Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda II

Brynolf

Dum fan
Re: SLUTLIGA RÖSTER ROND 1

Brynolf said:
Om mina senaste anteckningar stämmer, såg röstningen ut så här i slutet av första rundan, i röstordning o allt:

Konrad: unfair, krank, korpa, nässe, paxen
Paxen: Vicotnic, xyas, konrad
Vicotnik: brynolf
Ja, och Lukas röstade på Krank.

Korpa

Umenörd
Brynolf said:
Men ni som röstade på Konrad, hur tänkte ni? Ok att det var lite dumt av honom att erkänna att han ljög, men varför skulle en kättare bete sig så?
Min motivering till varför jag röstade på Konrad är ganska enkel. Det fanns misstankar om att det var någon i Bauhaus som ljög om sin tillhörighet och när Konrad erkände att han var Brödraskapare så kändes det misstänkt. Om jag var kättare och kände mig orolig över att bli utröstad skulle jag förmodligen försöka skaka av mig de misstankarna på bästa möjliga sätt, vilket sätt är bättre än att säga sig vara Brödraskapare?

Tyvärr stämde det han skrev och vi röstade ut en doomtrooper. Det innebär att det bara är två bauhausier kvar och jag kan bekräfta att vicotnic mycket riktigt tillhör bauhaus. Jag har en aktiv förmåga som jag inte vet om jag borde skriva mer om. Jag är väldigt osäker på den punkten. Vad tycker ni andra?

Jag håller för övrigt med om att jag och Nässe behöver synas mer och jag ska vara så aktiv som mitt liv tillåter mig att vara. Så länge jag sitter vid en dator har jag tid att läsa och förhoppningsvis också skriva. :gremsmile:

Xyas

Swashbuckler
Röster och röstningstillfälle:

11.46 Brynolf röstar på Vicotnik
14.03 unfair röstar på Konrad
14.08 krank röstar på Konrad
14.40 Konrad röstar på Paxen
14.43 Lukas röstar på krank
15.27 Vicotnik röstar på Paxen
15.34 Korpa röstar på Konrad
15.55 xyas röstar på Paxen
17.02 Nässe röstar på Konrad
20.55 Paxen röstar på Konrad

!Paxen

Swashbuckler
Vilka ska det läggas press på

Det ligger mycket press på mig just nu, och det verkar som att det inte snackas så mycket om vem som ska pressas utan att jag ska röstas ut. Då jag helst vill är att se oss vinna så vill jag säga vilka jag tycker ska pressas och varför.

-Mishima-spåret: Detta spår är jag fundersam på. I nuläget finns det 3 misstänkta. Det är jag, Krank och Xyas. Risken här är att ni först röstar ut mig, för att sen gå vidare till Krank. Om Krank är varulv vet jag inte, men om det skulle visa sig att Krank inte är det så kommer Krank att få en röst. Detta vill jag inte ska hända. Därför föreslår jag att vi lägger press på Krank och Xyas denna runda för att få veta mer om dom. Om det är så att ni fortfarande tycker att jag är skummast så får det bli så, men då föreslår jag en sak: När det visar sig att jag var bybo, rösta inte ut första bästa i Mishima. Om ni inte är tillrcäkligt säkra på vem att rösta på, strunta i det och ta någon annan.

-Vicotnik: och anledningen är detta.
Vicotnik said:
Så då har jag fått mina svar och nu har Jag, Kondrad Konvalj och Korpa gått med på att skänka 500:- om det visar sig att man är en kättare.

Att båda antar ett vad där endast en kättare har något att förlora så anser jag både Kondrad Konvalj och Korpa friade från anklagelser om att vara kättare. Detta eftersom jag vet att ingen i Bauhuas är kättare. Jag har även varit inne på det i ett av mina tidigare inlägg.
Jag vet inte om någon tycker att det här är någonting som bara borde ignoreras. Att Vic säger att det friar folk för att ingen har sagt nej, OCH att Vic även vet det att Bauhaus är helt fria från kättare?

