Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00
Nedanstående rubriker ska inte ses enbart som svar till dessa användare, utan som vidarebyggande på deras resonemang.
Vildkatt om att gå på som en ryss
Typiskt trollbeteende är att försöka vara så tyst som möjligt. Typiskt smart trollbeteende är i och för sig att vara tillräckligt aktiv att man inte sticker ut som inaktiv, så jo tjena det blir rörigt. Jag tror dock inte vi ska klassificera Björn den gode som troll än, han är för aktiv.
Å andra sidan tycker jag faktiskt Björn Den Gode beter sig annorlunda än förra rundan. Samma gäller Herr Nils, men han har angett en anledning om vi nu tror på den.
Å tredje sidan (Iä iä, icke-euklidisk geometri!) är det svårt att dra slutsatser tolv timmar in i spelet, när de mest aktiva har postat kanske tre gånger (undantaget Genesis och Björn Den Gode, i stort sett). Jag tror mer på att driva folk till att skriva och rösta genom att hota med att rösta ut dem. Där är Arvidos, Herr Nils och Dr. Markehed på rätt väg. Som Genesis säger är det kanske tidigt att döma folk som inaktiva, men man kan ju alltid ändra sina röster.
Andersson om vilka roller som finns
Tja, siare, knäpp siare och väktare är väl standarduppsättningen (från allra första partiet) som vi kan vara säkra på att ha. Efter en snabb koll på maffiareglerna tror jag på ett gäng frimurare också (Linköpingsmaffian?). Plus en tredje fraktion, förstås.
Bzzt, bzzt
Vafan?
Med det sagt trodde jag Herr Nils sände ut signaler med, men nu har han apat efter flera forumiter, så det var väl bara apspel. Ook!
magoo om vilka troll som finns
CALIGULA överskuggar ju de flesta (inklusive TROBERG) så det blir svårt att spika folk utöver honom. Den senaste som åkte var väl MALEFICOR, men diskussionen om honom har gått högre på #rpgonline (irc) än på forumet, så vitt jag vet. Jag tror ändå vi kan se CALLE och MALLE som givna.
LOKOMOTIV har nämnts som potentiell medlem i en Borlängemaffia, han är väl inte heller trollmaterial.
Jag minns en ATTILA som degade på Rävsvansforumet och spydde ur sig ogrundad kritik, men jag minns inte om det var mer än en tråd och om han fick nåt för det mer än mothugg av Krille.
(Meta-tips: Rising hänger inte med oss coola katter på irc. Jag hänger inte med de coola katterna i Vrållådan - även om min signatur kommer därifrån - och vet inte vilka troll som diskuteras där.)
Röst
Jag har ändrat mig. Jag lägger en röst som med största sannolikhet kommer att ändras när den personen skriver något. Anklagade är undertecknad, Vicotnik, Herr Nils, krank, Foggmock och Andersson. Det är nog en bra idé att inte sprida ut sina röster alltför mycket, för då blir det press på de som blir påröstade att försvara sig...
Röst: Vicotnik