Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 1

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Svarar mig själv.

Oppfinnar-Jocke. Hur är det möjligt att det ända som verkligen har fastnat är just det.

Låter ju helt sjukt, och jag finner det rogivande och skrattar här för mig själv.
Vad säger det dig Arvidos MC? Om du väger in det hela rent psykologiskt och så.
Vad handlar det här inlägget om, egentligen?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Arvidos, en fråga..

Arvidos MC said:
!Paxen said:
Vad står det om din karaktär? Jag ber inte om ett direkt citat nu, utan gör bara en kort sammanfattning.
Jag är en av flera laglydiga Ankeborgare, och vill sätta alla skurkar bakom lås och bom.

Sedan har jag faktiskt en textsnutt som nämner två namn i spelet som inte har blivit outade än. Jag tänker att det bästa är att inte nämna dem där björnbusarna kan läsa dem, men jag kan förstås övertygas om motsatsen.
Okj, tack för svaret. Hade hoppats att det hade varit något mer att gå på.

ANgående namnen så är jag inte helt säker. Du kan ha namnen fast du är varulv, liksom. Och då kan det antingen vara varulv/-ar eller bybor, då du vet vilka som är varulvar och bybor. Just nu, spara på det iaf.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Arvidos, en fråga..

!Paxen said:
Arvidos MC said:
!Paxen said:
Vad står det om din karaktär? Jag ber inte om ett direkt citat nu, utan gör bara en kort sammanfattning.
Jag är en av flera laglydiga Ankeborgare, och vill sätta alla skurkar bakom lås och bom.

Sedan har jag faktiskt en textsnutt som nämner två namn i spelet som inte har blivit outade än. Jag tänker att det bästa är att inte nämna dem där björnbusarna kan läsa dem, men jag kan förstås övertygas om motsatsen.
Okj, tack för svaret. Hade hoppats att det hade varit något mer att gå på.

ANgående namnen så är jag inte helt säker. Du kan ha namnen fast du är varulv, liksom. Och då kan det antingen vara varulv/-ar eller bybor, då du vet vilka som är varulvar och bybor. Just nu, spara på det iaf.
Hmmm...

Jag funderar på det här just nu. Jag skulle väl också kunna "ropa upp" de två namn jag har, och så får de som bär namnen räcka upp handen.

Då vet jag att de är clear iallafall, (reservation för fula specialvillkor) och ifall jag skulle åka ut (och bevisa min laglydighet) så vet byn också att de skulle vara clear.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Arvidos, en fråga..

Jag funderar på det här just nu. Jag skulle väl också kunna "ropa upp" de två namn jag har, och så får de som bär namnen räcka upp handen.

Då vet jag att de är clear iallafall, (reservation för fula specialvillkor) och ifall jag skulle åka ut (och bevisa min laglydighet) så vet byn också att de skulle vara clear.
NEJ! Det ska du INTE göra! Eftersom du nu har gått ut med det här tror jag antingen att vi ska massouta namn, eller att vi ska hänga dig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Arvidos, en fråga..

Om du är bybo och den informationen dör med dig är det väldigt olyckligt. därför löper du nu stor risk att nattdödas. Pga av det här anser jag att vi behöver massouta namn för att din information ska fungera. Då kommer du få se vem som är vem.

Är du ulv ska vi förstås hänga dig.

Varför går du ut med det här, Arvidos?!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Arvidos, en fråga..

Mukwa said:
Jag funderar på det här just nu. Jag skulle väl också kunna "ropa upp" de två namn jag har, och så får de som bär namnen räcka upp handen.

Då vet jag att de är clear iallafall, (reservation för fula specialvillkor) och ifall jag skulle åka ut (och bevisa min laglydighet) så vet byn också att de skulle vara clear.
NEJ! Det ska du INTE göra! Eftersom du nu har gått ut med det här tror jag antingen att vi ska massouta namn, eller att vi ska hänga dig.
Wooh, chilla.. Vi har en dag på oss att skicka någon till polisen (FFS! Det är Ankeborg, knappt någon dör, och då gör dom det off camera!).

