Nekromanti Varulvsspel 3 - Tema WRNU.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00

Nu har jag skummat igenom alla inlägg och konstaterat att jag i alla fall har två, tre röster på mig (troligtvis för att jag inte skrivit något).
Hur larvigt det än låter så kan jag säga rakt ut att jag inte är ett Troll, vilket natuligtvis kommer att bevisas om ni bannar mig. Det enda som skulle vinna på att jag röstades ut är Trollen och det vill vi inte.

Jag tror inte att walium med sitt bzz:ande är ett troll det vore dumt att märka ut sig så pass mycket i början som troll.

Jag avvaktar med att lägga min röst då jag inte vet vem som ska få den.

Ps.
på grund av en grinig chef på jobbet så kan jag inte kolla forumet på arbetstid (lunchen undantag) så jag kommer kanske inte kunna svara föräns senare på kvällarna när jag har kommit hem
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00

Tuffa tag? Tillåt mig att skratta. Jag kom till den dag uttrycket "tuffa tag" kom till. :gremwink:

Och nu; En dusch. Det kan behövas efter en träningsrunda.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00

Svårt val om man ska ta tillbaka sin röst nu när du visat lite aktivitet. Men det här inlägget gav mig lite varningsflagg. Jag tror jag håller kvar den så länge även om den troligen kommer hamna på någon som är inaktiv.

Kan för övrigt tillägga att det är fyra som fortfarande inte har postat.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,500
Location
Köping
Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00

Vicotnik said:
Jag avvaktar med att lägga min röst då jag inte vet vem som ska få den.
Jag kan säga så här: Röstar du på någon så flyttar jag antagligen min röst. Det är där skon klämmer. Får du många röster på dig blir det svårt att styra om dem i morgon kväll eller fredag förmiddag. Bättre då att lägga en röst, för du har ju helt rätt i att vi inte har något att vinna på att banna en konstruktiv användare.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Re: Dag 1 - Slutar på fredag 21:00

Jo, jag förstår om du vill hålla kvar din röst. Jag har trots allt inte bidragit med så mycket ännu (jävla jobb). Och det är inte det lättaste att välja vem man ska rösta på nu i början, då det inte finns någon struktur.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
[Röst]

Okej, då lägger jag min röst på Marco Behrmann eftersom han har skrivit mindre än mig.

Röst: Marco Behrmann
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: bzzt bzzt

Det var ungefär så mycket uppmärksamhet jag kunde avvara när jag satt på jobbet. Fick läsa om hela tråden när jag kom hem eftersom jag fått så mycket fragmenterat av att bara läsa medans fakturasystemet jobbade eller under tiden en kund pratade... :gremcrazy:
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,193
Location
Uppsala (Umeå)
Rösträkning

Med 26 spelare behövs lite ordning på torpet. Speciellt som det röstas flitigare än i ett riggad valkrets i Pakistan. Kan vi få en rösträkning är hr SL snäll?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Ändrar min röst.[Röst]

då omgitburns inte har skrivit något så lägger jag min röst där i ställer.

Röst: omgitburns
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Ja. Jag har till exempel Eon som favoritspel och är en forumnitroll som inte finns med bland deltagarna.

Det ni.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,099
Location
Göteborg
Re: Ändrar min röst.[Röst]

Nu är Vicotnik fri från misstankar, iaf de misstankar man auto-får av att inte skriva något. Tills alla har skrivit tänker jag inte tänka så mycket på vem jag röstar på.

Ny Röst: omgitburns
Han säger konstiga saker om munkar, jag gillar inte honom.
/Pilze
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Rösträkning – I agree

Rising skall snart till att börja studera, som varandes Risings adoptiv pappa tycker jag att han bör lägga sitt krut på studierna, så att det inte blir som föra året. Själv kommer han att ha en annan åsikt, därför ber jag alla andra spelare att inte be om saker som stjäl för mycket av hans tid.
Jag tycker också att det kan vara lita att lägga krut i galen tunna. Det jobb man lägger ner på att räkna rösterna kan en timme senare vara helt förgäves om typ åtta spelare väljer att ändra sina röster.

