del nu och det jag har svårt att förstå är varför du valde att rösta på Genesis. Men det jag inte förstår är varför du valde att gå emot strömen. Det är ett ganska tydligt sätt att märka ut sig på och framför allt om personen ifråga blir utröstad. Det var trots allt bara tre som röstade på Genesis, och det var Hellzon av förståliga själ, Thark som jag inte vet om jag ska tro eller inte, och sen så klart du... och till mig utan någon större anledning, så varför, det är större risker att gå emot strömmen än att inte göra det.

Röst: Vildkatt