Frågan är om man ska göra en massoutning helst.. Jag tycker det är bättre än att Arvidos helt enkelt säger namnen.. Mycket bättre.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Arvidos, en fråga..

Wooh, chilla..
Jag ville få ur mig det så fort som möjligt så att Arvidos inte går bananas och sabbar sin förmåga. Om han har information om två roller är det väl bäst att de med de rollerna inte vet det, eller?

Om vi litar på Arvidos (eller ja, jag har ju förespråkat massoutning länge) så tycker jag att vi allihop ska outa namn. Nu är jag dock inte alls säker på att jag litar på Arvidos. Hans outning är mer skum efter de outningar som gjorts efter honom (dvs Xyas: Anki, Mukwa: Fnatte och nu !Paxen: Fenton). Kalle Anka står ut mest av dessa outningar då det inte är mer än en biroll som syns i ett par avsnitt av Duck Tales
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: och här var det tokdött...

Ändock så är det ganska många röster på mig just nu, så jag ska ge mitt namn. Fenton Spadring är mitt namn.
Heter han inte Spadrig?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Arvidos, en fråga..

Mukwa said:
Wooh, chilla..
Jag ville få ur mig det så fort som möjligt så att Arvidos inte går bananas och sabbar sin förmåga. Om han har information om två roller är det väl bäst att de med de rollerna inte vet det, eller?

Om vi litar på Arvidos (eller ja, jag har ju förespråkat massoutning länge) så tycker jag att vi allihop ska outa namn. Nu är jag dock inte alls säker på att jag litar på Arvidos. Hans outning är mer skum efter de outningar som gjorts efter honom (dvs Xyas: Anki, Mukwa: Fnatte och nu !Paxen: Fenton). Kalle Anka står ut mest av dessa outningar då det inte är mer än en biroll som syns i ett par avsnitt av Duck Tales
Jo, jag håller med dig om att massoutning är det bästa att gära just nu.. Många har redan gett namn, mer tryck på resten att avslöja namn och någon kanske ger ett namn som någon annan har (utav dom som inte har gett ut sitt namn, dvs). Om man litar på Arvidos då så kan han gröna 2 personer.

Kalle Anka håller jag med dig om är väldigt konstigt. I det riktiga Ankeborg så är det Kalle Anka som har hand om sina brorsöner. Liksom, det är ju hans systers barn, och även om dom var riktigt besvärliga i början så älskar han dom. Att JvA har hand om dom i Duck Tales är fucked up enligt mig.

Alltså, det jag vill säga är att Kalle inte riktigt passar in i Duck Tales, om det är baserat på det. Vic kan ju dock fortfarande ha tagit med honom. Om någon har någon förmåga att kolla av Arvidos så vill jag gärna att h*n gör det. Avslöja dock inte att du ska göra det, pga varulvarna.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: och här var det tokdött...

Mukwa said:
Ändock så är det ganska många röster på mig just nu, så jag ska ge mitt namn. Fenton Spadring är mitt namn.
Heter han inte Spadrig?
Jag la märke till det på wikipedia också, men min roll heter Spadring
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: och här var det tokdött...

Det är inte den första felstavningen jag sett i det här spelet. (Vicky stavar väl som en kratta emellanåt också)

Apropå det... mitt andra inlägg i tråden... idéer?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Arvidos, en fråga..

Arvidos MC said:
!Paxen said:
Vad står det om din karaktär? Jag ber inte om ett direkt citat nu, utan gör bara en kort sammanfattning.
Jag är en av flera laglydiga Ankeborgare, och vill sätta alla skurkar bakom lås och bom.

Sedan har jag faktiskt en textsnutt som nämner två namn i spelet som inte har blivit outade än. Jag tänker att det bästa är att inte nämna dem där björnbusarna kan läsa dem, men jag kan förstås övertygas om motsatsen.
Jag tycker du gör helt rätt att inte nämna dem vid namn när det finns så många bandidos som måste sättas i fängelset.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: och här var det tokdött...

