Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Genesis

Ni dés ni maître
Re: Vad som kan döljas bakom namnen:

Jag tror att det bästa vore om du avslöjade vem det var innan du ryker iallafall, så att användarna vet.
Är du verkligen säker på det? Om ACKERFORS inte är Linköpingsmaffia så innebär ett avslöjande en dödsdom. Jag är ingen moderator, så maffian kan inte ha ihjäl mig. Och trollen har inte så stor nytta av att ha ihjäl mig, eftersom jag är till hjälp i kampen mot maffian. Så jag tror att jag håller tyst om ACKERFORS. I alla fall tills någon kan övertyga mig om att han är maffia.

Vad gäller Tharks avslöjande, så är det ju riktigt jobbigt. För om han ljuger, så har han just gjort sig immun mot siande om vi tror honom. Rent spontant så tycker jag att vi bör komma ihåg honom och rösta ut honom i någon senare runda då vi inte har något att gå på, bara för säkerhets skull (ursäkten godtas, förresten, Thark, och här kommer en ursäkt tillbaka, om du är oskyldig).

Just nu ser jag faktiskt Maffian som ett större hot än trollen. Om inte annat så gäller ju att trollen måste vara försiktiga så att de inte flejmar sig till en maffiaseger, medan maffian egentligen inte tjänar något på att få bort trollen. För oavsett hur många troll det finns kvar, så flejmar de en användare per drag, som kan vara en maffiamedlem. Så maffian har egentligen inte tjänat ett dugg på att få ut trollen om de inte blir av med precis alla (och då ligger användarna farligt nära att vinna), medan de för varje oskyldig som åker kommer närmare och närmare sitt mål.

Nu innebär det naturligtvis inte att vi skall sluta se upp för troll; jag ville bara ge min syn på situationen. Håller folk med om min analys, eller är jag galet ute?

Anders Åstrand

Swordsman

Jag tror att det bästa vore om du avslöjade vem det var innan du ryker iallafall, så att användarna vet
Alternativ A - ACKERFORS är med i lindköpingsmaffian: Trollen och Forumiterna tjänar på att han outas.

Alternativ B - ACKERFORS är inte med i lindköpingsmaffian,
Trollen och Lindköpingsmaffian tjänar på att han outas.

De enda som garanterat vinner på att ACKERFORS outas är trollen.

Därmed kommer en röst från mig.
Röst: Arvidos

Foggmock

Myrmidon

Jag tycker inte du är skevt ute och kom till ungefär samma slutsats i ett av mina inlägg tidigare idag. Om inte maffian hade blivit "avslöjade" ( dvs, bekräftat att de finns, många har ju spekulerat att de kan vara en möjlig fraktion) hade de haft överlägset bäst vinstchanser, därför är det ju viktigt att även trollen faktiskt anstränger sig och försöker lista ut vilka som är maffia. Eftersom de (trollen) vet vilka som är troll kan de försöka fokusera sig på att sortera byborna i maffia och icke maffia.

Dock så tror jag att det än så länge finns tunt med material eftersom maffian nog inte snackat ihop sig jättemycket annat än att komma överrens om vem de ska försöka pakta bort. Trollbeteenden som att tona ned misstankar mot personer i den egna gruppen och försöka förstärka dem gentemot andra för att pressa fram en identitetsreveal borde dock finnas även där.

Sodivra

Champion

De enda som garanterat vinner på att ACKERFORS outas är trollen.
Det är förstås helt sant. Anledningen till att jag lutar åt att avslöja honom, är att jag känner mig ganska säker på att ACKERFORS är en del av Linköpingsmaffian.

Jag har sökt igenom forumet på ordet "Linköpingsmaffian", och får intrycket av att Rising tycker att det är en tämligen fjollig idé som innefattar redaktörer/moderatorer som råkar komma från Linköping. Därför verkar det satiriskt rätt att ACKERFORS är med i den, det sammanfattar liksom allt som är pantat med ordet. Anyway, det här är inläggen jag drar den slutsatsen ifrån: Inlägg 1 (I slutet) och Inlägg 2.

