Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Markehed

Warrior
Intuitivt trolletande, dag 3 [Röst]

Jag känner inte att vi har någon riktigt misstänkt den här dagen och det börjar bli hög dags att slänga ur sig röster. Nu införs härmed en färgskala från trollfärgen rött till forumitfärgen grönt.

walium Påstår sig vara TAMAGOCCHI TIM. Fast jag vet inte om han personligen har sagt det rakt ut. Jag vet väl inte om jag tror på det då det känns ofarligt att påstå att man är en vanlig forumit. Att ingen annan har outat sig som TAMAGOCCHI TIM talar väl till hans fördel.

Thark Personligen så tror jag på att han kan vara TROBERG och dessutom inte vara ett troll. Det låter som en trovärdig förmåga och när han nämnde att han skulle bli felsiad så kom jag att tänka på just TROBERG. Vi får dessutom fråga oss varför han skulle påstå just detta. Han var ju inte under så starka misstankar innan avslöjandet.

Genesis Just nu har jag faktiskt fullt förtroende för Genesis och att han är LINDENIUS. Skulle vara intressant att få höra varför han vet vad han vet men det skulle kanske avslöja för mycket.

omgitburns & Orfeus/Tell Tror man på genesis får man väl tro på de här grabbarna också. Just för att han friat dem. En liten reservation ligger i att hans information inte nödvändigtvis behöver vara 100% pålitlig.

Johan K En liten varningsflagg här. Av en anledning som jag inte tänker avslöja så misstänker jag att han antingen är forumit eller Linköpingsmaffian men inte troll.

Pilzeman En varningsflagg här för att han fortsätter att anklaga Tell efter att Genesis friat honom http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...mp;o=&vc=1. Dessutom baserar han det på att han inte varit särskilt aktiv, någonting som man kan anklaga ganska många för.

Det var allt jag hade för ögonblicket. Därmed blir det
Röst: Pilzeman
Kanske inte en särskilt stark röst men en röst i alla fall.

johoohno

Warrior
Främst angående speluppställningen

Som jag trodde var dag två en bra dag. Mycket bra till och med. Nu återstår att se om dag tre kan bära något gott med sig.

Angående Genesis
Idén att banna någon som Genesis har gått i god för (jag tror att det var Foggmock som föreslog Orfeus/Tell) tycker jag låter som en dum idé. Vi spar det till senare, vi vet ju var vi har Genesis. Dessutom tycker jag han är trovärdig i och med att Rising sagt att massavslöjande inte kommer fungera lika bra, och det verkar som om Genesis har information som tyder just på det.

En fråga till Genesis: De du räknat upp som friade från dina misstankar i och med din information, är de friade från både trollmisstankar och linköpingsmisstankar?

Angående Arvidos lista
Listan som du gick ut med tackar jag för. Jag har dålig koll på vilka alla alias verkligen är eftersom jag inte deltar särskilt mycket på forumet förutom i just dessa varulvsspel.

Troll (nämnda i Arvidos lista)
CALIGULA (som vi bannat i och med Hellzon)
TROBERG
MALEFICIOR

Finns det fler potentiella troll? Jag tycker att tre troll verkar vara en rimlig mängd, men nu har thark sagt sig vara en TROBERG som inte är troll (något som magoo verkar vara benägen att tro på, finns det fler som ansluter till den tron?). Om det finns något mer namn som kan tänkas vara troll tror jag mer på thark (två troll verkar vara snålt tilltaget). Annars kan jag tänka mig att rösta på honom.

Linköpingsmaffian
Jag gissar på att de är ungefär tre stycken. Med tre troll och tre Linköpingsmafiosos blir det sex stycken som står mot forumiterna, och det låter som en möjlig balans (lite beroende på hur många roller som har förmågor inom alla fraktioner).

Vrållådan
Det har spekulerats i dessas tillhörighet och jag sällar mig till dem som tolkar dem som frimurare (vilket innbär att de står på forumets sida och att de sinsemellan kan kommunicera via PM). Jag tror även att de mycket väl kan ha en infiltratör bland de sina (alltså en person som är med både i vrållådan och antingen bland trollen eller Linköpingsmaffian). En ofta använd regel när det gäller maffiaspel är att det är lika många frimurare som maffiamedlemmar.

