Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda I

Vicotnik

Den onde
Staff member
Okej, nu kör vi. I och med att vi är många nya detta parti så tänkte jag ta upp lite saker som man kan ha i åtanke.

För det första det skapar oftast mer förvirring bland deltagarna och gör det svårare för oss att finna kättarna ifall man försöker rollspela sin roll. Så försök undvika detta så mycket som möjligt. Där med inte sagt att man kan ha någon enstaka mening eller så, men försök hålla er ifrån att rollspela.

Glöm inte heller bort att man får byta sin röst hur många gånger som helst. Men motivera alltid ditt byte av röst. Försök även alltid motivera din röst även då drev byggs upp mot en spelare.

Sen så lita bara på er själv de första rundorna och gör inte som jag lyckades göra förra spelet och tro att en spelare är grön trots han/hon kommer med bra ideer och åsikter, TÄNK SJÄLV.

För de som inte känner till Mutant Chronicles så finns följande koperationer: Bröderaskapet, Mishima, Bahaus, Imperial, Capitol, Cybertronik.

Kort om varje koperation:
Bröderaskapet: Ljusets förkämpar, använder sig utav ljuset som en form av magi.

Cybertronik: Högteknologiska, använder sig utav datorer. Mäniska maskin integrerad, sägs vara immuna mot den mörka symetrin.

Capitol: Tänk usa.

Imperial: Flera klaner under en flag ligger alltid i krig med Mörkrets apostlar, starkt troende.

Mishima: Samurajer, har KI även det en form av magi, ses på ogillande för det utav bröderaskapet.

Bahaus: Adels ätter, hög heder och tro och arbetar nära bröderaskapet (bröderaskapet värver ofta medlemmar ur bahaus).

Sen har vi även Kartellen som inte är en mega koperation, men har ett visst inflytande i MC's politik.

Och till sist har vi pesten... den Mörka legionen, finns bara en sak att säga om dem...
DÖ KÄTTAR JÄVEL DÖ!

Brynolf

Dum fan
krank said:
Brynolf said:
Med den logiken bör det visserligen inte finnas några brödraskapsspelare heller.
Har vi några indikationer på att det finns exakt två spelare från alla korporationer?
Inget vattentätt, men det tycker jag väl. Vimes var väldigt mån om att få med allraminst 10 spelare (visserligen kan det ju bero på annat också). Förutsatt att kättarna nu har en korp-tillhörighet blir det ju två från varje, precis som det ska vara.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Konrad Konvalj said:
Kättarna finns ibland oss så vi kan vara säkra på att de smutsat sig in i en av korporationerna: Mishima, Capitol, Imperial, Bauhaus, Cybertronic.
Finns det stöd i fluffet för att ha cybertronickättare? Jag är osäker.

Brynolf

Dum fan
krank said:
Konrad Konvalj said:
Kättarna finns ibland oss så vi kan vara säkra på att de smutsat sig in i en av korporationerna: Mishima, Capitol, Imperial, Bauhaus, Cybertronic.
Mja, noll faktiska kättare har påträffats inom Cybertronics led. Brödraskapets "inofficiella doktrin" säger ju dock att ALLA Cybers är kättare, och bara har hittat ett sätt att dölja det.

!Paxen

Swashbuckler
Vicotnik said:
Okej, nu kör vi. I och med att vi är många nya detta parti så tänkte jag ta upp lite saker som man kan ha i åtanke.
//--//
TL;DR

Skämt åsido, tack Vicotnik, detta hjälper folk.

Konrad Konvalj

Myrmidon
krank said:
Konrad Konvalj said:
Du gör mig osäker, och Brynolf förstärker det hela. Således har jag inget stöd i fluffet, och är numera osäker på riktigt.

krank

Brynolf said:
Vimes var väldigt mån om att få med allraminst 10 spelare (visserligen kan det ju bero på annat också). Förutsatt att kättarna nu har en korp-tillhörighet blir det ju två från varje, precis som det ska vara.
Och ingen brödraskapare? Jag tror du tänkt snett. Eller så tror du att vi inte har brödraskapare. Eller så kan du inte räkna.

Nädu, jag tror inte alls på det där. Jag tror att vi är olika många. Med en brödraskapare blir det 9 pers över.

En sak vi kan komma ihåg från tidigare varulvsspel - jag tänker STar Wars t.ex - är att assymmetrisk struktur bidrar till spelet positivt. Eller mer exakt: Är vi olika många finns det mer att fundera över, mer att pussla med, mer att diskutera som förmågor/alibin/grupptillhörigheter.

Korpa

Umenörd
Fluffmässigt är det förmodligen svårt för en Cybertronic att bli kättare, de är lite för drogade för det, men samtidigt är det inte direkt vanligt fluffmässigt att Doomtroopers är kättare...