Detta är dom som jag tycker att vi ska lägga press på nu.

Jag lägger Min röst: Krank för jag vill veta vad krank har mer för info och vad han hade för idé om väktaren.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Brynolf said:
Mja, fast du röstade faktiskt på Konrad INNAN han kom ut som brödraskapare. Hur gick tankegångarna iom att du inte bytte?

Såhär skrev jag då:

Krank said:
Det problem jag har just nu är att:
- Å ena sidan är Konkrads erkännande rätt rimligt, och förklarar observerade fenomen på ett någorlunda - men inte heltäckande - sätt.
- Å andra sidan kan det precis lika gärna bara vara hittepå; en smart efterhandskonstruktion Konrad satte ihop tillsammans med sina kumpaner i nån PM-tråd medan vi väntade på en rimlig förklaring.

Detta alldeles oavsett om hans uttalande "friar" mig eller inte.

Det är dessutom möjligt att Konrad både är kättare OCH t.ex en mishiman som låtsades vara bauhausier.

krank

Re: Vilka ska det läggas press på

Paxen said:
vad han hade för idé om väktaren.
Du skulle må då, va.

Du gräver din grop. En bybo skulle inse hur jävla stolledumt det skulle vara att öppet spekulera om, kanske till och med räkna ut, vem väktaren är. Väktaren är den vi behöver hålla dolt så länge vi överhuvudtaget kan. BARA varulvar tjänar på att det kommer fram vem som är väktare.

Så... Nä. Det kommer jag nog inte att göra ens om jag får en massa röster på mig. Om jag har rätt så skadar det byn. Om jag har fel kanske nån annan spekulerar rätt. Jag ser helst att vi undviker ämnet.

!Paxen

Swashbuckler

Okej, så kort sagt, all press på mig och folk får inte veta om du är skyldig eller inte? Då kan jag ju lika gärna ge upp, eftersom ingen har något intresse aav att lägga press på någon annan? Skitbra, folk röstar ut mig, sen så går dom vidare på mishima och sen förlorar vi.

fråga, om dun ändå inte tänkte avslöja din ide, varför tog du upp det? Om du inte vill avslöja det, vad kan du avslöja.

väntar fö på vad folk vill att jag ska avslöja.

Xyas

Swashbuckler
Paxen said:
Anledningen var att jag tyckte att Konrads ändring av korp-tillhörighet kunde betyda att han var en varulv, att varulvarna inte hade någon egentlig tillhörighet. Om det är motbevisat vet jag inte egentligen, men det blir iaf mindre troligt. Och vi har en brödraskapare mindre.
Rörig förklaring från någon som ändrade sin röst 20.55. Sen ändring för att garantera att det var Konrad och ingen annan som åkte ut låtar det som.

Ledsen Paxen men jag röstar inte på dig för att lägga press på dig. Jag röstar på dig för att jag är bombsäker på att du är en kättare. Kan inte föreställa mig att det finns någon information du kan dela med dig av som kommer ändra den uppfattningen.

Unfair

Hero
xyas said:
Paxen said:
Anledningen var att jag tyckte att Konrads ändring av korp-tillhörighet kunde betyda att han var en varulv, att varulvarna inte hade någon egentlig tillhörighet. Om det är motbevisat vet jag inte egentligen, men det blir iaf mindre troligt. Och vi har en brödraskapare mindre.
Rörig förklaring från någon som ändrade sin röst 20.55. Sen ändring för att garantera att det var Konrad och ingen annan som åkte ut låtar det som.

Ledsen Paxen men jag röstar inte på dig för att lägga press på dig. Jag röstar på dig för att jag är bombsäker på att du är en kättare. Kan inte föreställa mig att det finns någon information du kan dela med dig av som kommer ändra den uppfattningen.
Som jag ser det så var det ända som skedde när han ändrade sin röst att han själv fick mindre risk att åka ut, då jag inte ser hur hans röst kunde fälla någon eventuell kättare, den ända förutom honom och Konrad som hade röster vad Vicotnik, men han skulle ändå inte åkt på en röst extra. Eller har jag missat något?