Jag tror också lite oordning i början hjälper oss skilja agnarna från vetet. D v s det är lättare för trollen att göra bort sig och ger fördelar för de som är beredda att ha lite koll på inläggen. Precis som det ska vara i spel.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,500
Location
Köping
Re: Rösträkning

Risings Sugar Daddy var det, ja. :gremwink: Men jag håller med, en rösträkning om dagen räcker gott och väl, och det är ju tveksamt om vi måste ha en ikväll när det är drag 1 och två dagar kvar till banning. (Samma resonemang gäller på lördag.)

Och eftersom Vicotnik har röstat så hoppar jag på omgitburnståget. omgitburns, samma sak gäller här. Säger du något så blir du mycket trovärdigare, röstar du så flyttar jag min röst.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Rösträkning

Jag kommer nog att vara lite mer sparsam med rösträkningarna den här gången; men här kommer en iaf:

Hellzon (2) : Genesis, Anders Åstrand
omgitburns (2) : Vicotnik, Pilzeman
Vicotnik (2) : Dr. Markehed, Hellzon
Andersson (1) : Johoohno
Dnalor (1) : Foggmock
Foggmock (1) : Arvidos
Herr Nils (1) : Traffaut
krank (1) : Herr Nils

---

...och nu konstaterade jag också att jag behöver ett automatiskt verktyg för att kunna göra rösträkningar någorlunda smidiga... :gremfrown:

Det blir att programmera ett eget...
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,348
Location
Göteborg
Re: Varulvsspel 3 - Tema WRNU. [Röst]

Nej, det behövde du inte påpeka, tvärtom var det ganska korkat att påpeka det. Ok, jag förstår att du kände dig smart av att komma på det, men varför tror du att walium inte skrev rakt ut att "jag är Tamagotchi Tim" det är för att ett massavslöjande i det här läget inte gynnar oss, istället ville han hinta för att sen kunna använda det senare om det blev relevant vilket jag inte heller tycker är en bra taktik men som jag i vart fall har mer respekt för. Men det gick du rakt in och förstörde.

Men men, ok, förstört är det väl inte, det finns i vart fall lite man kan läsa ut av att det var du som gick in och påpekade det så nåt gav det men tyvärr inte särskilt mycket. Att tänka på till en annan gång.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,348
Location
Göteborg
Min högst personliga sammanfattning natt till tors

Jag tänkte inleda med att anklaga krank som jag hintade om tidigare. Jag tycker inte om att herr nils redan har "hoppat" på den här anklagelsen men det jobbiga är ju att det är rätt gjort av honom och han nämnde till och med rätt skäl. Så ja, jag blir alltid misstänksam mot folk som tycker likdant som mig eftersom jag misstänker att dom försöka smila in sig men tills vidare låter jag det bero. Jag är nämligen rätt säker på att jag och herr nils kommer börja bråka förr eller senare oavsett om han också är god och om så är fallet vore det jättebra ifall vi har tagit nåt troll först.

Så varför ska vi banna krank? herr nils snuddade vid skälet, i eftermiddags så hängde krank runt på forumet men undvek att posta några inlägg, och vad jag kan se så har han inte gjort det efter det heller.

Runt tretiden idag så läste krank först i varulvstråden sen i några trådar på OT-forumet (cuba libre och lärarlöner tror jag det var) för att sen plötsligt logga ut. Ok, jag kan väl erkänna att jag inte i ickevarulvstider hänger allt för mycket på inloggade sidan men min känsla av krank är att han inte är typen som plötsligt på eftermiddagen får för sig att slå av datorn och ta en joggingrunda. Jag tror att han istället loggade ut för att sen logga in som osynlig.

Det sagt, vi har en lång dag imorgon också men vis av erfarenheten säger mig att vi aldrig har lika mycket tid som vi tror eftersom folk av naturliga skäl inte alltid är inloggade. Det kan leda till att röster som verkade bra tidigare hängde kvar och gjorde att vi gjorde helt korkade hängningar ett par gånger. Därför tycker jag vi ska försöka låta bli att sprida för mycket även om det är tidigt och jag tänker alltså rösta på
röst: krank

Det finns ytterligare ett par som har agerat väldigt märkligt idag, jag tänker efter det här gå in och göra några direkta svar men förutom det så får det nog vänta tills imorrn, trotts allt är det viktigaste just nu förstår att det är krank som är den vi ska rösta ut.
 
Top