Mukwa said:
Det är inte den första felstavningen jag sett i det här spelet. (Vicky stavar väl som en kratta emellanåt också)

Apropå det... mitt andra inlägg i tråden... idéer?
Om folk tycker jag är varulv för det så får det väl vara så. Då skyller jag på Vic.

Och angående ditt inlägg.

Magica De Hex har hjälpt björnligan ur fängelset. Då har vi alltså en Magica, och dom som kan lita ankhistoria vet att hon kan använda foffbomber och förklä sig. Kan detta betyda att hon har namnet på ett par roller?

Björnligan har varit med längre än Magica, men dom har inte magi, dom har släkt. Barks tecknade aldrig mer än typ ett dussin samtidigt, oftast var det dock enbart 4. Don Rosa körde samma sak. Duck Tales? Hur gjorde dom? Inte för att det gör någon skillnad, 5-6 är för många, max 4 är det.

DTF tror jag inte på att det finns, men om jag får chansa så tror jag att Gullsan är en DTF. Hon vill ju inte ha pengar utan hon vill ju ha något mer.. Mycket mer. Eller.. Kan det vara så att Magica har kännedom om att Gullsan inte finns bland besökarna..?


Okej, ganska mycket fluff här, och inte så mycket verkstad, men jag är övertgad om att någonstans bland fluffet finns det fakta om spelet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Arvidos MC said:
Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Svarar mig själv.

Oppfinnar-Jocke. Hur är det möjligt att det ända som verkligen har fastnat är just det.

Låter ju helt sjukt, och jag finner det rogivande och skrattar här för mig själv.
Vad säger det dig Arvidos MC? Om du väger in det hela rent psykologiskt och så.
Vad handlar det här inlägget om, egentligen?
Inget just nu. Jag är i balans, men Oppfinnar jocke störde mig på något vis just då.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: och här var det tokdött...

!Paxen said:
Mukwa said:
Ändock så är det ganska många röster på mig just nu, så jag ska ge mitt namn. Fenton Spadring är mitt namn.
Heter han inte Spadrig?
Jag la märke till det på wikipedia också, men min roll heter Spadring
Till skillnad mot vad Mukwa tycker så tycker jag det är slarvigt. Är det nån som tycks ha stenkoll på fluff, och gräver ner sig i fluff så är det ju du. Sen fiskar du efter fluff lite var stans så oavsett om Vicotnik stavat fel eller ej borde väl du om nån ha koll på vad din karaktär egentligen hette.

Kanske inte är så värst mycket att hänga i julgran. Jag såg att Lu-kaazh stavade fel på Gullan också men det sket jag i. Tror han skrev Gulsam vid ett tillfälle eller liknande.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: och här var det tokdött...

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Mukwa said:
Ändock så är det ganska många röster på mig just nu, så jag ska ge mitt namn. Fenton Spadring är mitt namn.
Heter han inte Spadrig?
Jag la märke till det på wikipedia också, men min roll heter Spadring
Till skillnad mot vad Mukwa tycker så tycker jag det är slarvigt. Är det nån som tycks ha stenkoll på fluff, och gräver ner sig i fluff så är det ju du. Sen fiskar du efter fluff lite var stans så oavsett om Vicotnik stavat fel eller ej borde väl du om nån ha koll på vad din karaktär egentligen hette.

Kanske inte är så värst mycket att hänga i julgran. Jag såg att Lu-kaazh stavade fel på Gullan också men det sket jag i. Tror han skrev Gulsam vid ett tillfälle eller liknande.
Jag skrev av mitt namn direkt ifrån mitt formulär. Jag har tidigare sagt att jag har dålig koll på Duck Tales överhudtaget (var tvungen att kolla upp Fenton på wikipedia, där jag såg att det stavades annorlunda). Jag är en Ankist av Bark och Don Rosa, inte något sydamerikansk show som gjordes för amerikansk publik, endast för att tjäna pengar, inte för att skapa någon direkt historia.