Xyas

Swashbuckler
unfair said:
Som jag ser det så var det ända som skedde när han ändrade sin röst att han själv fick mindre risk att åka ut, då jag inte ser hur hans röst kunde fälla någon eventuell kättare, den ända förutom honom och Konrad som hade röster vad Vicotnik, men han skulle ändå inte åkt på en röst extra. Eller har jag missat något?
Möjligt, men jag tycker fortfarande det är misstänkt att ändra sin röst så sent och haka på ett uppenbart drev mot Konrad.

Det är dessutom inte den främsta anledningen till att jag är säker på att han är en kättare.

krank

Paxen said:
och folk får inte veta om du är skyldig eller inte?
What? Skyldig? Till vad? Jag förstår inte ditt resonemang. Det jag vill är att folk själva gärna får fundera över vem väktaren är, men jag vill under inga som helst omständigheter att vi ska prata högt om det.

Paxen said:
fråga, om dun ändå inte tänkte avslöja din ide, varför tog du upp det? Om du inte vill avslöja det, vad kan du avslöja.
Ärligt talat har jag inte så mycket kvar. Jag har avslöjat korporation, jag har avslöjat förmåga. Jag kan avslöja vad jag har för färg på kalsongerna, om du vill.

Jag väntar nyfiken på varför du tycker att det är en bra idé att prata väktarteorier öppet. Förklara gärna vad byn vinner på sådana spekulationer.

(Det här är förresten ev av nackdelarna med tidiga outningar; vi har mindre att pressa folk på när vi röstar på dem)

Jag kommer givetvis att förklara vad min väldigt lösa väktarteori går ut på om jag får en majoritet av rösterna. Men jag kan väl säga att det inte känns värt besväret; det är en ren magkänsleteori byggd på vag känsla för fluffet. Den kommer inte att ge byn något konkret.

Nässe

Myrmidon
Oj, oj, oj, här händer det grejer.

Tråkigt med Konrad- men ingen giftmördad under natten???

Hänger på rådande teorier om detta, även om jag måste säga att jag blev väldigt förvånad. kanske funkar reglerna helt annrolunda i det här spelet?

jag och Korpa har uppmanats vara mer aktiva, jag ska försöka!

Nu har jag bara skummat tråden so far. men jag har lite funderingar.

Innebär Konrads oskuld att Bauhaus-spåret kallnat eller att de kvarvarande Bauhaus bör granskas ännu mer?

vad är det som gör att Lukas är grönad? Och varför tänker ni att han borde blivit mördad? Något jag missat?

Mishima-spåret lämnar, som jag förstår det tre misstänkta. Yxas som kan ljuga (vilket jag inte tror) eller Paxen och Krank.

Jag säger:

Röst: Paxen

Måste också säga att det här är det rörigaste varulvsspel jag varit med om... Känns som att folk grönas till höger och vänster, och jag fattar inte varför.

!Paxen

Swashbuckler

Med skyldig så menar jag förstås att du skulle kunna vara kättare/varulv, vilket du natuligtvis förstod, egentligen. Det du försöker nu är att bara förvirra bybor.

Visst var den stora outingen ett problem, nu i efterhand, vi vet inte så mycket mer.

Att lägga alla röster på i detta skede är väl smart då jag är högst misstänkt. Men resten då? Om vi vill vinna mot kättarna så måste vi veta vem av mishima som är kättare, för jag vet att jag inte är det.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Om ni vågar lita på att jag talar sanning och inte är kättare så kan ni lita på Korpa också. Litar ni inte på mig så skicka in mig i fronten först, oavsätt vilket så är Korpa grön.