Några dagar innan detta varulvsrollspel drog igång såg jag att Rising hängde runt på mafiascum.net och misstänker att han samlat lite rollinspiration där. Jag kan rekommendera er att titta in här för att se vad för sorts roller. Dra gärna egna slutsatser om vilka roller ni tror kan finnas med och vilka ANVÄNDARE och deltagare som rimligtvis kan ha dem, men tänk efter två gånger innan ni delger alltför mycket av de slutsatserna. Jag tycker vi följer Genesis (och även Herr Nils) tanke att inte avslöja användare och identiteter i onödan.

Nu ska jag läsa igenom hellzons inlägg och se vad han sagt i ljuset av att han var troll.

johoohno

Warrior
Fråga till och respons på magoos tankeknakande

Fråga till och respons på magoos inlägg:

Kan du avslöja varför du finner Marco och Dnalor som inte särskilt misstänkta?

Jag har inte stött på någon förmåga som gör någon svårare att lyncha/banna någon, däremot finns det de som är svårare att nattdöda. Därför tycker jag inte att det var särskilt konstigt att CALIGULA åkte ut efter lynchningen/banningen.

Foggmock

Myrmidon
Re: Magoo tänker så det knakar

Du pratar om att snacka snacket... jag har bett om det innan och jag gör det igen - motiveringar till dina ickemisstänkta (främst Marco och Dnalor) vore bra, och hjälper byborna. Om du inte vill hjälpa byborna är du mafioso eller troll. Jag misstänker dig inte för någotdera i dagsläget, men mitt tålamod är inte hur långt som helst. Dessutom har omgitburns indikerat att ni hänger ihop på något sätt vilket jag finner misstänkt i dessa dagar av ökande antal fiender mot forumet...

Big Marco

Läskig
Re: Om Genesis

Mycket hänger på information från Genesis så ni som kan - dubbelkolla honom gärna. Det skulle ju vara snyggt om konspirationsteorin "båda är troll" skulle visa sig vara sann.

Den skulle vara mycket vacker. Det finns två aspekter till ndg Genesis.

Om han flejmas av trollen så bekräftar den handlingen i sig att allt annat som Genesis har sagt är trovärdigt (om nu inte trollen spelar ultrahögt och knäcker ett troll till!). Om Genesis får leva, vara aktiv som han är, och han är god, så får troll och maffia problem just tack vare att han lever och tjatar, men är han ett planterat troll och får leva så kan han enkelt manipulera resten av de goda att följa honom mot avgrunden. Det vore trist. Botten rent ut sagt.

Har jag något mer att säga så säger jag det.

Sodivra

Champion
Nu röstar jag [Röst]

Och jag röstar på Marco Behrmann. Han har postat nio inlägg, i vilket vi har fått veta två saker:
1) Han antyder att han är Tibbelin (Eller någon annan deppig karaktär)
2) Han har röstat på hellzon (Dock som nummer 11 utav 15, så jag skulle inte fästa så stor vikt på det här)
Marco är en slug jävel, så jag kan tänka mig att den här Tibbelin-grejen är ett subtilt alibi han har på gång.

Det finns ytterligare fyra stycken inaktiva spelare som inte har kommit med några eller nästan inga resonemang. Det är dessa, och dessa är deras ursäkter. Sorterat efter hur misstänksam jag är:

1. w176 (Hon är FÖR sporadisk för att vara ett troll: Hade hon kommunicerat med andra troll så hade vi nog sett resonemang och motiveringar.)
2. Johan K (Flummig personlighet. Fortfarande ganska misstänkt, dock.)
3. Orfeus/Tell (Alibi från Genesis, och krånglande konto)
4. omgitburns (Alibi från Genesis)

Sodivra

Champion
Jag glömde lägga in fetstil... [Röst]

Så jag kan ju göra det här istället:
Röst: Marco Behrmann

Kan man få en rösträkning?

Man Mountainman

Storsvagåret
Min röst

Röst: Thark

Det känns lite väl passande att han skulle vara ett icke-troll som ser ut som ett troll. Sure, om vi skulle döda honom i onödan så vore det ju tråkigt, men om han skulle bluffa och vi köper det så har vi ingen möjlighet att genomskåda bluffen. Jag vet inte om jag är redo för en sådan gambit.

