Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Konrad Konvalj

Myrmidon
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Tro det kan du göra i kyrkan, ty nu skall vi entra citadellet!
Vår tro på kardinalen måste genomsyra varje svärdshugg, varje avlossad kula. Kardinalens ljus bär vi med oss i våra bröst och våra eldkastare, vart vi än må vandra.
Så rätt min broder!

Brynolf

Dum fan
Lukas said:
Nej!
Det kan du inte

jag har personligen inte en susning om världen.
Ok, då låter jag bli det. Du sa nåt om outning. Vad är din syn på den saken?

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Paxen said:
Då är lite på som vill rösta direkt. Finns det någon anledning till detta? Är du en kättare?
Tja, vad svarar man på det. Nej. Är du? :gremgrin:
Dum fråga, dumt svar, jag vet. Jag frågade för att jag ville veta varför du var så offensiv. Jag kan anta att det antingen är din taktik, eller att du är en varulv som vill få alla att hoppa på tåget.

Vad var anledningen till att du röstade på Lukas? Tog du en på måfå, slog du en tärning eller något annat? Tycker du inte om namn som börjar på L?

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Brynolf said:
Paxen said:
Då är lite på som vill rösta direkt. Finns det någon anledning till detta? Är du en kättare?
Dum fråga, dumt svar, jag vet. Jag frågade för att jag ville veta varför du var så offensiv. Jag kan anta att det antingen är din taktik, eller att du är en varulv som vill få alla att hoppa på tåget.

Vad var anledningen till att du röstade på Lukas? Tog du en på måfå, slog du en tärning eller något annat? Tycker du inte om namn som börjar på L?
Jag tog honom för att han är här just nu och kan reagera.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Paxen said:
Jag tycker att det är intressant att Lukas får en röst på sig i och med att han är en av de som utmärkt sig redan innan spelet med att påpeka att han inte kommer att ha så mycket tid till spelet innan torsdag. Lätt måltavla?

Fast det vore ganska dumt. Den förste att bli röstad på är sällan den som faktiskt åker ut första rundan. Lukas skulle man snarare börja rösta på när det börjar närma sig, och den utlovade inaktiviteten infunnit sig.

Jag lägger min motröst:

Röst: Brynolf

Lukas

Mannen i Gult
Brynolf said:
Ok, då låter jag bli det. Du sa nåt om outning. Vad är din syn på den saken?
Jag tror på iden att för mycket kunskap gynnar Varulvarna och därför ska man vara försiktig med vad man säger.
men kunskap är också det ända vapen vi har i kampen, så jag tror på iden att ingen avslöjar någonting om inte allmänheten ber än om det. (vanligtvis genom röstning)

alltså man ska inte göra en Vicotnik och bara släppa ut info utan anledning.

med info menar jag saker om våra karaktärer, misstankar ska däremot postas på ögonaböj.

Brynolf

Dum fan
krank said:
Jag tycker att det är intressant att Lukas får en röst på sig i och med att han är en av de som utmärkt sig redan innan spelet med att påpeka att han inte kommer att ha så mycket tid till spelet innan torsdag. Lätt måltavla?
Snarare ett hyggligt sätt att få honom att sjunga lite extra just nu då han själv vet om att han inte kommer kunna försvara sig så mycket i veckan. No?

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Paxen said:
Brynolf said:
Paxen said:

Jag tog honom för att han är här just nu och kan reagera.
Då tänkte du på vilka som var inloggade just nu, och sen valde du en på måfå?

Som Krank säger så har Lukas sagt att han ska vara inaktiv. Ev så kan det bli så, pga just inaktiviteten att Lukas får fler röster på sig, speciellt med tanke på att det är första rundan.

Fråga: Vad för förmågor tror vi att folk kan ha? Förmåga att se en kättare? Förmåga att se om en person använder sin förmåga? Hur många har förmågor av 10 st? 5 st?

krank

Lukas said:
Jag tror på iden att för mycket kunskap gynnar Varulvarna och därför ska man vara försiktig med vad man säger.
men kunskap är också det ända vapen vi har i kampen, så jag tror på iden att ingen avslöjar någonting om inte allmänheten ber än om det. (vanligtvis genom röstning)

med info menar jag saker om våra karaktärer, misstankar ska däremot postas på ögonaböj.
Precis; den "traditionella" grejen är att man sjungerom man pressas, men att man i övrigt ska vara försiktig. Det finns de som vill att mycket ska outas fort, men till exempel undertecknad tycker att jag när jag spelat varulv haft god hjälp av varje liten bit info som släppts, då det gör det lättare att hitta på saker.

På tal om saker, så tror jag vi nog ganska lugnt kan fundera kring det här med megakorporationer. Mishima, Capitol, Imperial, Bauhaus, Cybertronic.

Om vi räknar med att vi är 7 eller 8 korporationsspelare, och 2 eller 3 kättare, så ger det vid handen att det inte finns två av alla korporationer.