Här skriver Ackerfors att han är med i Linköpingsmaffian, men jag tror att på den tiden betydde det bara forumiter från Linköping. (thark, som inte är mod, står ju med i den) Det finns bara et till inlägg som innehåller både Ackerfors och Linköpingsmaffian, det här, om någon är intresserad.

Men okej, eftersom ni är tre som är tveksamma så kan det ju inte vara självklart.

Sodivra

Champion
Re: Vad som...

Tja, det är ju ingen mening att sia honom iallafall, (Han skulle aldrig ljuga om att han framstår som troll för siare) så det enda sättet att bekräfta är att faktiskt banna honom. Samtidigt så kan man tänka sig att han faktiskt är oskyldig, och går ut med detta för att vi inte ska slösa siande på honom.

Markehed

Warrior

Min första tanke när Thark gick ut med att han skulle bli felsiad var just TROBERG. Han har blivit bannad från forumet men sedan blivit benådat och kommit tillbaka. Jag köper Tharks påstående.

Pilzefrau

hon/henne
Frågan är...

... kommer han att se ut som ett troll om vi bannar honom? Eller kommer vi hitta ett meddelande i hans signatur efteråt som visar att han var på vår sida hela tiden?

Dvs. Thark, gäller "jag ser ut som ett troll" bara siande eller även banning?
/Pilze

thark

Hero
Re: Frågan är...

Dvs. Thark, gäller "jag ser ut som ett troll" bara siande eller även banning?

Inte sjutton vet jag. "Förmågan" specifierar siande så jag förutsätter att jag rentvås efter felbanning, något annat skulle ju vara helt meningslöst.

I vilket fall, jag har sagt det jag kan säga i frågan mig själv och har inget mer att komma med; vill mest säga detta därför att det känns överflödigt att ägna mer utrymme åt att diskutera det som istället kan ägnas åt att jaga de verkliga syndarna--antingen så tror ni mig eller så gör ni det inte och det finns inte så mycket mer att säga i frågan.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00

Intressant händelseutveckling det här, även om det med ens blev väldigt komplicerat. Jag har en del funderingar på lager också.

Finns det en ytterligare fraktion som inkluderar moderatorer och redaktörer eller är de bara någon slags väktare?

Vad hände egentligen med Dr Markehed? Både Genesis och Hellzon (CALIGULA) påstod ju att han var oskyldig. Men vad och vem är han då om de båda kan säga något sådant? Risken finns att Hellzon bara sa det för att sprida misstro utifall han eventuellt skulle bli lynchad. Men jag vill ändå ha någon form av förklaring.

Sedan har vi en rejäl bunte passiva användare som borde gå in och göra mer väsen av sig. Både Nightowl och Orfeus/Tell har bevisligen postat Pm vid märkliga tillfällen utan att kommit med några särskilt övertygande förklaringar.

Sedan är jag lite fundersam över varför Genesis fortfarande lever. Borde inte trollen ha försökt plocka honom förra rundan med tanke på hans krafter? De kanske räknade med att någon skulle försöka beskydda honom, men jag tycker ändå att han borde vara en viktigare person att ta livet av än Björn den gode. I alla fall med den fakta som fanns tillgänglig då.

Jag hoppas dessutom att vi slipper fler rundor med folk som röstar blankt eller inte röstar alls för det är helt förkastligt.

Jag lägger min röst på Nightowl.

Sodivra

Champion
Oh shi...

Jag insåg just en sak: Om nu Rising tycker att Linköpingsmaffian är så töntig, så kanske de bara är en stor bluff. Björn den Gode skrev ju "Heja byn!" i sitt avskedsinlägg, inte "Heja Linköping!" Antingen så gjorde han en list där, eller så är Linköpingsmaffian egentligen på användarnas sida.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Oh shi...