Om du tycker att det är värt att pressa mig pga felstavningen som inte är från mig, så kör på det. Vic kommer få klagomål ifrån mig efter att jag har blivit utröstad isf.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
4,368
Location
Stockholm
Re: Rispa teflonet [RÖST]

Har hängt med i tråden från jobbet men inte kunnat posta särskilt mycket men här kommer några reflektioner jag plitat ned under dagen.

!Paxen said:
Fenton Spadring är mitt namn
Hm... felstavat som sagt. Oavsett, det har efterfrågats motivering till varför du väljer att outa just det. Har du någon sådan?

---

Mukwa och Vimes har ställt till ett rabalder om settingen. Vill inflika att, som jag sagt tidigare, var Paxen väldigt tidig med att nämna Duck tales.

!Paxen said:
Angående Duck Tales så var det min gissning att detta varulvsspel baseras på den serien. Så, nu har ni "min hemlighet", och anledningen till att jag inte ville avslöja något var för att Duck Tales skiljer sig ganska mycket till den riktiga Barksfaktan och jag gissade därför till att om man kunde få namnet på folk så skulle man kunna kolla av Duck Tales mot namnen för att få misstänkta.
Ovanstående skrev Paxen redan i måndags. Till att börja med kan man anmärka på att han i samma stycke ger en bra motivation till varför man INTE skulle gå ut med vilken setting man tror på. Jag kan inte se något tryck på Paxen vid det tillfället som skulle fått honom att gå ut med det där "mot sitt bättre vetande". Sen i samma inlägg kommer en till konstighet:

!Paxen said:
Sen undrar jag hur många som anser sig ha en bra koll på ankuniversumet. Jag kan iaf säga att jag är mycket bättre på Barks/Don Rosa än vad jag är på Duck Tales. Jag brukar iaf kalla mig Ankist.
Vad syftade det här till egentligen? Att fiska efter folks fluffkunskaper vore väl betydligt mer givande om han själv inte redan antytt att det är Duck tales som vi spelar i?

---

Sen har vi det här med xyas.

xyas said:
Jag tror inte vimes ær varulv i nulæget, før argumentation av den hær typen låter som honom. Dæremot så ær jag vældigt misstænksam mot de som hoppade på det drevet raskt. Min magkænsla sæger Konrad, delvis før hans bedyrande att det fortfarande ær Lukas som ær mest misstænkt (alibi-inlægg før framtiden om varuvlarna måste offra Lukas), men jag ær inte helt sæker.
Så du menar att du hade en plan? Om vi förutsätter att det inte är en bortförklaring, så har vi ju (om vi bortser från Vimes som startade drevet) Konrad, Möller, Andersson och Trasapa som hakade på. Om xyas nu är grön känns hans resonemang mycket vettigt och vi har säkerligen banditer i den klungan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: och här var det tokdött...

!Paxen said:
Om du tycker att det är värt att pressa mig pga felstavningen som inte är från mig, så kör på det. Vic kommer få klagomål ifrån mig efter att jag har blivit utröstad isf.
Kanske inte är så mycket att hänga i julgran kom jag fram till mot slutet visserligen så vad bara lugn
!Paxen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: och här var det tokdött...

Vi har lite namn här:

Lu-kaazh = Glittriga Gullan
Mukwa = Fnatte Anka
Arvidos MC = Kalle Anka
xyas = Anki Anka
!Paxen = Fenton Spadrig

Fluffare får gärna fylla i tillhörighet så kanske vi kan få nått av det hela.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: och här var det tokdött...

Lu-kaazh said:
Jag har en vild teori att som kan peka på att spelet kanske är fockuserat på bara Barks ankor.
Nu har kanske du redan ändra uppfattning eller korrigerat det du tror ovan. Då ursäktar jag mig.

Det jag har snappat upp är att spelet inte innefattar Barks ankor om jag är med i matchen?
 
Top