Anledningen till att folk förvänta sig att Lukas skulle bli dödad är att han gick ut som Bröderaskapet. Troligtvis så har vi en väktare med i spelet och troligtvis så skydda väktaren Lukas. Och därför lever Lukas. Men bara för lukas lever så är han inte av kroken än.

Mishima spåret är det starkaste vi har att gå på just nu anser jag och utav de som tillhör Mishima så är det bara Paxen's förmåga/info som har varit minst användbart.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ost Lorden, Konrad Konvalj tackar för sig!

Min första erfarenhet av varulvsspel har gjort mig något beroende. Från start hade jag inte en aning om hur man gjorde eller vad jag skulle ta mig till. Det här med MC är ju också helt nytt så rent fluffmässigt hade jag heller ingen koll, men det var så sjukt roligt och lärorikt! I framtida varulvsspel tror jag att jag har stor nytta av allt som hänt under detta mitt första pass.

Tackar alla och hoppas på att få vara delaktig i nästa lir.

// Brun out

Vicotnik

Den onde
Staff member

Paxen said:
Om vi vill vinna mot kättarna så måste vi veta vem av mishima som är kättare, för jag vet att jag inte är det.
Vilket alla innom Mishima säger.

Xyas

Swashbuckler
Nässe said:
Innebär Konrads oskuld att Bauhaus-spåret kallnat eller att de kvarvarande Bauhaus bör granskas ännu mer?
Bauhaus-spåret är som jag ser det helt borta. Det baserades ju på kranks info om att Mishima skulle vara flest, och att en av de som angav sig vara Bauhaus måste ljuga då. Men i och med att Konrad inte var Bauhaus, så stämmer det (3 Mishima och 2 Bauhaus).

krank

Paxen said:
Med skyldig så menar jag förstås att du skulle kunna vara kättare/varulv, vilket du natuligtvis förstod, egentligen. Det du försöker nu är att bara förvirra bybor.
Jag noterar frånvaron av förklaring till varför du tycker att vi ska diskutera väktarteorier öppet.

Och nu försöker du vända ett retoriskt grepp till ett "försök att förvirra bybor". Halmstrån, much?

Nässe

Myrmidon
Vicotnik said:
Om ni vågar lita på att jag talar sanning och inte är kättare så kan ni lita på Korpa också. Litar ni inte på mig så skicka in mig i fronten först, oavsätt vilket så är Korpa grön.
Alltså. Jag vet inte vad jag ska tro.

Om ni kan lita på mig. Vad menar du? Du har ingen info mer än det som du givit ut- och ändå går du i god för någon annan. Jag tycker det är skitmärkligt. Inte märkligt som att jag tror du är varulv. men det grönar inte dig direkt heller.

Du har inget som säger att Bauhaus är rent. Ändå ska vi lita på att det är så, eftersom du säger det. Vad vet du om det?

Märkligt.

Det är ungefär samma som nägon säger. "jag är inte varulv- jag lovar, hedersord...". fast du säger det till och med om en annan spelare- utan att ha något som backar upp dig. ????????

Vicotnik said:
Anledningen till att folk förvänta sig att Lukas skulle bli dödad är att han gick ut som Bröderaskapet. Troligtvis så har vi en väktare med i spelet och troligtvis så skydda väktaren Lukas. Och därför lever Lukas. Men bara för lukas lever så är han inte av kroken än.
Varför skulle någon vilja döda Brödraskapet?

Och är det inte konstigt att inte någon alls dödades. Alla varulvsspel jag läst eller spelat har fungerat så att väktarrollen skyddar en person, och då går mördandet vidare till nästa på varulvarnas lista..

Jag tror vi dealar med lite nya/ annorlunda regler.

Mishima spåret är det starkaste vi har att gå på just nu anser jag och utav de som tillhör Mishima så är det bara Paxen's förmåga/info som har varit minst användbart.
Jag är med dig i det, för tillfället.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det:

Jag vet att Bauhauhs inte har några kättare i sina led.

Därför är Korpa grön i mina ögon.