/Kalle

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Främst angående speluppställningen

Nu förstår jag verkligen er som klagat på dåligt med tid. Nu när jag är frisk igen och jobbar varje dag, plus två timmar pendlande, plus träning fem dagar i veckan, så sitter tiden jäkligt tajt. Men jag kommer i alla fall inte att gå ut med mer info på ett tag, så jag hoppas att smarta spelare kan klura ut saker utifrån vad jag släppt. Jag fortsätter att läsa, men ni har nog redan märkt en kraftig dykning i min postningsfrekvens.

En fråga till Genesis: De du räknat upp som friade från dina misstankar i och med din information, är de friade från både trollmisstankar och linköpingsmisstankar?
Låt mig säga så här: Rising skrev inte "de här personerna är inte troll" utan "de här personerna är säkra" (egen formulering, inte ett direkt citat).

Finns det fler potentiella troll?
Det finns väl inget som egentligen säger att alla måste vara forumsmedlemmar? Någon har föreslagit Piff och Puff (= Didi och Björn), och det är väl inte helt omöjligt? Jag kan tänka mig att Rising måste antingen ta icke-forumsmedlemmar, eller folk som inte har blivit bannade, för att få ihop sina troll.

Just nu är jag sorgligt vilse vad gäller misstänkta. Arvidos är fortfarande inte helt av kroken, men agerar inte så misstänkt längre. Marco är en aning lurig, och har inte bidragit med så mycket. Jag kan faktiskt mycket väl tänka mig att han är troll. Maffioso är mindre troligt, på magkänsla, men inget är omöjligt. Skall kolla igenom tråden mer nu.

magoo

Hero
Re: Nu röstar jag [Röst]

Jag har information som säger att Marco Behrmann är forumit och den känns lika pålitlig, testad och säker som en familjebil med gott om airbags.

Jag har en tidig indikation på att Dnalor är forumit, den är dock inte bekräftad i test.

1 och 2 kan jag hålla med dig om. Men dra tillbaka din röst på Marco.

/Magoo, spännande värre

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Främst angående speluppställningen

Nu har jag gått igenom tråden litegrann (väldigt litet grand), och har följande kommentarer om början:

* Walium (som jag hittills har litat ganska mycket på) anklagade mig för att vara troll sju minuter efter att jag röstat på Hellzon på grund av hans versalmiss. Och på ganska taskiga grunder. Därefter försöker han eventuellt byta ämne, och följer upp med att åter anklaga mig (på rollspelsgrunder), samt försvara Hellzon.

* Traffaut mildrar anklagelserna mot Hellzon, men jag tycker inte att det ser särskilt misstänkt ut. Här röstar han på Herr Nils, med anledning av "gruppbeteende", utan att någon förklarat hur trollen agerar. Men det kan man ju lista ut själv.

* Vi borde nog inte heller glömma Marcos första inlägg, vilket han ännu inte uttalat sig om.

* Här röstar Hellzon på Vicotnik, som då redan åkt på en röst för att han var inaktiv, och således riskerade att åka ut. Det tyder på att Vicotnik inte är troll. Den som orkar kan ju kolla upp vilka andra som röstade på honom och leta efter trollgruppbeteende.

... och ungefär där orkar jag inte mer.

Sodivra

Champion
[Ny röst]

Så du kan gå i god för Marco? Trevligt, trevligt.

Nå, då röstar jag...

Röst: Johan K

...av tidigare nämnda anledningar.

VildKatt

Warrior
Re: Splendid! [Röst]

Som sagt, jag skrev ner anledningen till varför jag röstade på Genisis och det var för att Hellzon hade så många röster på sig som gjorde honom klar att åka ut. Skulle däremot något nytt bevis ha lagts fram som gjorde att det pekade på denna andra person som jag inte litade på, då fanns min röst, tillsammans med några andras, redan där. Ett sätt att gardera sig alltså, om inte alla Hellzons hann se över de nya bevisen.

Strategier kan användas av alla, inte bara troll eller mafiosos.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Splendid! [Röst = Ingen]

Okej, jag förstår tanken, men den känns ändå väldigt långsökt för att jag ska låta dig gå fri från misstankar.

Röst: Ingen

Men för tillfället så låter jag dig gå, men jag kommer hålla ögona på dig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00 [Röst]

Jag lägger min röst på Johan K, då han inte har sagt särskillt mycket och inte heller något utav större vikt vad jag kan se. Tror jag räknade hans totala inlägg till 6 stycken och utan något större innehåll.