Tja, om det finns en TROBERG som verkar vara ett troll när han blir siad så borde det även kunna finnas en Linköpingsmaffia som verkar vara fiender till forumet om de blir siade. Men själva dödsmeddelandena brukar väl som regel vara sanningsenliga?

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Oh shi...

Björn den Gode skrev ju "Heja byn!" i sitt avskedsinlägg
Väldigt intressant tanke, men skulle Björn den gode verkligen sagt så om det hade avslöjat spelinformation? Rising har ju varit ganska tydlig med att man inte får köra någon spelinformation i hejdå-inlägget. Snarare skulle väl det tyda på att de inte är snälla, eftersom Björn i så fall inte skulle ha skrivit så.

Genesis

Ni dés ni maître

Vad hände egentligen med Dr Markehed? Både Genesis och Hellzon (CALIGULA) påstod ju att han var oskyldig. Men vad och vem är han då om de båda kan säga något sådant? Risken finns att Hellzon bara sa det för att sprida misstro utifall han eventuellt skulle bli lynchad. Men jag vill ändå ha någon form av förklaring.
Den enkla förklaringen är väl att eftersom det vore dumt av Hellzon att peka på en trollkompis (troll tjänar generellt på att ha så litet uppmärksamhet riktad mot sig som möjligt), så pekade han på någon som är säker. Jag själv är som sagt övertygad om att han är fri, så jag ser ingen poäng med att gräva vidare i frågan.

Sedan är jag lite fundersam över varför Genesis fortfarande lever. Borde inte trollen ha försökt plocka honom förra rundan med tanke på hans krafter? De kanske räknade med att någon skulle försöka beskydda honom (...)
Det är min teori. Björn den Gode är trots allt en mycket stark spelare, som var farlig så länge han levde. För den som fortfarande tror att jag är troll, så vill jag påpeka att jag var den förste att peka på Hellzons trollighet, vilket torde vara idiotiskt om jag är ett troll.

Alternativet är att jag skulle vara Linköpingsmaffia, men jag är det ju knappast om jag har rätt i att jag är LINDENIUS, så i så fall måste jag ljuga om den saken, och ingen annan LINDENIUS har ju dykt upp. Det skulle i så fall vara om LINDENIUS inte är med, i vilket fall jag måste ha planerat min bluff sedan dag ett, med tanke på hur jag signerat mina inlägg. Tvivlar ni på mig, så kan ni naturligtvis banna mig för att få reda på sanningen, men, you know, det är ju dumt om jag talar sanning.

Och är jag maffia, så borde jag väl ha väntat på att den riktige ACKERFORS avlöjade sig? Om jag inte själv är ACKERFORS och dessutom Linköpingsmaffia, såklart. Men, som sagt, signeringen.

//erik. Ville bara få bort de misstankar som kan finnas kvar, så att vi kan koncentrera oss på något mer konstruktivt.

Lindenius

Swashbuckler

Alternativet är att jag skulle vara Linköpingsmaffia, men jag är det ju knappast om jag har rätt i att jag är LINDENIUS, så i så fall måste jag ljuga om den saken, och ingen annan LINDENIUS har ju dykt upp. Det skulle i så fall vara om LINDENIUS inte är med, i vilket fall jag måste ha planerat min bluff sedan dag ett, med tanke på hur jag signerat mina inlägg. Tvivlar ni på mig, så kan ni naturligtvis banna mig för att få reda på sanningen, men, you know, det är ju dumt om jag talar sanning.
Det kanske finns en Umeåmaffia? :gremgrin: Det enda vi behöver göra då är att hitta MAGOO och sen så… eh… ja… ni vet. Eller så skiter vi i det och slutar tracka Genesis för att han inte blivit trollad i bitar. Jag trodde det var uppenbart att han blivit clearad med sin insats drag 2. För min del tycker jag det är trolligt att försöka rikta misstankar mot honom.

walium

Ganska töntig, faktiskt

Det är väl dumt att helt lita på någon som faktiskt lever och är iblandad i spelet? Särskilt med tanke på att ingen riktigt vet vad Rising har för märkliga planer och regler. Men jag misstänker uppenbarligen inte Genesis tillräckligt mycket för att rösta på honom.

