Min första post
Ok, innan jag börjar kasta ur mig namn på folk som borde bannas så tänkte jag försöka gissa lite vad det är för spel vi spelar egentligen. (Jag tycker förövrigt det är rätt jobbigt med att vi inte vet vad vi håller på med men visst det har ju fördelar också, som att man kan lägga in fler konstiga roller utan att massavslöjanden förstör spelet).
Det lär finnas mer än två fraktioner. - Anledningen är att det är Rising som dragit igång det.
Om vi kollar på Risings ursprungsmeddelande, som ju i vart fall i batmanspelet då och då innehöll ganska bra ledtrådar så är min gissning att det finns en friformsfraktion ledd av MrG som vinner när det bara är dom kvar så att dom kan förbjuda all diskussion om systemspel.
En annan fraktion som det känns så rimligt att ha med är förstås piff och puff tillsammans med någon livets ordare som bara kan vinna genom att hela forumet stängs och varken trollen eller några andra är kvar.
Tanken om en borlängegruppering som någon nämnde ovan tror jag däremot inte så jättemycket på, Troberg lär väl vara med i trollgruppen? Skulle i så fall vara ifall han var med i två grupper, jag tänker inte utesluta något än.
Jag tror inte moderatorer eller forumsredaktionen är en egen grupp, snarare tror jag då att dessa helt enkelt är roller med specialförmågor. Och ja, jag skulle gissa på att typ alla har specialförmågor även i det här spelet, för inte nog med att det var många i förra spelet i eftersnacket så var det flera utan specialgrejer som uttryckte sin besvikelse så för att behaga alla så skulle jag gissa att knappt nån är utan den här gången.
En annan spännande fraktion vore en som bestod av enbart en ung RISING som vinner om han själv är med att rösta ut KRILLE och vice verca
En annan möjlighet är förstås gruppen som vinner ifall vi kommer överens om att vampire inte är skräck, men jag har inte just nu nån koll på vilka som skulle ingå i den.
Om vi ska börja räkna lite också så med 26 spelare så är det precis som någon nämner drygt 6 som hade varit maffia i ett vanligt varulvsspel (å andra sidan så tror jag inte det är vanligt att man är så många och jag brukar själv när jag arrangerar aldrig gå över 5 maffia när jag själv arrangerar). Min gissning är att det dock snarare ser ut något som:
4 troll
3 i någon annan grupp som är mot både trollen och forumet (gissning enligt ovan friformsgrupp eller piff&puffgrupp)
1 eller 1+1 i ytterligare någon konstig fraktion som bara kan vinna själv (gissning enligt ovan RISING-grupp och KRILLE-grupp).
18 övriga och här finns det säkert en massa specialroller också men dom jobbar i vart fall mot samma mål.
Det här är mina gissningar men det kommer förstås att behöva revideras.
Så lite tips till er som är nya:
Eftersom den goda sidan är många fler så kan det tyckas dumt att banna någon alls så här i början, än mindre föreslå någon för eftersom den man föreslår till största sannolikhet rent matematiskt är god så ser man dum ut efteråt. Detta är fel. Alternativet till att vi bannar någon är nämligen att trollen framear någon och det kommer alldeles säkert inte vara ett troll. Så vi går från 0% chans att ta ett troll till fler % chans. Det är också så att även om det i nuläget är svårt att genom diskussioner få fram vem som är troll (men det ska i ärlighetens namn sägas att det inte är helt ovanligt att man lyckas få bra tells redan dag 1) så ger det ännu mer att senare kunna gå tillbaka och kolla vad folk har sagt.
Slutligen, rösta! Innan draget är slut så vore det jätte jättebra om alla goda har röstat. Det finns nämligen inget enklare för ett troll att gömma sig i en grupp på säg 5-10 personer som inte röstat alls, för då har man ingenting att förklara sen, det är dessutom så att man genom att inte rösta ger trollen större inflytande på vem som röstas ut, så även om ni inte _vet_ vem ni ska rösta på så rösta på den ni _tror_ är mest troll.
Nästa röstningsomgång så kan jag redan nu lova att om det är fler än två personer som inte röstar idag så kommer min röst att falla på en av dom.
Det sagt, jag tror att johanK är piff och att det således vore bra om vi bannade honom (eller är det piff som är henne?
.