Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda II

Korpa

Umenörd
Mina åsikter, baserat på förra rundan och det som har skrivits hittills på den här:

Vicotnik: Känns grön. Jag vet att han inte har ljugit om korporationstillhörighet och jag tror på att han inte har ljugit om sin passiva förmåga heller.

Nässe: var lika inaktiv som mig förra rundan, men har skärpt till sig avsevärt på den fronten nu i andra rundan. Känns grön.

Xyas: Säger sig veta att minst en inom Mishima är kättare, det känns osannolikt att det är en lögn eftersom xyas själv tillhör Mishima. Jag väljer att tro att det är sant och därför känns Xyas grön.

Paxen: Mishima, därför misstänkt. Är väldigt defensiv, vilket iofs inte är märkligt med tanke på hur mycket misstankar det finns gentemot honom, men han känns långtifrån grön. Den passiva förmågan kändes smått löjlig, ärligt talat.

Krank: Också Mishima, det är fullt möjligt att han är kättare. Dock, baserat på att han har kommit med sann information, känns han mer grön än Paxen och nästan lika grön som Xyas.

unfair: Känns grön, jag har inte hittat något som känns konstigt eller lögnaktigt eller kätterskt.

Lukas: är grönad av den jag ser som mest misstänkt att vara kättare, därför är jag inte helt säker på att jag köper det. Det finns trots allt åtminstone två kättare.

Brynolf: Samma som med unfair, jag har inte hittat något som gör det rimligt att misstänka honom.

Jag är nyfiken på vad Lukas sysslar med och då syftar jag på vad som skrivs här:

Lukas said:
Förlåt för det.
men jag jobbar vidare på egna spår och tyvärr så kommer jag inte gå ut med mina tankar fören tidigast nästa runda.
Ja jag vet att det här ser misstänkt ut men om ni bara kan ha lite tålamod med mig.

Röst: Lukas

Kättare kan garanterat finnas bland brödraskapet också, så korporationstillhörigheten är inget skydd.

Xyas

Swashbuckler
Vilka har outat sina förmågor?

xyas - vet att minst en kättare i mishima
vicotnik - vet att det inte finns några kättare inom bauhaus
korpa - vet att vicotnik är bauhaus (hur???)
krank - vet att mishima är flest
paxen - vet att brödraskapet har mäktigaste medlemmarna

Har jag missat någon?

Korpa

Umenörd
Jag har en aktiv förmåga. Jag vet fortfarande inte om jag ska skriva ut exakt vad den gör eller inte.

Nässe

Myrmidon
xyas said:

Har jag missat någon?
Så det är en bra idé att som Paxen vill-börja gräva i vem som skulle kunna vara Siare eller Väktare?

Nässe

Myrmidon
unfair said:
Du menar alltså att det är du (nässe), jag (unfair) och brynolf som bör pressas mest, och bland de andra så bör det vara vicotnik, paxen och lukas.

Eller missade jag något?
I mina ögon bör alla ställas till svars- jag har inte någon som är helt grön.

Men visst- vissa sticker ut

Paxen mest av alla

Du, jag, Yxas, Brynolf, Korpa och Lukas har ju inte direkt ställts till svars

Vic verkar ju grön- samtidigt så är det precis vad alla konstaterar- och sen när det är avklarat så slutar Vic posta. han verkar väldigt nöjd- om man ser till att han i de spel han varit i tidigare alltid postat mest av alla- eller i toppen i alla fall

Krank har pratat mycket och resonerat mycket- känns lite meningslöst att pressa honom mer. Vilket inte gör honom Grön

Nässe

Myrmidon
Nässe said:
xyas said:

Har jag missat någon?
Så det är en bra idé att som Paxen vill-börja gräva i vem som skulle kunna vara Siare eller Väktare?
Har du missat något i tidigare postinlägg- kan man ju fråga sig... Eller är du väldans nyfiken?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nässe att jag slutat posta beror på att jag sköter mycket av spelet från jobbet och vissa dagar har man bara för mycket att göra för att hinna med att spela också.