Pilzefrau

hon/henne

Tell är mest misstänkt enligt mig, om inte annat enligt principen i första draget: banna de opostande. Han har inte postat något vettigt sedan drag ett. Eftersom anledningen till hans tystnad var att hans konto inte fungerade skaffade han ett nytt, men han har ändå inte sagt något. Om han faktiskt skulle läsa detta (alla forumhackers som ser när folk skickar pm: går det att se precis vilka som läst en tråd och när) är det väldigt misstänkt att inte säga något. För att få fart på honom säger jag:
Röst: Orfeus/Tell
/Pilze

omgitburns

Veteran
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00 (min röst)

nu ska jag rösta! och den jag tänker rösta på är Magoo tills jag har fått höra hans del i en sak som jag har sett.

det var i lördags (dag 2) någonstans mellan 8-12 då jag såg att Magoo skrev på tråden jag satt coh uppdaterade i en kvart och det stod hela tiden att han skrev sen helt plötsligt slutade han skriva och började titta igen men han skickade aldrig det han skrev. Nu vill jag veta om det bara var lagg eller om du varit afk eller om du bestämde dig för att inte berätta något. Vad har du att säga om detta Magoo?

RÖST: MAGOO (jag röstar på dig tills jag har fått veta eller vi är något troll på spåren.)

Andersson

Hero

Eller så skiter vi i det och slutar tracka Genesis för att han inte blivit trollad i bitar. Jag trodde det var uppenbart att han blivit clearad med sin insats drag 2. För min del tycker jag det är trolligt att försöka rikta misstankar mot honom.
Jag håller inte alls med om att det är helt självklart att Genesis är helt av troll-kroken. Har vi handfasta bevis på att det han hävda om att han är en informationscaddie stämmer t ex? Men däremot anser jag att det finns mer uppenbart misstänkta troll (vilka då kommer i ett inlägg om ett litet strax) som vi bör prioritera ansträngningarna mot.

Det kanske finns en Umeåmaffia? Det enda vi behöver göra då är att hitta MAGOO och sen så… eh… ja… ni vet.
OM det finns en Umeå-maffia kräver jag att få vara med i den. Vår agenda kan vara att tvinga alla att fanatiskt hålla på hockeylag med bäst före-datum 1987 i stället för att hända på nördforum.

Andersson

Hero
Re: Dag 3 - slutar på Onsdag 21:00 (min röst)

det var i lördags (dag 2) någonstans mellan 8-12 då jag såg att Magoo skrev på tråden jag satt coh uppdaterade i en kvart och det stod hela tiden att han skrev sen helt plötsligt slutade han skriva och började titta igen men han skickade aldrig det han skrev. Nu vill jag veta om det bara var lagg eller om du varit afk eller om du bestämde dig för att inte berätta något. Vad har du att säga om detta Magoo?
F k (1) Magoo är en hon inte en han.

F k (2) Tycker jag nog att det du anför är ett rätt svagt tecken på misstänkt beteende. Har man mycket omkring sig (typ familj, jobb eller andra störningsmoment) är det lätt hänt att man blir sittande med halvskrivna inlägg som aldrig görs klart eftersom man får viktigare saker för sig eller glömmer bort vad man tänkte skriva.

(Och här talar jag i egen sak, inte Magoos, eftersom jag gör likadant själv eftersom jag ofta sitter på jobbet och kollar på forumet och då blir det lätt så, och vill undvika att bli misstänkt i onödan)