Som om du inte kommer med mer info/analyser så ser jag ingen större användning att ha dig kvar, av den simpla anledningen att du inte bidrar till något.

Mogger

Hipsteranka
Re: Ständigt störd av kunder sitter guden...

[ QUOTE ]
Jag vet inte riktigt om min identitet eller dylikt är särskilt nyttigt att avslöja hur som helst...

[/ QUOTE ]

Nja, det kan nog vara så. Men för vem? Jag är helt med på resonemanget men nu greppar vi efter halmstrån här.

Andersson

Hero
Min [röst] med

Bäst att rösta innan forumet kajkar ihop. Är det bara för mig som hela sidan är seg som klister?

Jag funderade på detta i natt och kom fram till att av de tre huvudmisstänkta som jag hade innan (Nightowl, Marco och Orfeus) kanske Marco kan få lite slack ändå (även om Magoos kampanj för hans sak kan vara utslaget av ett mycket gott troll-spel).

Nightowl har gett en svag men ändå förklaring till sin frånvaro (jag lever med en bibliotekarie och är från Norrbotten så helt orimlig lät hans förklaring inte).

Återstår att rösta på en som visserligen clearats av Genesis, vars förmågor jag heller inte tycker testats till fullo vad gäller pricksäkerheten

Röst Orfeus/Tell

(Men som en hint inför mina resonemang inför kommande dag (om jag får en) så tycker jag fortfarande att Lindenius är misstänkt passiv. Om Genesis är LINDENIUS är han betydligt mer Lindeniusk i sitt agerande än vad förlagan är i de här spelet. Och när Lindenius agerar i det tysta, då ska man vara orolig.)

Big Marco

Läskig
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00 [Röst]

Jag håller med, jag har flera misstänkta, men just nu behöver vi skaka om lite bland passiva-buren.

Lindenius

Swashbuckler
Som sagt [röst]

Det är inte helt nödvändigt att vara lika aktiv som förut eftersom vi är många fler och en del fyller upp den plats som jag tidigare haft.

Men, med det sagt skulle jag också vilja påskina att det varit väldigt få som bidragit med något konstruktivt (vilket jag tycker inte är så himla konstigt i och med att det i och med Lindköpingarnas outande är riskabelt att hinta allt för mycket om sin roll) på samma sätt som Genesis gjorde förra rundan. Faktum är väl att detta är det enda konkreta som egentligen hänt i hela spelet än så länge.

Anledningen till att vi lyckades plocka någon denna runda var ju att just Genesis outade sig som LINDENIUS. Jag menar, det är ju knappast så att Marco, Arvidos, Andersson, Anders Åstrand, Nightowl, Johan K, Orfeus/Tell, Vicotnic, omgitburns mfl som jag inte kommer ihåg namnet på just nu (inklusive jag) lyckats komma upp med något konkret. När jag tänker på det… den enda som sagt något "matnyttigt" denna runda är ju Thark. Det ger oss i alla fall något konkret att ta ställning till.

Själv lutar jag åt att ändra min röst till Arvidos eftersom Arvidos mest svamlar och jag känner en viss sympati med Thark (eftersom jag hade en liknande roll förra batmanspelet)

Röst: Arvidos

thark

Hero
Re: Splendid! [Röst = Ingen]

Och det, mina vänner, är det andra väldigt korta och intetsägande meddelandet från Vicotnik för detta drag. Är det bara jag eller har vi ytterligare en filur här som är väldigt tystlåten av sig?

Marco har, lite okarakteristiskt, inte heller sagt så mycket på ett tag.

VildKatt har väldigt tunna ursäkter.

Men, gällande Nightowls ursäkter--de är bra ursäkter, men just deras trovärdighet gör att de också skulle vara ett bra sätt att kasta rökridå. Jag vill ju inte sitta här och kasta skit på någon för att stackarn är upptagen, speciellt när jag inte varit superaktiv själv, men det är ju också väldigt lätt att fejka. (Liksom t ex hellzon mycket väl kan ha försökt med en bluff vad gäller sina privmess--eller så kan den aktiviteten faktiskt ha varit orelaterad.) Min röst kvarstår därför lagd där.