Brynolf

Dum fan
Paxen kanske vill svara på följande:

Eftersom du vet att brödraskapet har kraftfulla roller, tycker jag det var extra vanskligt av dig att rösta på Konrad. Som jag och någon annan sa, om Konrad är kättare borde Krank också vara det. Och Krank hade redan använt sin förmåga. Hade jag varit du hade jag röstat på Krank eftersom vi inte förlorat en lika mustig förmåga om misstankarna visade sig vara fel.

Brynolf

Dum fan
Nässe said:
Jag tycker det dras mycket konstiga slutsatser. saker som inte stämmer.

Som att Lukas antas vara en viktig spelare för att Paxen säger det, samtidigt som de flesta av oss i det här läget inte litar på Paxen
Att brödraskapare har maffiga förmågor är som sagt inget vi antar för att paxen har sagt det. Låter som att du misstänker lukas? Det enda(?) sättet att få hintar om lukas verkligen är brödraskapare är att pressa honom på hans förmåga eller han själv går ut med nåt. Och som många varit inne på: vi VILL nog inte pressa honom.

Eller vill du det, nässe?

Xyas

Swashbuckler
Brynolf said:
/.../
Eftersom du vet att brödraskapet har kraftfulla roller, tycker jag det var extra vanskligt av dig att rösta på Konrad.
Det här vill jag också ha svar på. Gärna utan en "jag är inte kättar"-synonym. Det har du sagt så det räcker.

Brynolf

Dum fan
Verkar som folk inte är online så mycket under helgen. :gremfrown: I synnerhet Paxen borde ju vilja försöka skingra misstankarna.

!Paxen

Swashbuckler
Nej, jag skiter i det. Jag tänkte hålla mig undan så att ni kunde börja pressa andra för att se vem som är varulv.

Då det redan är bestämt att jag ska röstas ut så fattar jag inte varför ni fortsätter pressa mig. Jag tänker inte försvara mig något mer då det är totalt onödigt, iom att jag inte har något försvar. Men det som händer nu är precis vad kättarna vill, att ni ska koncentrera er på en person, för att sen tappa bort er totalt. Och då gör det ingen skillnad om jag är kättare eller inte.

Rösta ut mig, jag har tabbat mig rejält och jag blir hellre utröstad nu än att ni senare när ni är osäkra väljer mig framför någon annan pga tid uttalanden. Men ni har flera dagar på er att försöka pressa någon annan innan dess, så att ni vet vem ni ska få ut efter mig.

Brynolf

Dum fan
Jag tycker du är lite pessimistisk. Rösterna svänger rejält, vet du. Se bara på förra rundan. Själv är jag tex väldigt nära att rösta på Nässe, så fort vi får något användbart ur dig.

Men om du är doomtrooper och har "tabbat dig rejält" borde du kunna förtälja på vilket sätt detta tabbande skett, så vi andra åtminstone får ut något av att rösta ut dig (om det nu blir så). Just nu är det mest förvirrande.

Korpa

Umenörd
Jag håller med Brynolf.

Om du är doomtrooper borde du kunna ge oss något mer att gå på. Om du är rädd för att du kommer bli utröstad är det bättre för oss övriga doomtroopers ju mer vi kan få att gå på. Om du däremot är kättare så kan jag förstå att du inte vill berätta mer och tycker att vi ska pressa någon annan på info.

Vimes

Sillkung
RUNDAN AVSLUTAS IMORGON 2100

IMORGON MÅNDAG KL 2100 AVSLUTAS DENNA RUNDA

Glöm inte bort att använda era förmågor!

Unfair

Hero
Korpa said:
Jag håller med Brynolf.