Jag tror inte att vi kan räkna med att någon korporation är immun mot kätteri, helt enkelt.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
Brynolf said:
Vimes var väldigt mån om att få med allraminst 10 spelare (visserligen kan det ju bero på annat också). Förutsatt att kättarna nu har en korp-tillhörighet blir det ju två från varje, precis som det ska vara.
Och ingen brödraskapare? Jag tror du tänkt snett. Eller så tror du att vi inte har brödraskapare. Eller så kan du inte räkna.

Nädu, jag tror inte alls på det där. Jag tror att vi är olika många. Med en brödraskapare blir det 9 pers över.

En sak vi kan komma ihåg från tidigare varulvsspel - jag tänker STar Wars t.ex - är att assymmetrisk struktur bidrar till spelet positivt. Eller mer exakt: Är vi olika många finns det mer att fundera över, mer att pussla med, mer att diskutera som förmågor/alibin/grupptillhörigheter.
Håller med. Finns väl ingen anledning till att tro att det finns exakt 2 från varje korporation. Eller att varje korporation är representerad för den delen.

Brynolf

Dum fan
xyas said:
Håller med. Finns väl ingen anledning till att tro att det finns exakt 2 från varje korporation. Eller att varje korporation är representerad för den delen.
Det är ju den klassiska setupen. Men visst är det tänkbart att det inte alls är så för att förvirra.

krank

Brynolf said:
Det är ju den klassiska setupen. Men visst är det tänkbart att det inte alls är så för att förvirra.
Klassisk? För att det är så i Kampen om Citadellet eller?

Brynolf

Dum fan
krank said:
Hajar inte. Det är klart spelet berikas om möjligheten att det är så finns. Men att utgå från en teori om att det finns två av varje korp och försöka pussla utifrån den är väl precis lika "positivt"?

Och jag kan räkna ja, ty jag utgick ovan ifrån att det inte finns några brödraskapare.

OBS att jag inte säger att jag verkligen TROR på denna teori, bara att det är något man kan ha i huvet.

Brynolf

Dum fan
krank said:
Brynolf said:
Klassisk? För att det är så i Kampen om Citadellet eller?
Ja, och i samtliga MC-produkter som någonsin funnits. Doomtroopers jobbar i par. That's the way it is.

krank

Brynolf said:
OBS att jag inte säger att jag verkligen TROR på denna teori, bara att det är något man kan ha i huvet.
Absolut. Men i och med det här lilla meningsutbytet så kan jag räkna ut mer om dig och din grupp än tidigare. Däremot är det osäkert om du kan säga något om mig och min. Är du med?

krank

Brynolf said:
Ja, och i samtliga MC-produkter som någonsin funnits. Doomtroopers jobbar i par. That's the way it is.
Vi kan väl säga såhär då: Om du nu inte är kättare som säger det här för att kasta lera i vattnet, så är jag ganska säker på att åtminstone EN korporation är exakt två.

Nämligen din.

Brynolf

Dum fan
krank said:
Brynolf said:
Vi kan väl säga såhär då: Om du nu inte är kättare som säger det här för att kasta lera i vattnet, så är jag ganska säker på att åtminstone EN korporation är exakt två.

Nämligen din.
Då vet du mer än jag.

Vad, förutom assymmetri, tycker du själv talar för att det inte skulle vara två av varje?

Xyas

Swashbuckler
krank said:
Brynolf said:

Nämligen din.
dun dun DUN!

Korpa

Umenörd
Brynolf said:
Vad, förutom assymmetri, tycker du själv talar för att det inte skulle vara två av varje?
Jag är inte Krank, men det är en intressant fråga så jag svarar ändå.

Det som i mitt tycke mest talar mot att det är två av varje är att jag tror att alla sex korporationer finns i spel. Det gör det omöjligt att det är två av varje och om det är så att förmågorna är knutna till fluffet kring varje korporation är det en större bredd på förmågorna om det är sex korporationer.

Sedan måste jag passa på att erkänna att jag aldrig haft med Doomtroopers att göra när jag spelat MC. Visst är det så att det fluffmässigt är Kartellen som styr över Doomtroopers och att personer från alla korporationer som är coola och häftiga nog kan bli Doomtroopers?

krank

Brynolf said:
Då vet du mer än jag.
Så svårt är det inte. Grundläggande logik: Du tror att alla är två. Det skulle du inte tro om du var i en grupp som inte var två.

Ergo: Antingen gör du det här för att jävlas, eller så är det två i din korporation.

Eller ja, det finns ju en annan anledning: Att du inte vet hur många det är. Det tänkte jag inte på nyss, men det är såklart en möjlighet. Om man nu ska vara sån. Silly me.

Brynolf said:
Att jag tror att man inte startar ett Mutant Chroniclesspel utan en brödraskapare.