Eller kan man räkna brödraskapare också, månne? Antagligen.

Andra fundering: Har mörkalegionsspelarna en korporationstillhörighet? Finns det frilansare?

Någon som har några tankar?

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Då tänkte du på vilka som var inloggade just nu, och sen valde du en på måfå?
I princip, plus att det kan stressa på lite extra iom att han skulle vara frånvarande en del. Det tyckte jag var klyftigt.

Fråga: Vad för förmågor tror vi att folk kan ha? Förmåga att se en kättare? Förmåga att se om en person använder sin förmåga? Hur många har förmågor av 10 st? 5 st?
Jag gissar att förmågorna är ganska fluffigt knutna till den korp man tillhör. Frågan är om någon annan organisation är inblandad i operationen. Någon inkvisitor eller kartellagent är ju inte alls otroligt.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
Lukas said:

Precis; den "traditionella" grejen är att man sjungerom man pressas, men att man i övrigt ska vara försiktig. Det finns de som vill att mycket ska outas fort, men till exempel undertecknad tycker att jag när jag spelat varulv haft god hjälp av varje liten bit info som släppts, då det gör det lättare att hitta på saker.

På tal om saker, så tror jag vi nog ganska lugnt kan fundera kring det här med megakorporationer. Mishima, Capitol, Imperial, Bauhaus, Cybertronic.

Om vi räknar med att vi är 7 eller 8 korporationsspelare, och 2 eller 3 kättare, så ger det vid handen att det inte finns två av alla korporationer.

Andra fundering: Har mörkalegionsspelarna en korporationstillhörighet? Finns det frilansare?

Jag tvivlar inte en sekund på att kättarna kan ha korporationstillhörighet också. De smutsiga svinen kan lura sig in varsomhelst.

!Paxen

Swashbuckler
krank said:

Hrrm, nu känner jag mig dum som inte har någon så bra värst koll. Var ju tvungen att GOOGLA! :gremsmile:

Det troliga är att det finns 3 fraktioner. Korporation, kättare och en tredje. Jag gissar på brödraskapet med 1 person.

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Jag gissar att förmågorna är ganska fluffigt knutna till den korp man tillhör. Frågan är om någon annan organisation är inblandad i operationen. Någon inkvisitor eller kartellagent är ju inte alls otroligt.
Hur många tror du har en förmåga då? Låter 5 st rätt? Mer eller mindre?

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Jag tvivlar inte en sekund på att kättarna kan ha korporationstillhörighet också. De smutsiga svinen kan lura sig in varsomhelst.
Jag tror du har rätt här. Det var ju viktigt att det var minst 10 spelare. Med den logiken bör det visserligen inte finnas några brödraskapsspelare heller.

Brynolf

Dum fan
Paxen said:
Tja, enligt "Kampen om citadellet"-logiken skulle alla ha en förmåga (och bägge från samma korp skulle då ha samma). Känns inte helt troligt kanske.

Vad tror du själv?

Konrad Konvalj

Myrmidon
krank said:
Lukas said:

Kättarna finns ibland oss så vi kan vara säkra på att de smutsat sig in i en av korporationerna: Mishima, Capitol, Imperial, Bauhaus, Cybertronic.

Brödraskapet tror jag däremot går helt fri från detta syndande, ty kardinalens ljus leder dem rätt.

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Paxen said:
Tja, enligt "Kampen om citadellet"-logiken skulle alla ha en förmåga (och bägge från samma korp skulle då ha samma). Känns inte helt troligt kanske.

Vad tror du själv?
Aktiva förmågor gissar jag är 5 st utan att ha någon vettig förklaring, mer än att det är hälften. Passiva har jag ingen aning om..

Korpa

Umenörd
Jag tror att Brödraskapet räknas som en egen korporation, jag tror också att alla kättare tillhör en korporation.

Frilansare tror jag inte finns, åtminstone inte nu, och särskilt inte då korporationer är otroligt viktiga i MC-världen.

Så, alltså, 10 spelare.

Bauhaus, Mishima, Imperial, Cybertronic, Capitol, Brödraskapet, alltså sex korporationer. Det finns alltså inte två eller fler av varje korporation.

Jag tror också att det kan vara så att vilken korporation man tillhör kan påverka vilken slags förmåga man har, om man har en.

krank

Brynolf said:
Med den logiken bör det visserligen inte finnas några brödraskapsspelare heller.
Har vi några indikationer på att det finns exakt två spelare från alla korporationer?

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Kättarna finns ibland oss så vi kan vara säkra på att de smutsat sig in i en av korporationerna: Mishima, Capitol, Imperial, Bauhaus, Cybertronic.

Brödraskapet tror jag däremot går helt fri från detta syndande, ty kardinalens ljus leder dem rätt.
Så sant, men statistiskt borde våra Cybertronic-vänner också gå fria i så fall.