Om du är doomtrooper borde du kunna ge oss något mer att gå på. Om du är rädd för att du kommer bli utröstad är det bättre för oss övriga doomtroopers ju mer vi kan få att gå på. Om du däremot är kättare så kan jag förstå att du inte vill berätta mer och tycker att vi ska pressa någon annan på info.
Nu avslutas ju rundan imorgon så det är på tiden att vi får lite sagt häromkring. Vi kan ju börja här.

Vad vill du att han ska säga?
Att bara säga "säg nåt!" är inte till hjälp för någon, själv så ser jag det som att Paxen ifall han har talat sanning hittills inte borde ha så mycket mer att kunna säga, om han inte ska börja ljuga förstås. Men om vi ska fortsätta pressa på honom så får vi kanske göra det som en utfrågning istället.

Paxen har väll ändå sagt sin korporation, sin förmåga och varför han har placerat sina röster som han gjort. Eller?

Jag tycker ändå att det känns underligt att alla försök att prata med/pressa någon annan har försvunnit i att någon har tagit upp "Pressa Paxen!" hela tiden, varefter han säger "på vad?" och allt som sker är att tiden går och kättarna njuter. Prata ut folk!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tystnaden oroar mig, men jag har inte haft tid att fundera ut något bra att göra åt den.

Tystnad är det egentligen bara kättare som tjänar på. Tystnaden nu kan handlar om att kättarna är nöjda med vårt val - att de ser oss hänga en oskyldig doomtrooper.
Den kan också handla om att kättarna är villiga att offra en av sina egna för att själva kunna ha ryggen fri; en taktik jag försökt använda flera gånger när jag varit varulv.
Det kan också vara så att kättarna ser vartåt vinden blåser, och om de pratar för mycket till Paxens försvar nu och Paxen åker dit, så kommer de att framstå i dålig dager.

Jag tror fortfarande att Paxen är kättare. Jag tänker dock hålla ryggen fri och säga att jag egentligen inte har några s.k. "konkreta" bevis. Som om det kunde finnas sådana i det här spelet. Skulle Paxen vara oskyldig behöver byn ta ställning till:

Pratar xyas sanning?
Och isåfall, är det jag eller xyas som är skumma?
Jag kommer att bli irriterad som farao om det visar sig att Paxen är oskyldig. Det kommer att betyda att det finns en varulvsspelare med större ballar än mig - xyas, som isåfall valt att lägga fokus på en liten grupp där han själv ingår. Om Xyas är varulv har han kulor så stora att han måste ha en liten kärra att transportera runt dem i.

Det gör nog inget om ni börjar skärskåda oss redan nu.

Och glöm inte att det finns fler. Oavsett om jag, xyas eller paxen är kättare - även om två av oss är det - så finns det minst en kättare som inte är Mishiman.

Xyas

Swashbuckler
unfair said:
... någon har tagit upp "Pressa Paxen!" hela tiden, varefter han säger "på vad?" och allt som sker är att tiden går och kättarna njuter. Prata ut folk!
Brynolf said:
/.../
Eftersom du vet att brödraskapet har kraftfulla roller, tycker jag det var extra vanskligt av dig att rösta på Konrad.
xyas said:
Det här vill jag också ha svar på. Gärna utan en "jag är inte kättar"-synonym. Det har du sagt så det räcker.
Paxen said:
Nej, jag skiter i det. Jag tänkte hålla mig undan så att ni kunde börja pressa andra för att se vem som är varulv.

Xyas

Swashbuckler
Det finns ju naturligtvis möjligheten att det finns en fjärde Mishima-spelare som då är kättaren (snarare än Paxen eller krank) som ljög om sin korporationstillhörighet när vi outade det. Men jag tycker inte det känns troligt alls.

Jag inser att jag tar en personlig risk med att gå såhär hårt på Paxen, och om det visar sig att jag mot förmodan har fel så kommer jag troligen ryka i tredje rundan.

Men det är för mycket som pekar på Paxen för mig. Så jag väljer att satsa på det jag tror på och är bered att ta konsekvenserna av det. Folk får i övrigt ta sina egna beslut och ta konsekvenserna av det.